2456
Sök

När kommer laddet på en 19t turbo?

5 Inlägg
29 december 2011
Trådstartare
tja!
Har en volvo 940 turbo, och av ren nyfikenhet så undrar ja när ja får ladd med en 19t turbo?
håller på med följande:
Alu ic med 3" tryckrör
3" avgasrör hela vägen
ställbar btr
bsr chip
v-kam
och då en 19t som ska på
Är tacksam för svar av folk som kört med ungefär samma grejer. smile

546 Inlägg
30 december 2011
när jag hade 19T på min 850 har jag för mig den börja ladda vid 3000 och gav fullt vid 4000 om jag inte minns helt fel

1 353 Inlägg
30 december 2011
RooBiinN skrev:
tja!
Har en volvo 940 turbo, och av ren nyfikenhet så undrar ja när ja får ladd med en 19t turbo?
håller på med följande:
Alu ic med 3" tryckrör
3" avgasrör hela vägen
ställbar btr
bsr chip
v-kam
och då en 19t som ska på
Är tacksam för svar av folk som kört med ungefär samma grejer. smile

montera ihop och testa, det är det enda rätta svaret eftersom ingen vet skicket på resterande motordelar.. tänddelar, OM turbon är ny osv osv osv..
vet ej vad bsr chippet har för spec.
men om du tillexempel fläker på med tändning till den förbannelse så KAN du ha ladd redan vid 1500, allt är relevant och styrs av en mängd olika faktorer..
så desvärre är din fråga lika klurig som: Hur långt är ett snöre?

1 353 Inlägg
30 december 2011
ante123 skrev:
när jag hade 19T på min 850 har jag för mig den börja ladda vid 3000 och gav fullt vid 4000 om jag inte minns helt fel

helt annan karaktär, 5 cylindrar, annan programvara, stift och spridare.. missförstå mig inte nu men att du fick ladd då spelar ingen som helst roll för han har en heeelt annan motor, sen beror de på om du hade en ny turbo och han har en beg, och tvärtom...

5 Inlägg
30 december 2011
Trådstartare
okej tack för svaren, men blir nog helt annat nu ändå, hemma snickrat grenrör med toppmonterad t04e turbo med extern wg. big_smile

Sök