ja men typ,, startar går "fint" nåra" sek sen börjar den gå upp o ner nästan dör sen upp,, om det är lmm, vet du hur kvaliten e på biltemas? läst olika, eller ska man leta efter en orgenal på skroten?
ja men typ,, startar går "fint" nåra" sek sen börjar den gå upp o ner nästan dör sen upp,, om det är lmm, vet du hur kvaliten e på biltemas? läst olika, eller ska man leta efter en orgenal på skroten?
Vet inte hur deras håller sej gentemot original eller andra pirat, men tror nog den håller. Kolla om du har någon garanti på den bara, är det de vanliga på 2 år så är den klart värt ett försök.
jo det är 1 års garanti, va ute o starta den för 1a gången idag nu.. gick dåligt från första sek tills den dog.. varvade upp den till ca 2000 varv ( tog en stund ) sen dog den.. blir bara värre o värre.. igår gick de iall o "pöåga" upp den lite..
Vad jag vet så funkar det perfekt att köra utan luftmasse mätare på en gammal volvo . Går kanske inte perfekt men går.. Låter mer som om det är:
Tjuvluft Kallstartsventil Tempgivare till sprutet Insprutare
Något värt att kolla iaf.. Chansar på Kallstartsventil eller tempgivaren till sprutet efter vad jag läst här..
Har han en med LH 2.4 går det inte att köra ö h t med trasig, vilket jag vet av egen erfarenhet. Och tidigare i tråden så nämns även tjuvluft, men har han tillgång till en lmm som han bara kan pröva med så är det ju jäkligt billigt att kolla.
Du har ju dock en poäng med tempgivaren, men den skulle ändå gå att köra när den blivit tillräckligt varmt. Skulle kallstarten hängt sej så skulle den gå riktigt tills motorn blivit varm, och skulle den ha lagt av skulle motorn gå bra varm. Insprutare kan det även vara men då brukar stiften bli rejält sura. Förutsätter så klart att han har kollat det.
jo det är 1 års garanti, va ute o starta den för 1a gången idag nu.. gick dåligt från första sek tills den dog.. varvade upp den till ca 2000 varv ( tog en stund ) sen dog den.. blir bara värre o värre.. igår gick de iall o "pöåga" upp den lite..
Kan du inte varva längre än till 2000 varv? Brukar gå bra att pumpgasa dem upp till rejält höga varv och där fortsätta pumpgasa för att hålla dem igång. Brukar även gå att köra, men knappast något man frivilligt gör.
Vad jag vet så funkar det perfekt att köra utan luftmasse mätare på en gammal volvo . Går kanske inte perfekt men går.. Låter mer som om det är:
Tjuvluft Kallstartsventil Tempgivare till sprutet Insprutare
Något värt att kolla iaf.. Chansar på Kallstartsventil eller tempgivaren till sprutet efter vad jag läst här..
Har han en med LH 2.4 går det inte att köra ö h t med trasig, vilket jag vet av egen erfarenhet. Och tidigare i tråden så nämns även tjuvluft, men har han tillgång till en lmm som han bara kan pröva med så är det ju jäkligt billigt att kolla.
Du har ju dock en poäng med tempgivaren, men den skulle ändå gå att köra när den blivit tillräckligt varmt. Skulle kallstarten hängt sej så skulle den gå riktigt tills motorn blivit varm, och skulle den ha lagt av skulle motorn gå bra varm. Insprutare kan det även vara men då brukar stiften bli rejält sura. Förutsätter så klart att han har kollat det.
Ja men iom att han körde igår så har det ju flödat med bensin då också, försvinner inte av sig själv. Tippar ju på att stiften är sura nu. Billigt att kolla kallstarten också bara att rycka kabeln vet iaf att min funkar perfa utan lmm. Det senaste han skrev om den va att den seg varvade upp till 2000 varv tog en stund. Lmm brukar ju mer ge pendlande tomgång och inget pluddrande. Men som sagt kan vara väldigt många olika saker.
jao, men han kommer nog snart hoppas bara att det är de som e felet nu.. annars har jag haft tanken på om kamen hoppat nått hack? haft en bil innan som kamen hoppa på o helt olikt e det ju inte.. fast denna är värre.. + att denna får sånna baktändnigar "smällar" och att det gradvis har blivit värre..
Vad jag vet så funkar det perfekt att köra utan luftmasse mätare på en gammal volvo . Går kanske inte perfekt men går.. Låter mer som om det är:
Tjuvluft Kallstartsventil Tempgivare till sprutet Insprutare
Något värt att kolla iaf.. Chansar på Kallstartsventil eller tempgivaren till sprutet efter vad jag läst här..
Har han en med LH 2.4 går det inte att köra ö h t med trasig, vilket jag vet av egen erfarenhet. Och tidigare i tråden så nämns även tjuvluft, men har han tillgång till en lmm som han bara kan pröva med så är det ju jäkligt billigt att kolla.
Du har ju dock en poäng med tempgivaren, men den skulle ändå gå att köra när den blivit tillräckligt varmt. Skulle kallstarten hängt sej så skulle den gå riktigt tills motorn blivit varm, och skulle den ha lagt av skulle motorn gå bra varm. Insprutare kan det även vara men då brukar stiften bli rejält sura. Förutsätter så klart att han har kollat det.
