3621
Sök

Hur ska batteriet laddas

6 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Hejsan jag är ny här och är inte så värst kunnig när det gäller bilar:) Problemet jag har är att batteriet är helt slut och undrar hur man ska ladda det har en laddare ligger. Ska det kopplas + till + och minus till minus när man ska ladda upp det? Eller kör man pluss till pluss och minus till chassit ?

460 Inlägg
28 december 2011
ubbe123 skrev:
Hejsan jag är ny här och är inte så värst kunnig när det gäller bilar:) Problemet jag har är att batteriet är helt slut och undrar hur man ska ladda det har en laddare ligger. Ska det kopplas + till + och minus till minus när man ska ladda upp det? Eller kör man pluss till pluss och minus till chassit ?

röd kabel till   +pol
svart kabel till -pol
inget annat smile

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

6 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Tack:) Jag batteriet är väll 12 är väll det på alla batterier antar att laddingström och något mer stod det ska på 12 v då? Tack på förhand igen:D

460 Inlägg
28 december 2011
ubbe123 skrev:
Tack:) Jag batteriet är väll 12 är väll det på alla batterier antar att laddingström och något mer stod det ska på 12 v då? Tack på förhand igen:D

12 volt är ju spänningen. I dom flesta bilar sitter 12 volt ja. Och det är det och inget annat du ska välja om det nu finns till 24 volt också. Antal ampere är hur snabbt man laddar batteriet.

Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)

6 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
ok som jag trodde då:) Ja det andra var ampere är väll bara ta det högsta dvs 12 amper tack.,

6 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
Hej ville bara säga att bilen är igång igen fyllde på vatten i batteriet också. Hittade även en lampa i bagaget som tydligen var på fast man stängde luckan så drog ur lampan borde väll räcka?

Sök