3162
Sök

Ni med yrken relaterat till fordon ..

Yrkes Chafför
380 Inlägg
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Mellander skrev:
Rigolette skrev:

Jäklar, samma för mig hos Peran .. bedrövligt.

Precis hmm men nu har ja mina ideer så löser sig nog snart smile

Vad har du för spännande idéer då? smile

ha du inte hört yikes tare på sms eller nå smile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

335 Inlägg
10 januari 2012
Biluthyrning då? De pysslar jag med iaf, låglöneyrke, ingen speciell erfaranhet krävs, men det är grymt kul att träffa kunder och leka med hyrbilar.. wink

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Mellander skrev:
Rigolette skrev:
Mellander skrev:

Precis hmm men nu har ja mina ideer så löser sig nog snart smile

Vad har du för spännande idéer då? smile

ha du inte hört yikes tare på sms eller nå smile

Nej jag har ingen aning, släng iväg ett mess du som ska berätta tongue smile

Dreams are coming true

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Biluthyrning då? De pysslar jag med iaf, låglöneyrke, ingen speciell erfaranhet krävs, men det är grymt kul att träffa kunder och leka med hyrbilar.. wink

Hm .. jag tycker inte om folk så värst, och jag är knappast bra på att sälja saker big_smile

Dreams are coming true

Fri fart för ett fritt folk!
14 122 Inlägg
10 januari 2012
Evildan skrev:
Growe skrev:
Evildan skrev:

när skolungarna är i skolan finns det andra kunder att skjutsa runt om TAXIåkeriet även kör färdtjänst/sjukresor, omsorgskörningar, företagskunder, gods, privatkunder, väldigt omväxlande arbete med omväxlande arbetstider.

derför kör man Skolbuss och inte taxi;-) taxichafförer har riktigt urusel lön dessutom
inte för att jag tjänar några miljoner men runt 15kr mer i timmen iallfall om inte mer

njae, dåligt vet jag väl inte, det beror på var man kör, vilken typ av körningar, hur mycket man själv anstränger sig under ett pass då man till stor del kan påverka sin inkomst.
en rutinerad TAXIförare som har alla de typer av körningar jag nämnde kan göra rätt bra pengar/tim.
ett företag jag tidigare jobbat på betalade förra året en timlön på 127kr/h och dom kör endast färdtjänst, blir betydligt bättre kr/h med det blandade jag beskrev ovan efter 7års erfarenhet utöver de första 3åren som enbart ftjförare.

det är enligt vad jag hört av vänner som kört/kör taxi är ganska bra

tror jag plockar 134.xx i timmen sist jag kollade visst inga stora pengar men jag har hört folk som kör taxi som har max 122kr timmen

hade jag lyssnat lite bättre hade jag vetat vad chefen betalar taxichafförerna men det var väldigt stor skillnad
mycket hänger på acord osv har jag förstått

polarn sökte jobb på Lindbergs här i örebro och han tackade ner pga lönen var super kass

Kör fort så hinner inget hända...

335 Inlägg
10 januari 2012
Haha, du kan få tvätta bilarna då ;D

Evildan
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Evildan skrev:
Rigolette skrev:

Det har du givetvis rätt i smile Blir de inte långtråkigt? Har lekt lite med tanke å köra skolelever me taxi också, men barna lär ju inte åka taxi hela dagen.

när skolungarna är i skolan finns det andra kunder att skjutsa runt om TAXIåkeriet även kör färdtjänst/sjukresor, omsorgskörningar, företagskunder, gods, privatkunder, väldigt omväxlande arbete med omväxlande arbetstider.

Omväxlande arbetstider lät inte så bra, vill ha fasta "normala" arbetstider så jag kan hinna med djuren mina på eftermiddagen eller förmiddagen beroende på vad de är för tider då givet.

man har hos seriösa åkerier ett schema, ibland delade pass 07,30-09,00 14,00-19,00tex,eller dagtid 7-17, natt 22-06, em 14-22 osv.
det blir ofta långa dagar 9-11timmar, så det blir ju färre arbetade dagar om man jobbar heltid.

