2249
Sök

Hjälp! kommer inte in i bilen!!

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
discokapten skrev:
gunde1 skrev:
Growe skrev:
i bagageluckan då smile skuff och bagagelucka är samma smile

aha juste, tyckte jag kände igen det wink

är nästan helst säker på att det inte finns belysning där.

Men du har väl baklampor på bilen?

ja, men jag har inga lampor inne i bagageluckan det var väl de du menar?

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
eller koppla ihop en stickkontakt till din batteriladdare och ladda batteriet via detta om du nu har ett sådant i bagageutrymmet, inte helt ovanligt på denna kaross.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … akt-43229/

batteriet sitter fram på bilen inte i bakluckan.

Evildan
1 januari 2012
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=120438

mera råd.. A4 o passat är ju "kusiner"

Evildan
1 januari 2012
gunde1 skrev:
Evildan skrev:
eller koppla ihop en stickkontakt till din batteriladdare och ladda batteriet via detta om du nu har ett sådant i bagageutrymmet, inte helt ovanligt på denna kaross.

koppla laddaren till stickkontakten sedan plugga stickkontakten till ditt 12volts uttag i bagaget, om det nu finns ett sådant, dessa ska leda ström även utan att tändingen är på.
jag vet att batteriet sitter fram, precis uppe på torpedväggen centralt placerat framför vindrutan, på faceliften sitter det dessutom en skyddskåpa i spröd plast över detta.

1 210 Inlägg
1 januari 2012
Men vad är problemet!? du har ju fått massor av svar hur du ska göra... Se så sitt inte här nu, utan gå ut och lås upp din bil istället... smile
Via startmotor/ generator lr via nummerskylts belysning du behöver inte ha massor av stret.. Utan de är så lite som behövs för att få upp bilen..

Evildan
1 januari 2012
gunde1 skrev:
king_david skrev:
genom bagageluckan, skruva loss högtalarna.

alltså stolarna sitter fast inifrån bilen. går inte att vika ner dem. har försökt.

det är därför du ska skruva bort en högtalare, då kommer du säkerligen åt baksätets fällningsmekanism inifrån bagageutrymmet.dock så tror jag inte att du kommer kunna låsa upp bilen inifrån ändå, då låsen inte "greppar" när bilen är utan ström, det är en typ av stöldskydd.
däremot så kan du ju öppna motorhuven inifrån krypa ut samma väg och koppla på startkablar på batteriet för att sedan kunna öppna dörren utifrån.
har du manuella fönsterhissar (vev) rekommenderar jag att du drar ned fönstret på förardörren om ngt strular för dig.
Senast redigerat av Evildan (1 januari 2012)

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
Ekis! skrev:
Men vad är problemet!? du har ju fått massor av svar hur du ska göra... Se så sitt inte här nu, utan gå ut och lås upp din bil istället... smile
Via startmotor/ generator lr via nummerskylts belysning du behöver inte ha massor av stret.. Utan de är så lite som behövs för att få upp bilen..

är jätte tacksam för alla svar men jag förstår hälften ska se om min far kanske förstår men han är inte hemma än.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 januari 2012
gunde1 skrev:
Evildan skrev:

Man behöver inte koppla in sig direkt på batteriets pluspol utan det går bra var som helst där det finns konstant kontakt med batteriet (så som på startmotor/generator och som nån skrev eventuellt cig-uttag i bagaget)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 210 Inlägg
1 januari 2012
gunde1 skrev:
Ekis! skrev:

är jätte tacksam för alla svar men jag förstår hälften ska se om min far kanske förstår men han är inte hemma än.

Lättast är att du lossar en nummer skylts belysning , sen så tar du en vanlig batteri laddare och kopplar på tåtarna..
Du bör efter bara några minuter kunna låsa upp din bil.. smile

Evildan
1 januari 2012
http://www.garaget.org/?car=256327&image=2442218
så ser 12v uttaget ut om du har ett, sitter på höger sida i bagageutrymmet.

via nummerskyltsbelysningen fungerar även det utmärkt eftersom du endast kommer förbruka väldigt lite ström (under förutsättning att du får bort dessa, kan vara högt/trångt monterad registreringsskylt på Passat så du får lov att demontera denna innan du får bort belysningen)

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
Ekis! skrev:
gunde1 skrev:
Ekis! skrev:

Lättast är att du lossar en nummer skylts belysning , sen så tar du en vanlig batteri laddare och kopplar på tåtarna..

menar du reg plåten och sen med startkablar där?

1 210 Inlägg
1 januari 2012
gunde1 skrev:
Ekis! skrev:
gunde1 skrev:

Japp där har du ju belysning som lyser på reg plåten...

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
1 januari 2012
Ekis! skrev:
gunde1 skrev:
Ekis! skrev:

kommer fortfarande inte hjälpa då strömmen är avslagen dit och då kan inte heller strömen gå åt andra hållet måste vara ett ställe där det är ström hela tiden fast bilen är avstängd

Kör fort så hinner inget hända...

1 210 Inlägg
1 januari 2012
Growe skrev:
Ekis! skrev:
gunde1 skrev:

kommer fortfarande inte hjälpa då strömmen är avslagen dit och då kan inte heller strömen gå åt andra hållet måste vara ett ställe där det är ström hela tiden fast bilen är avstängd

Hmm Du kan faktiskt ha rätt där... hmm 
Ja men då är de via cigg uttaget i bakluckan som gäller eller via generator,startmotorn.. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
1 januari 2012
Ekis! skrev:
Growe skrev:
Ekis! skrev:

Hmm Du kan faktiskt ha rätt där... hmm 
Ja men då är de via cigg uttaget i bakluckan som gäller eller via generator,startmotorn.. smile

eller någon annan källa som har konstant ström

tex drag skuffbelysning m.m

Kör fort så hinner inget hända...

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
nej, det är kört detta, finns inget uttag där bak, gick inte med vajer, ingenting gick. så nu får jag ringa bärgare. tack ändå för alla tips.

1 722 Inlägg
1 januari 2012
tänkte nästan skriva här har du testat öppna dörren , det är så jag gör för att komma in i bilen smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 januari 2012
Har du testat att koppla på ström på generator eller startmotor? Du får alltså hissa upp bilen så du kommer åt anslutningen från undersidan.

34 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Har du testat att koppla på ström på generator eller startmotor? Du får alltså hissa upp bilen så du kommer åt anslutningen från undersidan.

har inga bläckfisk armar plus att jag inte vill bli mosad tongue

men jag får helt enkelt bärga bort bilen till verkstad.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 januari 2012
gunde1 skrev:
henke_99 skrev:

har inga bläckfisk armar plus att jag inte vill bli mosad tongue

men jag får helt enkelt bärga bort bilen till verkstad.

Domkraft och pallbock... eller nåt annat valfritt att lägga under bara så bilen inte kan ramla ner.

Startmotorn brukar sitta nästan längst ner på motorn så om du inte har en massa plast o skit ivägen borde den vara ganska enkel att komma åt. Nästan lika enkel som att komma åt batteriet där uppe när huven är öppen...
Senast redigerat av henke_99 (1 januari 2012)

Sök