Jag gillar inte heller 1,8F motorn...
JAg vet inte om det va något fel på den jag körde, men den va slöare än min 740 GL som gått 50 000 mil, och drack lika mycket per mil som den, känns inte sådär "sent 2000-tal"...
Måste du nödvändigtvis ha en etanolbil? När dieselmotorerna är SÅ mycket bättre...
T.ex för dryga 12000 till, säkert prutbart
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V … 18&w=3Eller den trevligaste motorn
http://www.blocket.se/lund/Volvo_V50_D5 … 18&w=3Då kör du ifrån det mesta bensindrivna liknande bilarna, samtidigt som den drar hälften av en 1,8F på etanol.
Eller rent av bara en 1,8 ren bensinare?
http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_V5 … 18&w=3Optimerad för bensin och drar därför något mindre och startar alltid.
Etanolmotorerna hos Ford och Volvo har haft problem med att de surat ner sig och varit nära på omöjliga att starta utan att bogseras till Volvo och nollställa styrdonet... Säger att det HAR hänt många gånger, inte att det OFTA händer numer, eller att det skulle hända TS, men bra att ha med risken i beräkningarna. Inte jätteskoj om den inte startar en söndag eller måndag morgon. Något som inte heller känns "2000-tal", utan mer 50-tal...
V50 är en riktigt snygg bil, så bilen i sig är det inge fel på, numer är kvalitén på topp också då allt krångel är åtgärdat på garanti (något som är viktigt att kolla).
Annars finns ju som sagt Focusen också, större bagage, grymt bra att köra, men enligt mig, inte lika snygg
Ingen av dom är storlastare, rymmer mindre än min gamla sedanvolvo...