187 Inlägg
10 januari 2012
Räknas det om man är snickare och har blivit tilldelad en typ -95:as Caravelle som gått 42000mil som är mer rödbrun än blå...som nu dagligen behöver ett gäng grundläggade kunskaper om bilar/motorer för att man överhuvudtaget ska ta sig dit hammaren ska svingas????...sry,lite bitter på kvällskvisten sad

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

14 122 Inlägg
10 januari 2012
Svanb3rg skrev:
Räknas det om man är snickare och har blivit tilldelad en typ -95:as Caravelle som gått 42000mil som är mer rödbrun än blå...som nu dagligen behöver ett gäng grundläggade kunskaper om bilar/motorer för att man överhuvudtaget ska ta sig dit hammaren ska svingas????...sry,lite bitter på kvällskvisten sad

haha visst är det underbart med fordon som fungerar bra..

hade en buss förrförra året som gick sönder minst 2gånger i veckan..jäklar va glad man inte vara då..

oftast småfel som någon turboslang som flög loss till dörrar som inte gick att stänga till att lådor rasade..finns inget värre

tror nog det räknas till viss del eftersom bilkörnigen hör till yrket till viss del

Evildan
10 januari 2012
Growe skrev:
Evildan skrev:
Growe skrev:

derför kör man Skolbuss och inte taxi;-) taxichafförer har riktigt urusel lön dessutom
inte för att jag tjänar några miljoner men runt 15kr mer i timmen iallfall om inte mer

njae, dåligt vet jag väl inte, det beror på var man kör, vilken typ av körningar, hur mycket man själv anstränger sig under ett pass då man till stor del kan påverka sin inkomst.
en rutinerad TAXIförare som har alla de typer av körningar jag nämnde kan göra rätt bra pengar/tim.
ett företag jag tidigare jobbat på betalade förra året en timlön på 127kr/h och dom kör endast färdtjänst, blir betydligt bättre kr/h med det blandade jag beskrev ovan efter 7års erfarenhet utöver de första 3åren som enbart ftjförare.

det är enligt vad jag hört av vänner som kört/kör taxi är ganska bra

tror jag plockar 134.xx i timmen sist jag kollade visst inga stora pengar men jag har hört folk som kör taxi som har max 122kr timmen

hade jag lyssnat lite bättre hade jag vetat vad chefen betalar taxichafförerna men det var väldigt stor skillnad
mycket hänger på acord osv har jag förstått

polarn sökte jobb på Lindbergs här i örebro och han tackade ner pga lönen var super kass

skiljer en hel del beroende på vilket bolag och vilken typ av beläggning och körningar som är avtalade om.
finns olika löneavtal oxå, ren timlön, avtalslön (timlön, tillägg för betald km plus påslag av TX) samt ren provisionslön (ofta runt 37% på netto inkört belopp) vilket är den löneformen du som förare mest kan påverka, "jagar" man och vet vilka jobb som finns var vilka tider kan man plocka hem bra dagskassor, visst vissa dagar skiter det sig men utslaget på en löneperiod under en heltidsmånad blir det drägligt (24k-32k) plus en del drix (1k-3k) så man äter "gratis" ute var dag.
däremot finns det inte en TAXIförare som skulle erkänna att dom har det rätt bra då det är kutym att aldrig vara nöjd i branschen, ofta har man bilen hemma= inga resor till och från arbetet, givetvis tar man även arbetsredskapet till COOP på vägen hem och handlar, plus diverse andra små förmåner förekommer ofta.

