Det ser sjukt trevligt ut Är det någon i trakten som du lämnar till för blästring och pulverlack?
En bekant nere i Göteborg som sköter det åt mig. Vill du ha något fixat?
Förövrigt så är motorn på plats i bilen nu!
Jag har tänkt att blästra bakaxel och framvagnsdelar, men jag vet inte om jag ska pulverlacka eller slänga på färg hemma i garaget sen. Har du någon koll på ungefärliga priser för det så får du gärna höra av dig
Är dom där filtrerna komplettering eller ersättare av originalfiltret?
Ersättare.. Dubbel matning med stålomspunnen AN6 slang. Enkel AN6 retur. Soppa så det räcker förhoppningsvis
Hehe, låter som att originalfiltret inte Riktigt skulle palla med de där Vad för effekt siktar du på nu? För de låter som du skickar på ordentligt med soppa
Är dom där filtrerna komplettering eller ersättare av originalfiltret?
Ersättare.. Dubbel matning med stålomspunnen AN6 slang. Enkel AN6 retur. Soppa så det räcker förhoppningsvis
Hehe, låter som att originalfiltret inte Riktigt skulle palla med de där Vad för effekt siktar du på nu? För de låter som du skickar på ordentligt med soppa
Kommer bottna mina spridare. Med lite uppställt bränsletryck så hoppas jag på 530-540hk.
Kommer bottna mina spridare. Med lite uppställt bränsletryck så hoppas jag på 530-540hk.
Okej, är det mycket du ändrat sen sist motorn satt i eller är det bara bränslesystemet som du uppdaterat?
Okej, är det mycket du ändrat sen sist motorn satt i eller är det bara bränslesystemet som du uppdaterat?
Uppborrat från 93 -> 93.5mm, portad topp med större ventiler, Enem 276/10,4 kammar, dubbel matning för soppa och två prestandapumpar i modifierad armatur, och en lite större turbo. Så lite har allt hänt
Jojje: Man skall kunna ratta också. Det behöver jag öva på
Länkarmar blästrade och plåtar för "boxning" ursågade
Gängor rensade på färg och nya hämmare monterade. Vilka även de åkte med in på lack när jag ändå hade det löst. Lyckades dra av alla fyra bultar till hämmaren när jag tog loss den gamla. Blev lite borrande för att få ur dem.