Brukar själv drifta med en framhjulsdriven VW Polo. Tar 2 McDonaldsbrickor (Såna där blåa), borrar hål i handtagen och drar spännband genom hålen. Lyfter upp bakhjulen på brickorna och spänner fast spännbanden stadigt i fälgarna. Därefter är det bara att dra åt handbromsen och gasa, riktigt kul för att vara en slö FWD.
Fungerar både på snö och asfalt, dock har brickorna en tendens att "ta slut" efter ett tag vid asfaltskörning.
Självklart betalar jag till McDonalds för varje bricka jag tar ur restaurangen.
Testade på min gamla Volvo 855 med McDonaldsbricor, de höll i 10 sek..... . . . . . . . . . . . . . . . men attans vad det snurrade
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 december 2011
DuelBall skrev:
Brukar själv drifta med en framhjulsdriven VW Polo. Tar 2 McDonaldsbrickor (Såna där blåa), borrar hål i handtagen och drar spännband genom hålen. Lyfter upp bakhjulen på brickorna och spänner fast spännbanden stadigt i fälgarna. Därefter är det bara att dra åt handbromsen och gasa, riktigt kul för att vara en slö FWD.
Fungerar både på snö och asfalt, dock har brickorna en tendens att "ta slut" efter ett tag vid asfaltskörning.
Självklart betalar jag till McDonalds för varje bricka jag tar ur restaurangen.
EDIT: Tray-sliding kallas det visst.
Låter jävligt kul faktiskt Synd att jag sålde min Saab då ...
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502