Volvotrimmare
323 Inlägg
10 januari 2012
Brandbilsmontör, bygger brandbilar ^^

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

345 Inlägg
10 januari 2012
Billförsäljare/hallvärd i dagsläget på ett av dom större företagen här i Stockholm. Min lön är inte mycket att tala om då jag endast jobbar vid sidan av plugget och är timanställd. That being said så är det inga problem att tjäna 40 000kr/månad och mera om man vet vad man gör. Kanske kan vara någonting för dig? smile

yrkeschaufför
709 Inlägg
10 januari 2012
Mellander skrev:
Rigolette skrev:
Mellander skrev:

vad jobba ja som då wink

De står både på fejjan o din profil här wink

Sant big_smile
kia tekniker big_smile
Lack finns i falun å vännes smile en tjej kompis som går i falun nu å en gammal klass kompis gick i vännes smile

lack utbildning finns mig veterligt i dalarna oxå ?

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
volvonisse440 skrev:
Mellander skrev:
Rigolette skrev:

De står både på fejjan o din profil här wink

Sant big_smile
kia tekniker big_smile
Lack finns i falun å vännes smile en tjej kompis som går i falun nu å en gammal klass kompis gick i vännes smile

lack utbildning finns mig veterligt i dalarna oxå ?

Kan du inte skicka någon länk lr om du vet nå mer om de jocke, så kan man ju kolla upp e smile

Dreams are coming true

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Tynnerstroem skrev:
Billförsäljare/hallvärd i dagsläget på ett av dom större företagen här i Stockholm. Min lön är inte mycket att tala om då jag endast jobbar vid sidan av plugget och är timanställd. That being said så är det inga problem att tjäna 40 000kr/månad och mera om man vet vad man gör. Kanske kan vara någonting för dig? smile

Hm har svårt å tro att jag skulle passa för de, känner mig inte som en typisk bilförsäljare wink

Dreams are coming true

86 Inlägg
10 januari 2012
Blivande lastbilschafför.. snart klar med CE kortet
Ända negativa jag kan se det är att man måste tänka jävligt mkt på att ta de lugnt så man har kortet i behåll

yrkeschaufför
709 Inlägg
10 januari 2012
Firecat skrev:
Ända negativa jag kan se det är att man måste tänka jävligt mkt på att ta de lugnt så man har kortet i behåll

har nyss tagit mitt smile håller på med praktiken just nu. det är ju sant det du säger om att vara rädd om körkortet. det verkar ju vara just lastbilschufför som är det mest kriminella yrket som finns om man kollar diverse kontroller och skit efter vägarna, vist är det bra att dom tar folk för hastighet och alkohol osv, men det borde ju finnas gränner tycker man, har du skrivit YKL:en =

14 122 Inlägg
10 januari 2012
volvonisse440 skrev:
Firecat skrev:

har nyss tagit mitt smile håller på med praktiken just nu. det är ju sant det du säger om att vara rädd om körkortet. det verkar ju vara just lastbilschufför som är det mest kriminella yrket som finns om man kollar diverse kontroller och skit efter vägarna, vist är det bra att dom tar folk för hastighet och alkohol osv, men det borde ju finnas gränner tycker man, har du skrivit YKL:en =

ykb heter det väll?

jävla skit att behöva hållas med hela tiden blir var 5år man måste uppdatera kunskaperna ..a 35timmar till ingenting
slösade bort en dag av mitt liv i mellandagarna på sånt där smäck

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 januari 2012
Tungmeck 16tons motviktstruckar och uppåt innan var jag båtmeck

Rock'n Roll

yrkeschaufför
709 Inlägg
11 januari 2012
Growe skrev:
volvonisse440 skrev:
Firecat skrev:

ykb heter det väll?

jävla skit att behöva hållas med hela tiden blir var 5år man måste uppdatera kunskaperna ..a 35timmar till ingenting
slösade bort en dag av mitt liv i mellandagarna på sånt där smäck

YKB är för buss,                                                               YKL lastbil,
yrkeskompetens bevis buss                                              yrkeskompetens bevis lastbil

Sök