2219
Sök

Bolles Projekt: Volvo V70XC Denna gången fick den vara hel i nio dagar. När ska detta sluta?

Uppfräschning och utrusta med originalutrustning som saknas! Kanske även lite annat påhitt som följer...

163 731 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2013
2 763 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#161
Mack skrev:
Kör hårt nu!
Jag försöker!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
#162
Vikr skrev:
håller helt med Mack! Kör så det ryker så du får tankaran på annat!
Tackar, vi ska se hur det går med länkarmsbytet, sedan ska jag rulla in på besiktningen!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#163
ÄNTLIGEN! Bilintresset är tillbaka! big_smile

Jag funderar på att göra något roligt med bilen!

Har ni några förslag på vad jag kan göra med den?

Jag tycker att den blåa färgen jag har nu är snygg men den smälter bland alla andra bilar, jag vill att den ska sticka ut lite... Vad tror ni om något liknande detta?

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114092/114092-ab35497eeb7f983a53de6f13be8db189.jpg

Sedan så har jag funderat på att höja bilen, typ som "Ramrod" här på garaget! smile

Då behöver man ju nya större sulor också... Funderar på att pulverlacka mina originalfälgar svarta och köpa större däck till de, skulle det kunna funka?

Sedan så måste det till lite ljus, där har jag funderat på tre stycken NBB Alpha 225:or xenonkonverterade med 55w xenon med speedstarters!

Toning kanske vore sin plats samtidigt?

Säg vad ni tycker och tänker! Just nu spånar jag bara vad jag skulle kunna göra med bilen! big_smile
Senast redigerat av BOLIN_ (16 november 2012)

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#164
Mack skrev:
Nu jäklar flödar tankarna märker jag, haha. Men det är ju jättebra!

Det första jag undrar är hur är lacken som du har nu? Är den jättesliten så kör på men vad du känner för tycker jag, men annars känns det kanske lite dumt att..måla den såsom på bilden kanske.
Höjning tycker jag låter intressant, och Ramrods sätt verkar ju fungera klockrent!
Och blir där höjning så kan du väl lika gärna köra fullt ut och ha några extraljus på taket också? Hehe.
Ja, bilintresset kom tillbaka med en massa idéer!

Lacken behöver en stor polering, ingenting jag har varken utrustning eller plats för. Sedan finns det märken lite här och var, sådant man räknar med när bilen är 3 år gammal! Har du nån idé om vad man kan göra för att då den att sticka ut?  smile  Extraljus blir det sen, men tror inte jag sätter de på taket, funderar på en eventuellt hemmatillverkad frontbåge?!

Skriver till en grej i listan som jag har glömt, en hasplåt ska tillverkas också! smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#165
Mack skrev:
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.
Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#166
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:
Egenbyggd frontbåge vore något exempelvis. Någon finurlig som ingen annan har tänkt ut ännu.
Har letat efter det tidigare men det finns ju bara till nyare XC-modeller tragiskt nog...
Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?
Jaha, fattade lite fel tongue Det var de jag tänkte! Ska nog se vad man kan smida ihop senare! smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#167
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Jajo men du kan väl bygga nåt eget menar jag?
Jaha, fattade lite fel tongue Det var de jag tänkte! Ska nog se vad man kan smida ihop senare! smile
Inte lätt med tanke på vad klockan är, haha.
Blir lätt så då! wink

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#168
Ankmeister skrev:
Finns annars ett sett att höja den iaf bak, montera fjädrar från en fwd v70 kombi bilen lär bli rätt hård och bra mycket högre smile fjädrarna är tjockare och sen nivåmatic på det smile
Jaså, funkar det? smile Skulle kunna vara nåt big_smile

Henkix skrev:
va kul o höra att du fått tillbaka bilintresset!! big_smile big_smile
Ja, det är skönt att det har kommit tillbaka! smile

AD_ skrev:
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile

Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile
Absolut! smile

Vad ska man ha för färg, eller ska man lämna in den för en riktig dunderrekond sen när man har inkomst? Vad tycker du att fälgarna bör ha för färg? smile

Haha på tal om xenon, fick låna en polares 940 i onsdags när jag skulle hämta honom i Hestra. Det sitter två extraljus med xenon på den och det blev man snabbt van vid... Fick möte och slog av till halvljus, då var det som att tända två stearinljus i jämförelse tongue Så xenon är med i planerna!

