Varfor skulle.de.inte.gå att montera de. Det gr ju att montera så pa supror
Bilen spelar ingen som helst roll. Att ha lmm på trycksidan är en dålig ide oavsett. Men man kan ha så, och det finns folk som har byggt så. Men i stort sett så är väl alla andra alternativ bättre.
Oj, detta inlägget blev nog någon bugg i telefonen, skulle komma mycket tidigare i tråden.
Hur är det att montera lmm på trycksidan funkar det?
Fysiskt möjligt, men ingen höjdare. Dels så bör man mappa om och dels så finns risken att tråden i lmm'n tar skada då dem hamnar i en klart sämre arbetsmiljö.
Hur högt tryck tål de trådarna, vill flytta lmm för den tar för mycket plats. men om den tar för mycket skada får den väl sitta där den sitter. dumt att ha en årsförbruknig på lmm som bränsle till en bil.
Hur är det att montera lmm på trycksidan funkar det?
Fysiskt möjligt, men ingen höjdare. Dels så bör man mappa om och dels så finns risken att tråden i lmm'n tar skada då dem hamnar i en klart sämre arbetsmiljö.
Hur högt tryck tål de trådarna, vill flytta lmm för den tar för mycket plats. men om den tar för mycket skada får den väl sitta där den sitter. dumt att ha en årsförbruknig på lmm som bränsle till en bil.
Det är inte direkt trycket i sig som dödar trådarna. Utan alla tryckstötar, temperaturväxlingar och såna saker. Och sen blir ju inte mätningen lika bra och exakt om man sätter lmm efter turbon.
Fysiskt möjligt, men ingen höjdare. Dels så bör man mappa om och dels så finns risken att tråden i lmm'n tar skada då dem hamnar i en klart sämre arbetsmiljö.
Hur högt tryck tål de trådarna, vill flytta lmm för den tar för mycket plats. men om den tar för mycket skada får den väl sitta där den sitter. dumt att ha en årsförbruknig på lmm som bränsle till en bil.
Det är inte direkt trycket i sig som dödar trådarna. Utan alla tryckstötar, temperaturväxlingar och såna saker. Och sen blir ju inte mätningen lika bra och exakt om man sätter lmm efter turbon.
Helt klart funkar det med LMM på trycksidan, har så på min 940 när jag besiktar för att jag inte vill ha en 2,25" lmm på sugsidan på turbon som har 4" anslutning. funkar än men är nog inte det bästa alternativet som sagt! men bara sätta den där om du är sugen på det, en lmm till en volvo går ju att få gratis så
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Hur högt tryck tål de trådarna, vill flytta lmm för den tar för mycket plats. men om den tar för mycket skada får den väl sitta där den sitter. dumt att ha en årsförbruknig på lmm som bränsle till en bil.
Det är inte direkt trycket i sig som dödar trådarna. Utan alla tryckstötar, temperaturväxlingar och såna saker. Och sen blir ju inte mätningen lika bra och exakt om man sätter lmm efter turbon.
Helt klart funkar det med LMM på trycksidan, har så på min 940 när jag besiktar för att jag inte vill ha en 2,25" lmm på sugsidan på turbon som har 4" anslutning. funkar än men är nog inte det bästa alternativet som sagt! men bara sätta den där om du är sugen på det, en lmm till en volvo går ju att få gratis så
funkar gör det många som gör så då man kör med öppen dump.. men inte det bästa kanske ^^ bygg om till 4" lmm istället då så kan du ju ha den på sugsidan för turbon gjort det själv fast till 3" då ^^
Det är inte direkt trycket i sig som dödar trådarna. Utan alla tryckstötar, temperaturväxlingar och såna saker. Och sen blir ju inte mätningen lika bra och exakt om man sätter lmm efter turbon.
Helt klart funkar det med LMM på trycksidan, har så på min 940 när jag besiktar för att jag inte vill ha en 2,25" lmm på sugsidan på turbon som har 4" anslutning. funkar än men är nog inte det bästa alternativet som sagt! men bara sätta den där om du är sugen på det, en lmm till en volvo går ju att få gratis så
funkar gör det många som gör så då man kör med öppen dump.. men inte det bästa kanske ^^ bygg om till 4" lmm istället då så kan du ju ha den på sugsidan för turbon gjort det själv fast till 3" då ^^
Kör inte med org insprut längre så behöver inte:)
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Kommer väl åka på däng nu när jag lyfter denna tråden.
Jag håller på med ett projekt till just LH2.4 som gör att man kan köra MAP sensor istället för LMM. Man kan då köra utan LMM som sagt och raka rör direkt från luftfiltret till turbon. Samt att man kan köra öppen dump utan problem.
Som liten bonus så är det 3 bars MAP sensor i första versionen, dvs man kan ladda 2 bar. Innan nån börjar gapa och skrika på mig att man inte kan ladda mer än x.xx bar så kan jag säga att jag har redan full koll på det. Programmet i chippet ändras också.
Men dom som vill åka utan LMM och håller lägre laddtryck kommer ändå kunna dra nytta av systemet.