2866
Sök

Värmen fungerar inte i min jetta 88?

230 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
Hejsan! vart och körde i en lite stad idag i statstrafik. har en knapp inne i bilen som ja slår på elfläkten med! Jag glömmde sätta i gång den idag när ja körde i stan så temperaturen steg nästan till max. Såg inte detta från ett att ja stannat 2-3min efter statskörningen. hur som helst så slutade min värme i bilen fungera märkte ja när ja va ute och körde nu i kväll, vad kan det vara? kan de hänt något när temperaturen steg så mycket eller det är något helt annat? hade gärna velat ha svar så snabbt som möjligt då det inte är mysigt när det sprutar kyla i huvet när det är 10 minus.

MVH Nils

236 Inlägg
21 december 2011
kolla så det inte är pissblött i golvmattorna fram... hände min jetta och då var värmepaketet boven

Man måste ha humor

836 Inlägg
21 december 2011
knäckte termostaten kanske

322 Inlägg
21 december 2011
nilserik skrev:
Hejsan! vart och körde i en lite stad idag i statstrafik. har en knapp inne i bilen som ja slår på elfläkten med! Jag glömmde sätta i gång den idag när ja körde i stan så temperaturen steg nästan till max. Såg inte detta från ett att ja stannat 2-3min efter statskörningen. hur som helst så slutade min värme i bilen fungera märkte ja när ja va ute och körde nu i kväll, vad kan det vara? kan de hänt något när temperaturen steg så mycket eller det är något helt annat? hade gärna velat ha svar så snabbt som möjligt då det inte är mysigt när det sprutar kyla i huvet när det är 10 minus.

MVH Nils

kanske koka så de vart luft i systemet öppna locket till burken o kläm lite på slangarna
kom ihåg att ha värmekranen öppen i bott

230 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
Korsen skrev:
kolla så det inte är pissblött i golvmattorna fram... hände min jetta och då var värmepaketet boven

Nej det va torrt och fint

230 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
driftking199 skrev:
nilserik skrev:

MVH Nils

kanske koka så de vart luft i systemet öppna locket till burken o kläm lite på slangarna

Vilket lock och vilken burk? Vart sitter den värmekranen? Har kännt på den högra slangen som går in i bilen och den blir varm

230 Inlägg
21 december 2011
Trådstartare
kenny_crx skrev:
knäckte termostaten kanske

Hur kollar ja de lättast? Satte i gång elfläkten sen bör ja stod på en parkering efter att tempen gått upp på max, så tempen sjönk till normalt igen

Fri fart för ett fritt folk!
14 165 Inlägg
22 december 2011
sitter en ventil ute i motorutrymmet som går sönder jätte ofta

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre … det-denna-(bild)-V%E4rmeproblem-MK2

Kör fort så hinner inget hända...

537 Inlägg
22 december 2011
Growe skrev:

den går sönder jetta ofta lol

322 Inlägg
22 december 2011
nilserik skrev:
driftking199 skrev:
nilserik skrev:

MVH Nils

Vilket lock och vilken burk? Vart sitter den värmekranen? Har kännt på den högra slangen som går in i bilen och den blir varm

locket till kylarvattnets burk och värmekranen menas att du ska ska värme reglaget i bilen på varmaste läget

236 Inlägg
22 december 2011
Growe skrev:

hmm... har bekanta med Jettor och har en själv.. men aldrig hört nått om denna ventil..

men kolla upp termostaten

Man måste ha humor

230 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Fixat. sitter en grej som utlöses när bilen blivit för varm. den va bara att banka ner. sitter i ventilen så nu är det varmt igen smile

Sök