4288
Sök

Trafik olycka mitt i stan (moped-bil)

9 108 Inlägg
2 september 2006
Spelis skrev:
här är väl en till idiot.. hur tror ni han kör inne i stan ? http://videos.streetfire.net/search/aer … e29e06.htm

Idiot? Han är grym ju, hade han kört runt i shorts, t-shirt och utan hjälm hade du fått kalla honom idiot.. Nu är det en extremt duktig förare med framtid inom stunt-scenen på mc..

Angående moppeidioter håller jag med, konstigt att dom ofta har hjälmen på huvet men bara halvvägs ner.. Vad är då meningen med hjälm?

Dom borde införa trafikkunskap som ämne i skolan, och ett teoriprov som man måste klara för att få köra moppe... Tror inte det är många mopedister som ens vet vad huvudled och väjningsplikt är för något...

Billackerare
737 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
Spelis skrev:
här är väl en till idiot.. hur tror ni han kör inne i stan ? http://videos.streetfire.net/search/aer … e29e06.htm

Härlig kille! Det där gillar jag. big_smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 september 2006
Spelis skrev:

han kör inte ens i trafiken nå mer och ses som en av sveriges mest lovande stuntare och har fått förfrågningar om flera shower smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

med lem
1 147 Inlägg
2 september 2006
Mäki skrev:
Spelis skrev:

han kör inte ens i trafiken nå mer och ses som en av sveriges mest lovande stuntare och har fått förfrågningar om flera shower smile

grymt säker kille

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

2 644 Inlägg
3 september 2006
Spelis skrev:

Dom som stuntar e dom sista ja klagar på smile De e dom ja tycker har mest vett i huvet smile dom seriösa stuntarna asså.. Dom tränar på avskilda platser kör lungt på vägarna och följer alla regler för dom inte vill åka dit..

Johan Lindgren

Lada-missbrukare
566 Inlägg
3 september 2006
Kan säjja att jag själv var en hårsmån ifrån att platta ihop en mopedbil TOTALT i onsdags... en galning som svängde RAKT ut framför mejj på 80 väg.. han hade väjningsskyldighet.. man blir så ARG!!!

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

Moderator+
1 081 Inlägg
3 september 2006
Ja mopedförare kör oftast som idioter och har noll koll på läget.. Var själv nästan likadan under den tiden, dock lärde jag mig den hårda vägen.

Var förvisso inte mitt fel, men kunde likagärna ha varit det.
Kom körandes i kanske 60-70km/h minst med lånad trimmad moped, kommer till en korsning där vägen som var på min höger hade väjningsplikt, dundrar på rakt ut och en Volvo 850 (Som f.ö tydligen var splitterny) missar väjningsplikten och kör rakt ut framför mig, får väl panik och tvärnitar istället för att gasa när jag kommer dundrandes.

Bromsar så gott det går jag med, dock var det våt kullersten så ptja bromsade inte så jättebra.. Välter som tur är några meter ifrån bilen och glider rakt in i sidan på den, klarade mig med blåmärken och jävligt ont lite överallt.

Ung kille som körde 850in och som förmodligen skulle slagit ihjäl den 15-åriga mopedföraren om det inte vore för allt folk runt om. Mopeden blev ganska skrot, bilen fick en pajj fälg, en dörr och lite småskador och bilföraren blev f.ö ansvarig för olyckan, polis var även på plats och gissa om jag var nervös över att ha kört ganska duktigt trimmad moped, jag angav ju dock givetvis att min hastighet var runt 30km/h och klarade mig utan något ajabaja från polisen.

MEN även om det inte var mitt fel på pappret så skulle det aldrig hänt om jag inte kört som en idiot och haft lite koll på trafiken runt mig.. Tror det var ganska svårt för bilföraren att se mig då jag körde alldeles för fort..

Mvh

Vem jag?

12 086 Inlägg
4 september 2006

12 086 Inlägg
4 september 2006
Lindgren_ skrev:
Spelis skrev:

Dom som stuntar e dom sista ja klagar på smile De e dom ja tycker har mest vett i huvet smile dom seriösa stuntarna asså.. Dom tränar på avskilda platser kör lungt på vägarna och följer alla regler för dom inte vill åka dit..

Han är ju skillad förfan, förstår inte varför ni klagar på dessa artister.. de är ju idioterna vi är ute efter!