Toning känns både bra och dåligt, jag vet inte om jag ska satsa på det eller inte hmm

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#169
alfonso_ skrev:
BOLIN_ skrev:
Ankmeister skrev:
Finns annars ett sett att höja den iaf bak, montera fjädrar från en fwd v70 kombi bilen lär bli rätt hård och bra mycket högre smile fjädrarna är tjockare och sen nivåmatic på det smile
Jaså, funkar det? smile Skulle kunna vara nåt big_smile

Henkix skrev:
va kul o höra att du fått tillbaka bilintresset!! big_smile big_smile
Ja, det är skönt att det har kommit tillbaka! smile

AD_ skrev:
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile

Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile
Absolut! smile

Vad ska man ha för färg, eller ska man lämna in den för en riktig dunderrekond sen när man har inkomst? Vad tycker du att fälgarna bör ha för färg? smile

Haha på tal om xenon, fick låna en polares 940 i onsdags när jag skulle hämta honom i Hestra. Det sitter två extraljus med xenon på den och det blev man snabbt van vid... Fick möte och slog av till halvljus, då var det som att tända två stearinljus i jämförelse tongue Så xenon är med i planerna!

Toning känns både bra och dåligt, jag vet inte om jag ska satsa på det eller inte hmm
En gång xenon alltid xenon wink
Toning tycker jag ger en bättre första intryck av hela bilen smile
Ja, det är snyggt med toning, men sikten bak när det är mörkt är inte så bra tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#170
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
alfonso_ skrev:

En gång xenon alltid xenon wink
Toning tycker jag ger en bättre första intryck av hela bilen smile
Ja, det är snyggt med toning, men sikten bak när det är mörkt är inte så bra tongue
Det är därför man monterar extra backljus, hehe.
Där sa du något jag har glömt av! Då får man ju givetvis sätta xenon där också! wink

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#171
alfonso_ skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Det är därför man monterar extra backljus, hehe.
Där sa du något jag har glömt av! Då får man ju givetvis sätta xenon där också! wink
Precis vill man se bak får man göra så wink
Ser ändå aldrig nått bak genom rutan tycker jag tongue
Haha, baslådan har en förmåga att göra så hela innerbackspegeln skakar tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#172
AD_ skrev:
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:
Awesome! big_smile Gött att du är back-on-track smile
Jag är inget stort fan av just "camo-style". Då tycker jag hellre att du ska dra till med någon färg som inte är så vanlig på just Volvo smile Samma med fälgarna smile

Extraljusen är ett bra val wink Dock är det ett krav på xenon i halvljuset då! Blir som natten när man bländar av, då har jag ändå xenon i halvljuset wink

Toning är aldrig fel smile
Absolut! smile

Vad ska man ha för färg, eller ska man lämna in den för en riktig dunderrekond sen när man har inkomst? Vad tycker du att fälgarna bör ha för färg? smile

Haha på tal om xenon, fick låna en polares 940 i onsdags när jag skulle hämta honom i Hestra. Det sitter två extraljus med xenon på den och det blev man snabbt van vid... Fick möte och slog av till halvljus, då var det som att tända två stearinljus i jämförelse tongue Så xenon är med i planerna!

Toning känns både bra och dåligt, jag vet inte om jag ska satsa på det eller inte hmm
Det är svårt att bara ge förslag på en färg på rak arm. Men skulle jag vilja ändra färg skulle jag nog leta efter en färg jag tycker är snygg/läcker och sedan kolla om det kan passa på bilen smile Du kan ju börja med att göra en dunderrekond till att börja med, det kan ju ta ett tag från det att välja färg till verkställande wink
Färg på fälgarna beror lika mycket på vad det är för färg på bilen. Men någon silver eller lite mörkare grå nyans brukar för det mesta gå hem enligt mig! smile

