Hej alla !
Genom tips i teknikens värld Januari 2012 s 64 gjorde jag så här:
Kollade internetbankens historik över betalningar efter OCR nr och betalningsdatum(ännu bättre om du sparat boten, där står datum och vilken polismyndighet/län som tagit dig).
Ringde polisen 11414 och berättade på vilken sträcka jag åkt ditt och fick direktnummer till polisen i Halmstad 010-5660971 då jag torskade i Slöinge. Jag förklarade mitt ärende och bad om numret och datum på boten och frågade vilken tingsrätt som utfärdat boten.
Skrev följande brev till Halmstads Tingsrätt Box 193 30105 Halmstad:
Överklagan av Fastighetsöverträdelse Bot XXXXXXX Datum YYYYYY
Jag har 201008DD betalt ordningsbot nr XXXXXX för en hastighetsöverträdelse 2010008DD på E6 vid Slöinge i Hallands län där skyltningen var 120 km/timma. Då det saknas lagstöd för skyltningen enligt Rikspolisstyrelsens skrivelse POA-411-6235/11 begär jag att tingsrätten undanröjer ordningsboten och betalar tillbaka bötesbeloppet till mig. Kontonummer NNNNNNNN i ZZZZZbanken.
Namn o adress
Då jag inte fått svar ännu kan jag inte berätta om möjligheten att få tillbaka cashen, men alla som drabbas tycker jag skall skicka in en överklagan, detta håller ju "Farbror Blå" i skrivbordsarbete och förhoppningsvis slipper vi dem på E6. När dom själva inte kan prioritera arbetet på sådant som är viktigt, körde själv 129km/h(ex. grov kriminalitet i Malmö) så får väl vi bilister/skattebetalare göra det. Skall själv börja neka varje gång och hellre ta en vända i Tingsrätten av samma anledning(1-2 poliser ur tjänst). Det skall kosta att jaga fortkörare!! Lycka till.