2557
Sök

Hjälp med Remotekabel...

8 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Har införskaffat mig baslåda, slutsteg och ny stereo och tänkte nu koppla ihop det. Köpte ett paket med sladdar man behöver, men där verkade inte finns någon remotesladd med ...

Såhär ser det ut på baksidan av stereon. Behöver jag bara införskaffa en vanlig kabel och löda ihop med kabeln som sticker ut där det står "system remote control", och sedan dra det till slutsteget?
http://imageshack.us/f/818/imag0343p.jpg/

Har väldigt lite elvana sedan tidigare så rätta mig om jag är helt ute och cyklar...

3 187 Inlägg
28 december 2011
Theodor93 skrev:
Har införskaffat mig baslåda, slutsteg och ny stereo och tänkte nu koppla ihop det. Köpte ett paket med sladdar man behöver, men där verkade inte finns någon remotesladd med ...

Såhär ser det ut på baksidan av stereon. Behöver jag bara införskaffa en vanlig kabel och löda ihop med kabeln som sticker ut där det står "system remote control", och sedan dra det till slutsteget?
http://imageshack.us/f/818/imag0343p.jpg/

Har väldigt lite elvana sedan tidigare så rätta mig om jag är helt ute och cyklar...

stämmer bra det, bara att skarva in dig å den blå/vita kabeln.

angåede remote så brukar den sitta emellan rca kontakterna, en liten tunn kabel.

8 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Tack ska du ha! Då blir det att åka och fixa kabel imorgon då det inte medföljde i paketet... smile Ska bli spännande och se om jag får igång alla mina grejor! Har verkligen noll erfarenhet haha...

Lastbilschaufför
213 Inlägg
28 december 2011
Det kan möjligtvis heta power antenna i vissa fall smile Bara ett tips big_smile

En rostfri bil är en bra bil! :)

DEVIL
1 171 Inlägg
28 december 2011
Brukar inte remoten va röd?

bmw m power

8 Inlägg
28 december 2011
Trådstartare
Det är nog olika. I detta fallet bör det ju vara den blå/vita kabeln eftersom det står "remote" på den smile

3 187 Inlägg
28 december 2011
Legosoldaten skrev:
Brukar inte remoten va röd?

nej det är tändningström..

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
29 december 2011
har aldrig sätt en stereo till bil som inte haft blå eller blå/vit till remote

Kör fort så hinner inget hända...

DEVIL
1 171 Inlägg
29 december 2011
Growe skrev:

Inte jag heller, enbart sett röda.

bmw m power

14 163 Inlägg
29 december 2011
Legosoldaten skrev:
Growe skrev:

tror inte du och jag tänker på samma sätt smile

du tänker på vilken som startar stereon men när man snackar slutsteg och  remote så har jag hållt på med bilstereosar sedan jag var 15bast och är 33år inte ens då var dom röda smile

fast sämsta stereon jag ägt är en jvc enhet

möjligt att noname skrot inte följer standarden som gäller för alla bilstereoapprater smile

DEVIL
1 171 Inlägg
29 december 2011
Growe skrev:
Legosoldaten skrev:
Growe skrev:

du tänker på vilken som startar stereon men när man snackar slutsteg och  remote så har jag hållt på med bilstereosar sedan jag var 15bast och är 33år inte ens då var dom röda smile

möjligt att noname skrot inte följer standarden som gäller för alla bilstereoapprater smile

Mina har alltid vart röda, de man drar från steget till stereon.

bmw m power

Lastbilschaufför
213 Inlägg
29 december 2011
Legosoldaten skrev:
Growe skrev:
Legosoldaten skrev:

Mina har alltid vart röda, de man drar från steget till stereon.

I så fall något konstruktionsfel smile Standarden skall alltid vara röd till startströmmen för en sterio. Gul för memory och standby svart för jord osv osv

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 december 2011
Låter som att Legosoldaten har satt steget så att det startar vid tändningspåslag.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

14 163 Inlägg
31 december 2011
ExtraKim skrev:
Låter som att Legosoldaten har satt steget så att det startar vid tändningspåslag.

haha tydligen...

alltid varit blå blå/vit kabel till remoten så länge jag hållt på

men jag har bara kört pioneer jvc sony kenwood osv
och alla dom har blå blå/vit kabel till remoten till slutsteg

6 851 Inlägg
31 december 2011
Den som kan vara röd, kan vara den som sitter i bilens kopplingsstycke. Det är inte säkert den följer std. ISO kablage i färg i bilen.

14 163 Inlägg
31 december 2011
TT-Avant skrev:
Den som kan vara röd, kan vara den som sitter i bilens kopplingsstycke. Det är inte säkert den följer std. ISO kablage i färg i bilen.

bilens egna färger kan så klart vara vilken färg som helst men snackar man iso standard och det är det enda man kan prata om

och detta brukar för det mesta stämma överens med bilens färger oxå men i detta fallet så är det en icke orginal monterad stereo så stämmer alltid färgen blå eller blå/vit

förövrigt är inte kabeln som sitter i lågnivåkabeln till att styra slutstegen utan för att jorda både enheten och slutsteget med varandra

jag brukar alltid dra en lös styrströmskabel

Lastbilschaufför
213 Inlägg
1 januari 2012
Growe skrev:
TT-Avant skrev:

bilens egna färger kan så klart vara vilken färg som helst men snackar man iso standard och det är det enda man kan prata om

och detta brukar för det mesta stämma överens med bilens färger oxå men i detta fallet så är det en icke orginal monterad stereo så stämmer alltid färgen blå eller blå/vit

förövrigt är inte kabeln som sitter i lågnivåkabeln till att styra slutstegen utan för att jorda både enheten och slutsteget med varandra

Korrekt förutom att den jordar inte. Den skickar ut plus OM du menar remote kabeln som man oftast kopplar med lilla kabeln mellan lågnivåkablarna.

14 163 Inlägg
1 januari 2012
danneda740 skrev:
Growe skrev:
TT-Avant skrev:

Korrekt förutom att den jordar inte. Den skickar ut plus OM du menar remote kabeln som man oftast kopplar med lilla kabeln mellan lågnivåkablarna.

den som sitter mellan lågnivåkablarna bara för att man inte ska få störning på lågnivån

så har jag alltid hört att kabeln är gjord för
men jag har oxå använt den för att styra slutsteg men det är svårt när man har 4st steg då är det lättare att dra en lös kabel direkt istället

Lastbilschaufför
213 Inlägg
1 januari 2012
Growe skrev:
danneda740 skrev:
Growe skrev:

den som sitter mellan lågnivåkablarna bara för att man inte ska få störning på lågnivån

men jag har oxå använt den för att styra slutsteg men det är svårt när man har 4st steg då är det lättare att dra en lös kabel direkt istället

Ja du menar så.. Ja det är mycket möjligt, inte så insatt i det. Men tycker det är minst jobb genom att dra den via den kabeln smile

14 163 Inlägg
1 januari 2012
danneda740 skrev:
Growe skrev:
danneda740 skrev:

Ja du menar så.. Ja det är mycket möjligt, inte så insatt i det. Men tycker det är minst jobb genom att dra den via den kabeln smile

den är så tun att den brinner av när man börjar belasta den smile

Sök