3273
Sök

Vad gör du när du inte kan sova

Självlärd
3 083 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Hej på er gorgare.

Som topic lyder.

Vad gör du när du inte kan sova?

Själv så surfar jag runt på blocket, garaget, facebook. mm.

Trevlig natt alla ugglor wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 067 Inlägg
8 januari 2012
Låtsas jag jobbar natt och måste vara vaken smile

Somnar fort..    I ren pin kiv big_smile

2 337 Inlägg
8 januari 2012
Om jag har lagt mig i sängen och inte kan sova så läser jag en bok. Det är skönt att kunna göra det i lugn och ro smile

Guten
101 Inlägg
8 januari 2012
Ser på film eller spelar om det är möjligt annars FB Garaget OPEL SPORT CLUB Forum mm

Just nu har jag sett på en film och det blev green street Hooligans

GOTLAND har allt, förutom SALT PÅ VÄGEN!!
Riktiga cowboys har Turboladdade Dieselhästar

Självlärd
3 083 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Sarge skrev:
Om jag har lagt mig i sängen och inte kan sova så läser jag en bok. Det är skönt att kunna göra det i lugn och ro smile

Bok ja juste... Jag fick ju Svensk Maffia i julklapp.. Kanske skulle läsa dom tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 067 Inlägg
8 januari 2012
Volvo142_73a skrev:
Sarge skrev:

Bok ja juste... Jag fick ju Svensk Maffia i julklapp.. Kanske skulle läsa dom tongue

Redan läst

Det bar butlern som gjorde det neutral

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
8 januari 2012
brukar köra den här... somnar jag inte innan 2 så går jag ut i garaget å städar eller gör nåt roligt... har blivit några roliga nätter nu under jultiderna smile

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 182 Inlägg
8 januari 2012
Lyssnar på musik är en favorit, man behöver ju inte dra på så jävla hög volym för att höra nått. Så man ligger bara å tar det lungt till Johnny Cash wink

Annars surfa på nätet eller spela lite på 3DS eller PS3an.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
8 januari 2012
Ta hand om min fru som ligger bredvid. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

The Real Team
235 Inlägg
8 januari 2012
Kollar Discoverychannel o surfar lite. big_smile

Hoppsan hur fan gick det här till !

1 319 Inlägg
8 januari 2012
Nu vet jag inte hur stora sömnstörningar som åsyftas här i tråden, om det bara är enstaka händelser eller om någon av er lider regelbundna sömnproblem? Finns ju en hel del att göra när man inte kan sova.

Något jag skulle rekommendera är att skippa tv/dator sista 30 minuterna innan ni ska sova. Läsa en bok, meditera, stirra in i golvmatten och försöka tänka ut roliga mönster osv. Det viktigaste av allt är väl att egentligen inte Tänka på att sova, då slutar det bara med att man får panik för att man måste sova. Försöka få ner tankeverksameten till en minimal nivå heltenkelt.

Jag ser iallafall till att alltid ha hjälpmedel hemma. Om man en kväll märker att man inte kan sova redan innan man gått och lagt sig blir det ett litet piller. Samma sak om man ligger och vrider sig och vänder sig så blir det att svälja ner ett piller och sitta i soffan i totalt mörker och tänka en stund medans sömntabletten börjar verka för att sen gå till sängen och försöka sova. Vilja att sova och att ligga och blunda så brukar det fungera.

Alkohol kan ju även det vara ett alternativ eftersom det är så deprimerande för ens andning och sövande egenskap. Men en 6-10a whiskey som nattfösare är definitivt ett alternativ. Brukar fungera hyffsat men det är väll inget att rekommendera att göra vardagligen. Det är väll iof inte Pills heller, men sen finns det ju också en uppsjö av olika sömntabletter men det finns ju en hel del människor som får mycket hjälp av att käka vissa sömnisar dagligen.

Ne standard för mig är att bara käka sleeping pills och gå och lägga sig. Funkar 98/100.
(Rekommenderar att inte blanda hejvilt förövrigt, då kan det hända som sig så att du vaknar dagen efter utan någonsomhelst aning om vad du gjort dom senaste 14 timmar. Och du vill nog troligtvis inte veta det också..Att jaga getingar i morgonrock klockan 03.30 på morgonen och försöka få din förvirrade granne att följa med på din jakt kan ses som udda.

har hur mycket som helst att skriva om sömnproblem, dock svårt att formulera mig och struktera vilket troligtvis märks i detta inlägg.

Finns det fler av er som har regelbundna sömnproblem? Hur gör ni för att kunna garantera er en skön natt? Diskuterar gärna vidare!
Senast redigerat av sleepyoh (8 januari 2012)

_----------'

12 Inlägg
8 januari 2012
Somnar jag inte innan 01 ser jag till att dygna för att då få en underbar lång sömn natten efter.

Ångrar mig alltid vid 10-12 tiden då tröttheten börjar kännas på riktigt.. big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
9 januari 2012
Lyssnar på min tinnitus och lastbilen som brummar i mitt öra. (tensor tympani syndrom heter det visst.) Jag brukar få lock i örat som har lastbilen, så då får man ligga och tryckutjämna för att få bastrumman. När man väl har somnat så spelar man lite gurka (eller vad instrumentet som man spelade i skolan hette)
http://images.junostatic.com/full/IS376317-01-01-BIG.jpg
Så med den orkestern så är det inte svårt att sova tongue.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

123 Inlägg
9 januari 2012
Har börjat spela med ett instrument när ja inte kan somna, skinnbanjo tror ja det heter. Funkar i 9/10 fall när jag inte kan somna!

Takk å hej, nu ska jag försöka "sova" lite.  big_smile

edit: nejmen, musik funkar perfekt om ja vill sova!
Senast redigerat av fredrikkh (9 januari 2012)

1 412 Inlägg
9 januari 2012
Tar sats och springer så fort jag kan rätt in i en vägg.

Fast ibland bläddrar jag i nån rolig katalog, typ teknikmagasinet eller swedol.tongue
Senast redigerat av OpelP1 (9 januari 2012)

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
30 januari 2012
Man somnar alltid gött efter sex, så prova det wink

/Mattias

1 319 Inlägg
30 januari 2012
matteeee skrev:
Man somnar alltid gött efter sex, så prova det wink

Lena Handen fungerar i nödfall.

_----------'

48 Inlägg
30 januari 2012
Badar! :-D Efter en hemmaspabehandling är det svårt att hålla sig vaken.. ^^ Är bara massagen som saknas. I värsta fall slökollar jag nätet eller gamla avsnitt av typ Operation Repo, Road wars eller nåt.. Inget som kräver uppmärksamhet eller att man hänger med.. ^^ :-)

* A mother like no other *

JFfoto
30 januari 2012
Ser film, helt omöjligt att vara vaken till film, försökt se klart piratesfilmerna, tog flera dagar..  men nu har man ofta ångest så man ligger och tänker mycket

412 Inlägg
30 januari 2012
Jag ser film. Eller ja, ser och ser. Blir väl en 15-20minuter sen blir jag riktigt trött och vänder mig antingen om med laptopskärmen bakom mig (med hörlurarna fortfarande i). Funkar 8 gånger av 10. Jag personligen blir trött av när jag hör folk i bakgrunden, så film på låg ljudnivå passar mig perfekt smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

Sök