3197
Sök

Byte till 100w lampor

Sir Real
390 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
hur stor risk är det för att lamhuset ska förstöras om man byter till 100w istället för 55w som det skall vara?? Vill byta till "XENON" look smile

104 Inlägg
3 september 2006
En lampa som är på 100w behöver inte i alltid bli varmare, det breor på verkningsgraden. Sedan borde du ha 100w i helljuset och det förstör inte lamphuset. Jag skulle gissa på att det går bra.

Sir Real
390 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
Blobben skrev:
En lampa som är på 100w behöver inte i alltid bli varmare, det breor på verkningsgraden. Sedan borde du ha 100w i helljuset och det förstör inte lamphuset. Jag skulle gissa på att det går bra.

hmm ok kan man på nått sätt ta reda på verkningsgraden då??

859 Inlägg
4 september 2006
Blobben skrev:

Njaaaa

Visa mig den halogenlampan på 100W som inte blir varmare än en vanlig 55W är du snäll.

MVH Theo

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 september 2006
Tycker man om att byta reflektor då och då så funkar ju 100w bra... Finns ju 55w Xenon look, skulle satsa på det istället...

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
4 september 2006
Jag köpte nån "blue xenon look" eller vad dom hette på 100W.
efter ungefär 1 dag så hade jag inget ljus alls på bilen.
Bytte tillbaka till mina orginal lampor och då funkade det.

Dessutom lyste det MYCKET bättre med mina orginal lampor än med dessa "look-a-like" lampor.

En liten notering också.... Biltema lampor.

129 Inlägg
4 september 2006
är inte 100w olagligt? har ja för mig

draminbil.nu
1 382 Inlägg
4 september 2006
Kan inte tänka mig att det är det på helljuset?

21 761 Inlägg
4 september 2006
Vad jag har förstått, om man har otur, så KAN lyktglaset spricka vid tex regn när man har 100W lampa i originallyktor, åtminstone på lite äldre lyktor. Orsaken är då att luftvolymen i lamphuset är för liten så att det blir för varmt där inne. Hur det blir på dagens lyktor vet jag inte men reflektorn tar nog stryk och då blir det väl som bumpe säger, byta reflektor ibland.

Sir Real
390 Inlägg
4 september 2006
Trådstartare
har 55w xenon look men det blir syns ingen skillnad på dom å mina gamla lampor... ingen som vet om nått märke där dom vekligen blir lite blåa?? har orsam

Sök