3359
Sök

Problem BMW 320xd 2011 !

2 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
Hej

Har haft bilen i lite över ett år nu köpte den i september 2010. Den funkade problemfritt fram till oktober 2011 och ca 5000mil.

Det började med att den visade att 4x4 xDrive var ur funktion mitt i allt medans jag körde? Sedan när jag kom hem och startade om bilen så visade den att ABS var ur funktion + xDrive. Ringde verkstad direkt och åkte in med bilen och kollade felkoder i datorn men det visade inget fel där och felen var borta helt plötsligt, så åkte hem från verkstan ca 10mil när den helt plötsligt började blinka med lysena och varningsblinkers samt instrumentpanelen slocknade´, JA allt blev svart.
När jag kom hem och slog av bilen så startade den inte nå mer var som att man hade tagit bort batteriet från bilen, nyckeln var död likaså varningsblinkers. Så ringde bärgarn så han tog tillbaka bilen till verkstan där den var ca 1v på felsökning och det dom sa var att batteriet var tomt? så dom ladda upp det.

Gick väl ca 2v innan det började igen samma sak, fel på xDrive, ABS, punka på alla hjulen m.m så jag stänger av bilen på OKQ8 och tänkte att den får vara avslagen just innan jag provstartar den igen, låste bilen gick in och handlade, kom ut och nyckeln funkade ej samma sak åter igen, som att man tagit bort batteriet från bilen allt var stendött ! Ringde bärgarn och han körde den på verkstad där den var 1v och dom bytte batteri på bolen denna gång för att det var urladdat????? Nånting är ju fel och en bil från 2011 laddar ur batteriet?!?!?! men nej nej det är inget fel på bilen det är bara tuta och köra menar dom..

Nu har det gått ca 1mån och idag började allt igen. på väg hem från nyårsfirande så visade den att xDrive och ABS, punka m.m ja allt var å h-vete ! Körde hem försiktigt lämnade tjejen hemma och tänkte åka själv till bärgarn denna gång så han kunde ta den till verkstad igen.

På vägen till bärgarn så kommer en renjääääävel ut på vägen och utan ABS bromsar som man var så for man som en gammal 240i rakt fram for man och plocka renen så framskärmen och framrutan for. Så jag ringde BMW Assistance som alla andra gånger tidigare som stått för bärgning och hyrbil. Nej nu när jag plockade renen 1km före bärgarna tack vare att jag inte hade ABS och inte kunde parera så ska jag ju stå för självrisken ! Kiss my ass att jag ska!

Vart jag vill komma är att jag börjar bli lite smått less denna jävla bil nu när dom inte kan åtgärda felet, det är 4e gången den är in på verkstad nu för samma fel. Kan jag kräva en ny bil eller få pengarna tillbaka???
bilfan kosta ju ändå nästan en halv mille när jag köpte den.!

186 Inlägg
2 januari 2012
Vet inte hur det är med bilar men enligt konsumentköplagen så ska man få en ny vara om det har varit samma fel 3 gånger. Om inte annat så kan du ju alltid försöka byta in den mot en annan bil, funkade för min kompis när motorlampan började lysa efter 2 mil efter varje felsökning.

Sök