Ursäkta att mina svar dröjjer, har fullt upp med att spruta ut MaxxECU bilar ur bänken
D_carlsson: Ett insprutningssystem av bra kvalitet, kostar inte 500:- att tillverka om det ska göra ett bra jobb. MaxxECU har drygt 500 komponenter, 4 processorer, 8 tändutgångar, 8 bränsleutgångar, 8 inbyggda egt förstärkare, bredbandslambda drivsteg samt äkta USB rakt in i huvudprocessorn, det kostar eftersom vi har riktiga komponenter och vill leverera en produkt vi kan stå för och som fungerar, inte för att vara billigast.
(vi är ruskigt trötta på alla leksaksprylar som säljs som vi ändå får byta ut i bänken).
Jag kan direkt säga att vår tillverkningskostnad ligger över 5000:-, kvalité kostar pengar!
Webrex: INGA likheter alls med civinco, MaxxECU fungerar BRA och lider ännu inte av några som helst problem.
VEMS lider utav stora kommunikationsproblem, tappade data och korrupta mappar, trots äkta RS232 i datorn. Mappar dessa system rätt ofta i bänken så jag har stött på ALLA möjliga problem.
Programvaran är inte släppt ännu, så jag vet inte hur du kunde "titta" igenom programvaran och dissa den direkt...skärmdumparna säger inte så mycket, men ska stilla lite utav den nyfikenheten som många har.
Maila mig direkt på info@maxxtuning.se så löser vi något om du vill testa...
Jim_Coupe: Om man bränner en ECU pga att man drar ur kontaktstycket när spänningen är på har man gjort något galet när man konstruerade motorstyrningen...
wama: köpt ett riktigt sprut direkt, du kommer ändå hamna där tillslut när du har insett begränsningarna i org styrdon. Kontakta mig på info@maxxtuning.se så kan jag ordna ett MaxxECU till bra pris
Några av fördelarna med MaxxECU:
SPRIDARUTGÅNGAR
Över 150 komponenter ingår i vad som förmodligen är marknadens mest avancerade spridardrivare.
För att driva peak-and-hold spridare optimalt används 3 faser.
1. Spridaren öppnas med maximal ström.
2. När spridaren har öppnat sänks strömmen för att inte skada spridaren. MaxxECU har elektronik som över 20000ggr/sekund mäter strömmen i varje spridare och justerar den till önskat värde. Strömmen återcirkuleras hela tiden genom spridaren så att endast lite "ny" ström behöver tillföras. Detta ger låg strömförbrukning och låg värmeutveckling.
3. När spridaren ska stängas höjjer MaxxECU automatiskt flybackspänningen till 40V för att så snabbt som möjligt stänga den.
Bara spridardrivarna har en egen 32-bitars processor på 64MHz.
Bara den processorn (MaxxECU har totalt 4 kärnor) är mångdubbelt snabbare än många konkurrenters totala processorkraft.
Vi har även utvecklat en maskin(vår spridartestare) som exakt mäter varje spridares öppningstid och flöde vid många olika spänning och pulser. Resultatet av dessa mätningar utnyttjas av MaxxECUs spridarprocessor för att driva spridarna optimalt (Finns presets inbyggt i programvaran för de vanligaste spridarna, finns inte din spridare så gör vi en gratis!).
Fördelen med våra spridardrivare är att spridarna drivs konsekvent vid alla temperaturer och batterispänningar och att öppningen och stängningen alltid är väl definierade. Det gör att gången i motorn på låglast blir mycket bättre. Vissa spridare som med andra ECUer är omöjliga att få att gå bra, går jämt och fint med MaxxECU.
Som tex en utav våra Supra MaxxECU PnP kunder med 1680cc spridare(som är känd för dess olinjärbarhet) sa att han har aldrig kört en bil så går så mjukt och fint, startar perfekt och går som en klocka.
TÄNDNINGSUTGÅNGAR
5V utgångar för tändsteg. Driver ca 50mA. Kortslutningsskyddade, tål 12V rakt in (om man råkat kopplat fel).
Driver alla externa tändmoduler och tändspolar med inbyggda transistorer.
Vi har valt att inte ha effektsteg för tändspolarna inbyggda i ECUn, då dessa avger mycket värme och störningar. Externa tändmoduler eller spolar med inbyggda steg är den bästa och pålitligaste lösningen.
TRIG/HOME
Triggersystemets hårdvara och mjukvara har vi lagt mycket jobb på.
De flesta av konkurrenterna använder en färdig krets (som kostar 20spänn) för att hantera triggersignalerna. Vi provade detta i tidiga prototyper och kom fram till att den lösningen sög..
Nu använder vi i stället digital signalbehandling för att tolka triggersignlerna på bästa sätt. En processor mäter triggersignalerna med AD-omvandlare ca 100000ggr/s och beräkningar vad som är faktiska signaler och vad som är störningar.
Den här lösningen har tagit flera hundra timmar att utveckla, men resultatet är ett triggersystem som fungerar med så gott som alla givare utan krångel och triggerfel. som ex klarar vi org LS1 triggersignalen på ett korrekt sätt och kan skicka gnista redan efter 3 triggertänder då avstånden mellan varje tand är unikt.
PROCESSORN
MaxxECU har en mycket kraftfull processor som kommunicerar med 3 st slavprocessorer. Genom att dela ut uppgifter kan huvudprocessorn alltid blixtsnabbt sköta många uppgifter samtidigt. T. ex. är PC-kommunikationen alltid blixsnabb, även vid 10000rpm. Även vid externa varvtal med alla funktioner i gång används bara en bråkdel av den kapacitet i systemet.
Vi har tänkt till när det gäller MaxxECU och inte tummat på kvaliten eller användarvänligheten.
Jag är som sagt inte opartisk, men har kastat ut många AEM boxxar som inte går att få bra gång i bilarna med eller att de rent utav har brunnit upp och ersatt med MaxxECU, och bilarna går perfekt.
Det går ungefär dubbelt så snabbt att starta och mappa klart en bil med MaxxECU i jämförelse med i stort sett ALLA andra sprut.
Enkla inställningar, ingenting dolt, de inställningar du behöver finns och fungerar och är tydliga. Inga luddiga inställningar. Grymt bra loggfunktioner samt ett riktigt avancerat varningssystem så att användaren kan koncentrera sig på körningen istället för 8 mätare...
vi har ändå flera års erfarenhet utav mappning av alla möjliga konstiga styrsystem.
Inte bara en hög med flämtande elektroniknördar som ligger bakom, utan vi som faktiskt arbetar med sakerna...
Ni är välkomna att kontakta oss om ni är intresserade utav förserieboxxar innan produkten släpps officiellt den 1 september.
Mvh N. Ceder
Maxxtuning AB