Jag har en Volvo S80 -02 med ett konstigt problem. När jag låser dörrarna med knappen på dosan så låser sig alla dörrar men efter 1-2 sek så låser förardörren upp sig igen. Om jag då går fram och låser upp och låser igen med nykeln i dörren så fungerar det bra, och sen kan jag testa att låsa upp och låsa igen med dosan och då fungerar det bra igen. Sen fungerar det felfritt i ett par dagar och sen börjar det igen. Sen låser jag bilen med dosan och förardörren hoppar upp igen. Alla dörrar är stängda och ingen sitter i bilen det ligger heller ingen extranyckel i bilen så det är inte någon säkerhetsgrej för den sakens skull ( inte för att bilen ens har den funktionen men iaf )
Någon som har samma problem eller haft samma problem ?
om du trycker in dörren samdigt som du låser med dosan funkar det då? jag hade liknande problem med min och de visade sig va microbrytaren på förardörren som inte trycktes in utan den trodde fortfarande dörren var öppen och låste då upp igen..
om du trycker in dörren samdigt som du låser med dosan funkar det då? jag hade liknande problem med min och de visade sig va microbrytaren på förardörren som inte trycktes in utan den trodde fortfarande dörren var öppen och låste då upp igen..
Ska prova detta, det var ju nyår igår så jag vågar fan inte ens andas i närheten av bilen Lagade du det själv eller lämnade du in den för det ?
den sitter i dörrlåset och är/va standard fel på S60/V70/XC70/S80 och antagligen även på XC90 då det säkert sitter samma även på den. bara att byta dörrlåset så är problemt löst.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
den sitter i dörrlåset och är/va standard fel på S60/V70/XC70/S80 och antagligen även på XC90 då det säkert sitter samma även på den. bara att byta dörrlåset så är problemt löst.
Ok, känns som det får åka upp på listan isf. Ska lämna in den på 10års service om nån vecka och den kostar ju ett par kronor.
Tack för alla svar, nu vet jag nog vad felet är och vad man ska göra åt det!