Haha, I know the feel wink

Jag ser det väldigt positivt med toning. Bl.a. Det blir inte lika varmt, det bländar inte lika jäkligt från bakomvarande wink, riktigt snyggt . Det negativa som redan nämnts är ju att sikten när man ska backa i mörker är = noll. Men det går ju att lösa med antingen starkare LED lampor, xenon konv. eller som nämnts extra backljus smile
Det sist nämnda funkar ju mycket bättre på din än t.ex. min bil wink
Kort och gott, det positiva väger upp det negativa smile Man får använda ytterbackspeglarna lite mer bara, annars så är det lugnt smile
Jag får överväga detta lite! big_smile

siiimooon skrev:
Hmm, T-gul? big_smile
Det vore jäkligt fränt, men kanske inte riktigt på en crosscountry? tongue

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#173
Ankmeister skrev:
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:

Det är svårt att bara ge förslag på en färg på rak arm. Men skulle jag vilja ändra färg skulle jag nog leta efter en färg jag tycker är snygg/läcker och sedan kolla om det kan passa på bilen smile Du kan ju börja med att göra en dunderrekond till att börja med, det kan ju ta ett tag från det att välja färg till verkställande wink
Färg på fälgarna beror lika mycket på vad det är för färg på bilen. Men någon silver eller lite mörkare grå nyans brukar för det mesta gå hem enligt mig! smile

Haha, I know the feel wink

Jag ser det väldigt positivt med toning. Bl.a. Det blir inte lika varmt, det bländar inte lika jäkligt från bakomvarande wink, riktigt snyggt . Det negativa som redan nämnts är ju att sikten när man ska backa i mörker är = noll. Men det går ju att lösa med antingen starkare LED lampor, xenon konv. eller som nämnts extra backljus smile
Det sist nämnda funkar ju mycket bättre på din än t.ex. min bil wink
Kort och gott, det positiva väger upp det negativa smile Man får använda ytterbackspeglarna lite mer bara, annars så är det lugnt smile
Jag får överväga detta lite! big_smile

siiimooon skrev:
Hmm, T-gul? big_smile
Det vore jäkligt fränt, men kanske inte riktigt på en crosscountry? tongue
http://www.blocket.se/vasternorrland/Xc … amp;last=1


varför inte?


Annars för att slippa måla om bilen invändigt, så tar du samma färg och blandar i lite pearl:)
Såg rätt tufft ut trots allt smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
#174
Hämtade min nya länkarm igår, så idag skulle jag glad i hågen gå ut och byta den. Kommer ut, tar av däcket, skruvar lös bulten och muttern som håller fast spindelleden i fjäderbenet. Av nån anledning tänkte jag att jag skulle kolla på den nya länkarmen och det var tur de, såg då att jag hade fått till fel sida...

Så det blev att skruva tillbaka grejerna jag plockade av och istället lägga sig i soffan en stund!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#175
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Hämtade min nya länkarm igår, så idag skulle jag glad i hågen gå ut och byta den. Kommer ut, tar av däcket, skruvar lös bulten och muttern som håller fast spindelleden i fjäderbenet. Av nån anledning tänkte jag att jag skulle kolla på den nya länkarmen och det var tur de, såg då att jag hade fått till fel sida...

Så det blev att skruva tillbaka grejerna jag plockade av och istället lägga sig i soffan en stund!
Meeeen..typiskt.
Man blir ju sådär lagom glad...

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#176
siiimooon skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Meeeen..typiskt.
Man blir ju sådär lagom glad...
Skruvat..?
Nej, faktiskt inte! Blev förvånad faktiskt!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#177
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
siiimooon skrev:

Skruvat..?
Nej, faktiskt inte! Blev förvånad faktiskt!
Mekonomen..?
Inte det heller! Det är faktiskt VParts som skickat fel länkarm hmm

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#178
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Mekonomen..?
Inte det heller! Det är faktiskt VParts som skickat fel länkarm hmm
Det var som fan..men..även dom kan ju göra fel såklart.
Jo, men det var ju inte läge för det just nu sad

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#179
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Det var som fan..men..även dom kan ju göra fel såklart.
Jo, men det var ju inte läge för det just nu sad
Nej det förstås..
Men men, inte mycket man kan göra åt de!

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#180
Mack skrev:
BOLIN_ skrev:
Mack skrev:

Nej det förstås..
Men men, inte mycket man kan göra åt de!
Nope. Bra service har dom i alla fall, så förhoppningsvis löser det sig ganska fort ändå.
Det gör det säkert! Har bara gott att säga om de annars! smile

Volvo - For Life


Sök