326 Inlägg
4 september 2006
mopeder borde förbjudas! eller man skulle ha nått bra sätt å skilja dom som kör som galningar från dom kör ordentligt! visst har jag åxå kört moppe å den gjorde en bra bit över 100km/h men det höll man bara ute på större vägar där det va fritt fram! i stan körde man lungt å så! har sj fått en moped i röven när jag åkte epa! kom på en väg inne i centrum höll kanske 40km/h å hade en plastraket bakom men 2 personer på en utan hjälm! då kommer det ut en tant på övergångstället å jag stannar! lungt å så för att inte få moppen i röven! men han på moppen såg tydligen inte mina bromslysen pga avståndet! sen pang! sen tippa dom å mopeden fläg upp å dom drog åt vars sitt håll den ena på mopeden å den andra till fots!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

Anställd.. =)
126 Inlägg
4 september 2006
I min mening så tycker jag att körkorts lagarna och förodningar på fordon i allmänhet är skit konstiga...
15 år= köra 30 eller 45 om du tittat i en liten bok
16 år= köra a-traktor epa eller lätt mc.. 45kmh/30kmh eller 110kmh
18 år= köra bil 300+kmh 2000hk eller mellan mc 126ccm till 600ccm max 34hk topp ca 150kmh
20 år= köra tung mc 300+kmh ---hk motor volym spelar ingen roll längre heller..

Du kan alltså låna farsans lambo och toppa den på vägen men inte köra mc med mer än 34hk när du är 18 år...
låt ingen få framföra något som hellst fordon på väg utan ett riktigt förar prov eller besiktning av fordonet.. vem skulle orka hålla på att trimma mopeden om dom var tvungna att besiktiga den varje år??... nej fram med körskole boken i 7e klass eventuellt tidigare... ungarna kan ju inte ens cykla riktigt på vägen... varför ska dom få åka moped??

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
4 september 2006
davidfock skrev:
I min mening så tycker jag att körkorts lagarna och förodningar på fordon i allmänhet är skit konstiga...
15 år= köra 30 eller 45 om du tittat i en liten bok
16 år= köra a-traktor epa eller lätt mc.. 45kmh/30kmh eller 110kmh
18 år= köra bil 300+kmh 2000hk eller mellan mc 126ccm till 600ccm max 34hk topp ca 150kmh
20 år= köra tung mc 300+kmh ---hk motor volym spelar ingen roll längre heller..

Du kan alltså låna farsans lambo och toppa den på vägen men inte köra mc med mer än 34hk när du är 18 år...
låt ingen få framföra något som hellst fordon på väg utan ett riktigt förar prov eller besiktning av fordonet.. vem skulle orka hålla på att trimma mopeden om dom var tvungna att besiktiga den varje år??... nej fram med körskole boken i 7e klass eventuellt tidigare... ungarna kan ju inte ens cykla riktigt på vägen... varför ska dom få åka moped??

de är som du säger konstiga lagar, å den lilla boken på eu, man behöver knappt kolla, det är självklara saker, och det skulle vara väldigt bra å ha besiktning på mopeder!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

31 Inlägg
4 september 2006
Hallå!!

Har ni aldrig varit 15 o kört moppe i era liv eller?? hmm flästa av er värkar messt avis på dom som kör trimmat låt dom köra istället det e väl upp till dom om dom vill få prickar i registret eller !?!

jag håller ju med om att dom borde hålla sig till fart gränserna när dom e inne i stan men det e ju omöjligt att en 15 åring fattar det när dom inte har haft körkort för bil ens en gång.

o föresten dom måste ju ha körkort för eu moppe/vespa nuförtiden också men alltså det e ju inte ens lönt att diskutera för det e ju helt upp till dom själva hur dom tänker när dom kör.

Hur e det med dom som e äldre då dom vet ju inte heller hur man ska köra i stan.

O alla vi som håller på o sladda i rondeller hur mycket kontroll över läget har vi  !?

Ja jag vet dom inte om jag bryr mig särsilt mycket för hade det inte funnits moppedister vad skulle vi då klaga över !!

Låt dom köra moppe med vett eller utan för i slutändan drabbas ju ändå bara dom som kör utan.

mvh/Johanna*

Anställd.. =)
126 Inlägg
4 september 2006
Jodå började på två hjul när jag var 5 så jag har allt åkt en del... 21 år för att vara mer exakt..
jag vet att jag inte var någon ängel när det gällde mopeden den gick då inte långsamt direkt.. det var iallafall 3 siffrigt men då fungerade allt som det skulle såg orginal ut och skulle nog till och med gått igenom en reg besiktning till lätt mc.. men hade redan läst körkorts boken innan jag fyllde 15 ( fördelen med äldre bröder)
men hade nog kört av mig det mesta innan jag fyllde 18.. körde mc på bana när jag var 14-17 år... tycker fortfarande att det ska vara trafik vett i skolbänken!!! det tyckte jag redan i 7an och det står jag fortfarande för!!!...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Sök