Den 21:a aug beställde jag bromsskivor & belägg, Mister-Auto skickade den 25:e och den 28:e meddelade UPS att paketet skadeanmäls "under transport" (Glostrup, Danmark)
Den 9 sep skapar Mister-Auto en ny order, skickar den 15:e och den 17:e meddelar UPS att även detta paket skadeanmäls, samma punkt i logistikkedjan...
Jag meddelade Mister-Auto omgående (som dröjde 5 dgr innan de klämde ur sig ett torrt standardsvar), men undrar över om de funderat över något annat alternativ till UPS...
Och 10 dagar senare... Istället för att Mister-Auto gör det uppenbara och självklara: tar tag i ärendet med kraft och ser till att jag får mina varor snabbt, och via ett annat tryggare transportsätt, så väljer de att helt negligera situationen -fullständigt oacceptabelt, och väldigt kundfientligt!
Problem kan alla ha, och inte ens när 2:a paketet försvann blev jag irriterad, men när jag märkte att Mister-Auto, istället för att prioritera riktigt högt, valde att helt slarva/bortprioritera det hela så var måttet rågat!
Deras enda förslag, när jag sade att det började bli lite akut (hade väl 2 mm kvar av bromskivans ena sida) var att jag skulle lägga in en ny beställning (och betala en gång till) och kryssa i express -hmm, intelligensnivån på detta är då? 2 av 2 paket kraschade under transporten (fick info av UPS) och vad kan då tänkas hända med det 3:e? Dubbla pengen ute på vift och ingen leverans var inte riktigt min grej
Efter 5 veckor hade alltså inget egentligen hänt, inga varor och ingen antydan av vilja till lösning. Med tjafs, mailförsök till deras vd och påtryckningar via svenska UPS fick jag dem till slut att acceptera omgående återbetalning -har inte sett några pengar naturligtvis.
Någon kompensation för att jag tvingades köpa delarna lokalt till dubbla priset och/eller bekymren de skapat, eller ens några vänliga ord tyckte inte Mister-Auto var aktuellt alls, särskilt det sista sätter lite ribban på kvalitén på deras personal.
Uppenbarligen kan Mister-Auto inte hantera reklamationer, knappast tänka klart heller, vilket mitt ärende med all säkerhet bekräftar!
Skall testa
www.bildelaronline24.se nästa gång så får vi se hur de funkar. När jag kikade runt på nätet efter ratings/reviews låg de betydligt bättre till än Mister-Auto som höll sig i bottenskrapet -dumt att jag inte kollade detta. Köpte från Mister-Auto för något år sedan och då funkade det bra, men slapp å andra sidan ha med deras support team att göra. Kan ju vara så att Mister-Auto vuxit, tappat kontrollen och hamnat i härdsmältan -dvs UNDVIK!