Tjenna. v1 eller v2 drar jag igång mitt projekt om att att få på volvo 164 front på min 145a.
skulle dragit igång veckan efter jul men kommer inte åt framskärmarna pga att säljaren är i thiland under jul och nyår.
har haft denna tanken i huvet i ett par år nu men nu ska min dröm bli verklighet då jag älskar 145or och diggar skarpt 164 fronten och hatar sedan så då tar jag 2 favoriter och bygger en udda och frän bil istället=)
ska även på med dörrar från 144/145 -74 eller tidig 244/245 så jag slipper ventilationsrutorna. sen blir det ju självklart lackering och jag hade tänkt mej ha dn i samma gul fast blank och sen lacka atta detaljer som grill, stötfångare, handtag, rutlister mm. blanksvart, ska även svart tona bakljusen och alla 4 framljusen ska tonas gula, 4st vita volvo penta fälgar ska oxå på och en dekal i bakrutan och en text i framrutan i gult såklart=) 245 svart skinninredning ska i och den gamla 140 intrumentpanelen ska i så jag blir av med den fula -73-74 panelen=)
nästa vinter ska jag även slänga i en merca 220D motor eller en merca 240 3,0 diesel, nu kanske ni undrar vf inte D24. ju det är så att jag finner inge mer positivt med en d24 mer än att den låter gött. går inge billigt, är slött, stor och klumpig, dyra och allmänt stora skit motorer enligt min åsikt. gammal hederlig merca 220 eller 240 diesel är är mer min smak. slött jo jag vet men går fan sö myck billiger och fina motorer=)
kommer att uppdatera mycket och allt jag gör så ni får hänga med under mitt projekt. hoppas på många kommentarer och positiva responser=)
bilder kommer inom kort på bilen och allt jag köpt in till projektet för att kunna fullborda detta udda och mycket tuffa bygge=)
såhär såg den ut när jag ägde den 2010
som den ser ut nu.
Flyttade 2extraljus och tog bort 2st
som den kommer att se ut i fronten på ett ungefär