2681
Sök

Vinad ljud växellåda vr6

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 januari 2012
Men så är det inte uppenbarligen. Jag hade själv en bil där bottenstocken rasslade rätt friskt på tomgång, hördes inget när man körde dock, men den rassla nog en hel del även då, körde så i ca 7000 mil, nästa ägare körde vidare han med. Att det vinner mest vid vissa varvtal kan säkert ha att göra med resonans eller nåt liknande. Är det riktigt illa så kommer det vina hela tiden tids nog. Jag tycker att du skall förstå att ljudet kommer från växellådan, sen att det låter mer vid vissa varvtal (2000 rpm) är nåt du får acceptera. Man kan ju jämföra med tex vissa "milda" typer av motor-lager ras. Det kan tänkas att ett "lite" slitet ram/vev lager inte låter något alls på tomgång eller jämn belastning men "bankar" så fort man belastar (accelerar!) motorn.  Eller ta ett hjullager som exempel, det viner ju MER när det belastas o tystnar så gott som helt när det INTE belastas, är tämligen säker på att du förstår det, eller har jag fel?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Oki jag förstår. Men det låter inget när jag växlar .
Det vinner ju inget när jag gasar.
Det är det jag tycker är mest konstigt

Jag ska kolla oljan igen å se om det är för lite som vw sa
Senast redigerat av kristinas40 (7 januari 2012)

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 januari 2012
Det är "Fel 40"... I rest my case.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
är det samma låda i alla golf 3?
eller kan jag köpa en fån en corrado?

när den har rasat

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
när jag var på vw så sa dom aatt man kan testa om lådan är dålig eller på väg å rasa vet nån hur man gör..

7 274 Inlägg
7 januari 2012
kristinas40 skrev:
när jag var på vw så sa dom aatt man kan testa om lådan är dålig eller på väg å rasa vet nån hur man gör..

Man tar isär den.

174 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
jo jo... men han sa att man kan testa när man kör. eller står still

Sök