SmileyRaggarn skrev:
Tja!
Som rubriken har jag lyckats rasa 3'an på min m90, hört att dat ska va rätt vanligt på dom?
Så ska väll köpas å upp mä ny så snart som möjligt men då för att undvika att det händer igen så ska man väll kunna förstärka växlarna i den?
Har läst på massa ställen "förstärkt på 2,3'a" men har inte en blekaste vad dä innebär.
Är det någe man vågar sig på själv om man hittat non typ av guide på hur?
Eller har oxå fått förslag på att man ska bytta till m47? kanske förstärka den?
Vad blir enklast å smidigast?
Orsaken till att lådan har rasat kan ju vara många, du kanske belastat den mer än vad den klarar av ? Kanske har du mer hästar under huven än vad som är rimligt i förhållande till vad lådan klarar ? Kanske har du misshandlat lådan i samband med att du kört hårt ?
Ta ställning till dessa faktorer och om nåt av dom stämmer så överväg att slänga i en BMW låda för dom håller bättre än Volvo lådorna rent generellt enligt min uppfattning.
Eftersom du nämner att du vill förstärka så antar jag att det är buskörning det är frågan om och då anser jag inte en Volvo låda är lämplig...
Detta är ju bara min åsikt.. det finns andra som har helt andra åsikter och som tycker det jag nyss sagt är ren o skärt skitsnack..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **