Som rubriken säger, jag har haft trasiga lampor och inte haft någon indikation på instrumentpanelen som sagt till om det, dock var det på halvljus, har läst att på A6 från -2005 så måste man ha canbus men har inte hittat någonstans att man behöver det på min modell. (xenon ska installeras på helljuset)
Bilen i fråga: Audi A6 avant -2000 utan xenon original.
Tack tack, beställt på Ebay och var 98% säker på att jag inte behövde det men säljaren började surra om att det skulle behövas ändå. Han vill väl bara tjäna lite mer pengar skulle jag tro.
Mod kan ta bort tråden eller kanske en klistrad tråd med sammanfattning på bilar som bekräftat behöver canbus?
och jo vi har testat på några olika,, dom tänds och lyser utan canbus och du kan klara från lampvarning men du får även en väldigt seg tändnings tid utan canbus,,
så funkar väldigt mycket bättre/snabbare med canbus,
sen tror jag inte säljare har mer vinst % på canbus så han försökte nog bara hjälpa.
Behövdes ingen canbus och det är bara första gången man slår på helljuset som det tar lite längre tid för ljuset att tända till, därefter nemas problemas