Usch för SBP... tagit bort 2 av dämparna på Novan nu som vi ska setta på Chevellen nu och testa bes'a igen... Fick anmärkning på
(EG: 8.1.1) Avgassystem bullernivå, för hög - bedömd utan mätning (EG: 4.7) Skyltlykta, ur funktion
(EG: 8.1.1) Avgassystem bullernivå, för hög - bedömd utan mätning..
Min Buick fick detta.. när den även blev besiktad av den enda besiktningsmannen där som var halvdöv. Fick inhandla större dämpare tyvärr. Notera att detta är även i Norrland, där ingen bryr sig ett skit om hur bilen är mer eller mindre, samt att nästan hela besiktningen här uppe är våra kunder.. och ändå gick den inte igenom. Bara för att ge en referens hur jävla högljudd den var förut.
Ontopic, ser jävligt bra ut! Kommer dock att vara lite läbbig i kurvorna med så låg framända och smala däck.
Hade du hål för reflexerna? Annars finns det ju sånna man klistrar, bara att ta bort efter bes..
edit: blev bra med batteriet bak, nu fick du något extra kilo bak hehe Ska själv flytta bak det nu tänkte jag, när jag ändå är igång. all inredning urtaget, svetsat endel i golvet, skickat iväg soffan fram till en sadelmakare och beställt ny golvmatta
Hade du hål för reflexerna? Annars finns det ju sånna man klistrar, bara att ta bort efter bes..
edit: blev bra med batteriet bak, nu fick du något extra kilo bak hehe Ska själv flytta bak det nu tänkte jag, när jag ändå är igång. all inredning urtaget, svetsat endel i golvet, skickat iväg soffan fram till en sadelmakare och beställt ny golvmatta
Ah ja vet inte riktigt va de hålet skulle användas för, men reflexen passa ju fint där
Ja fan flytta batterit medans du håller på, lika bra, viktfördelning skadar juh aldrig
Har inte pillat nått me han de senaste 2 veckorna för han har vart på verkstad (Bengtssons utanför Vara), han håller på o fixar så allt ska samspela i motorn, o de har tatt lite tid för han har haft lite problem med leveranser på grejer som han beställt till motorn, men men de får ta den tid de tar ja har inte bråttom, bara de blir bra i slutändan Men jävlar de känns knappt så man vågar provköra den när han e klar me han, Bengtsson har en förmåga att hitta varenda hästkraft i motorn, o allt han pillar med brukar gå 10 ggr bättre än innan o han hade beställt lite grejer som han tyckte behövdes, som kommer ge ännu mer effekt o de va juh inte som han gick dåligt innan precis
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Den där Bengtsson hade gärna fått kika på min impala.. Har bytt motor till en småvässad 350 och racepreppad växellåda.. men den går PISS och drar ca 8-9liter milen....
Längtar efter att din är färdig så man får se den på träffar!
Oja!! och ja glömde skriva, att efter en närmare koll så upptäcktes att den hemma gjorda gaspedalen var lite fel justerad, så gas spjället öppna bara 25% när man tryckte plattan i mattan så som sagt de ska bli intressant o se hur den går efter Bengtsson e klar me han
Den där Bengtsson hade gärna fått kika på min impala.. Har bytt motor till en småvässad 350 och racepreppad växellåda.. men den går PISS och drar ca 8-9liter milen....
Längtar efter att din är färdig så man får se den på träffar!
8-9 liter milen!!!????? o damn du, dyra cruisingar för dig alltså, Låter som de inte skulle va en dum ide att låta Bengtsson ta en kik på den alltså
Vart ute o provkört Pontiacen nu efter lite modifieringar som gjorts, mycket bättre gas respons på låga varv är det nu med distansen mellan förgasare o insug som kan ses nedan
Distansen som förgasaren sitter på...
Sen hade han fått byta ut "armarna" som sitter i hörnet på förgasaren i mitten på bilden, vet ej vad dom heter då men de hade ju sitt o göra med att han går bättre på låga varv nu
Men det slutar ej där, nu har Bengtsson fått allt o samspela i motorn, så nu ska de bara "finjusteras" som han så fint säger plus att ett rejält Earl's bränsle filter o lite broms detaljer har beställts som ska på här näst innan bara
Gissar att det blir bättre gång rent allmänt . Med en sådan "fete"packning minskar risken för ånglås ( Insuget blir som en spisplatta mot förgasaren . vilket i sin tur får bensinen i gasarn att koka)
varför blir det bättre gasrespons med en tjockare packning ?
Hmm_ skrev:
Gissar att det blir bättre gång rent allmänt . Med en sådan "fete"packning minskar risken för ånglås ( Insuget blir som en spisplatta mot förgasaren . vilket i sin tur får bensinen i gasarn att koka)
Packning o packning då... men största problemet vi hade var att om man gjorde ett gas pådrag på tomgång så sköt det flammor ur förgasaren, Bengtsson påpeka att förgasaren var för stor för insuget, o tyckte att ett högre insug skulle funka bättre, men istället för att byta hela insuget så satte vi på distansen istället som funka lika bra
kul att se att du blev nöjd med tipset!! bengtsson e inte så dum ibland...många har problem med honom men men, de brukar bli snopna när allt är klart...
Dags för en liten update igen då Nu kan nog Pontiacen va körklar tills helgen, har vart lite små krångel hit o dit me företag som haft semester när man beställt delar oså, så allt har dratt ut på tiden som faen, men nu så ska vi allt ha fått allt. Så var ute hos Bengtsson en sväng ida o vi kom rätt långt, men sen tog soppan slut så då gick de inte o göra mer, så de blir fortsättning imorn
Satt dit ett bränslefilter, o de va behövligt kan ja säga, satt massa skit både i pumpen o förgasaren antar att fuelcell o alla slangar, kopplingar o rör inte var helt rent från skit...
Flotörhus isärplockad för rengöring
Oså satte vi dit en tillfälligt expansion kärl, som de va nu så tryckte han bara ut allt vatten över motorn, kanske inte så optimalt