Ja men iom att han körde igår så har det ju flödat med bensin då också, försvinner inte av sig själv. Tippar ju på att stiften är sura nu. Billigt att kolla kallstarten också bara att rycka kabeln vet iaf att min funkar perfa utan lmm. Det senaste han skrev om den va att den seg varvade upp till 2000 varv tog en stund. Lmm brukar ju mer ge pendlande tomgång och inget pluddrande. Men som sagt kan vara väldigt många olika saker.
Nej, reagerade även på att bilen bara varvade 2000 varv. Min baksköt dock så innåt helvete för att sedan dö som om den blev rejält sur. Inget pendlande ö h t. Angående stiften så förutsatte jag som sagt att han tagit upp dem efter varje försök för att inspektera och rengöra dem. Och kallstarten kan han ju kolla genom att rycka kabeln, likaså tempgivaren. Bilen går galant att starta om tempgivaren är urkopplad, man kan behöva kompensera med gaspedalen tills det att motorn nått 80 grader bara.
jao, men han kommer nog snart hoppas bara att det är de som e felet nu.. annars har jag haft tanken på om kamen hoppat nått hack? haft en bil innan som kamen hoppa på o helt olikt e det ju inte.. fast denna är värre.. + att denna får sånna baktändnigar "smällar" och att det gradvis har blivit värre..
Hade kammen hoppat hade den gått lika dåligt igår som idag.. Baktändningarna får du när det är fel blandning.
Har han en med LH 2.4 går det inte att köra ö h t med trasig, vilket jag vet av egen erfarenhet. Och tidigare i tråden så nämns även tjuvluft, men har han tillgång till en lmm som han bara kan pröva med så är det ju jäkligt billigt att kolla.
Du har ju dock en poäng med tempgivaren, men den skulle ändå gå att köra när den blivit tillräckligt varmt. Skulle kallstarten hängt sej så skulle den gå riktigt tills motorn blivit varm, och skulle den ha lagt av skulle motorn gå bra varm. Insprutare kan det även vara men då brukar stiften bli rejält sura. Förutsätter så klart att han har kollat det.
Ja men iom att han körde igår så har det ju flödat med bensin då också, försvinner inte av sig själv. Tippar ju på att stiften är sura nu. Billigt att kolla kallstarten också bara att rycka kabeln vet iaf att min funkar perfa utan lmm. Det senaste han skrev om den va att den seg varvade upp till 2000 varv tog en stund. Lmm brukar ju mer ge pendlande tomgång och inget pluddrande. Men som sagt kan vara väldigt många olika saker.
Nej, reagerade även på att bilen bara varvade 2000 varv. Min baksköt dock så innåt helvete för att sedan dö som om den blev rejält sur. Inget pendlande ö h t. Angående stiften så förutsatte jag som sagt att han tagit upp dem efter varje försök för att inspektera och rengöra dem. Och kallstarten kan han ju kolla genom att rycka kabeln, likaså tempgivaren. Bilen går galant att starta om tempgivaren är urkopplad, man kan behöva kompensera med gaspedalen tills det att motorn nått 80 grader bara.
Kolla stiften är ju något av det första man gör haha Har för mej att när min temgivare var kass så kom jag ej högre än 2000 varv.. Men det lär ju likta bensin iaf
jao, men han kommer nog snart hoppas bara att det är de som e felet nu.. annars har jag haft tanken på om kamen hoppat nått hack? haft en bil innan som kamen hoppa på o helt olikt e det ju inte.. fast denna är värre.. + att denna får sånna baktändnigar "smällar" och att det gradvis har blivit värre..
Hade kammen hoppat hade den gått lika dåligt igår som idag.. Baktändningarna får du när det är fel blandning.
Han får ju samma symptom som vid fel blandning om kammen hoppat ett steg också, men förefaller ju inte troligt då han inte kunnat köra igår isf. Skulle ju vara om kammen hoppat vid två skilda tillfällen, men inte särskilt troligt det heller..
Pröva med en annan LMM, och fungerar inte det så pröva koppla bort kallstart, och fungerar inte det så koppla bort tempgivaren till sprutet.
jao, men han kommer nog snart hoppas bara att det är de som e felet nu.. annars har jag haft tanken på om kamen hoppat nått hack? haft en bil innan som kamen hoppa på o helt olikt e det ju inte.. fast denna är värre.. + att denna får sånna baktändnigar "smällar" och att det gradvis har blivit värre..
Hade kammen hoppat hade den gått lika dåligt igår som idag.. Baktändningarna får du när det är fel blandning.
Han får ju samma symptom som vid fel blandning om kammen hoppat ett steg också, men förefaller ju inte troligt då han inte kunnat köra igår isf. Skulle ju vara om kammen hoppat vid två skilda tillfällen, men inte särskilt troligt det heller..
Pröva med en annan LMM, och fungerar inte det så pröva koppla bort kallstart, och fungerar inte det så koppla bort tempgivaren till sprutet.
Har han fått 2 stegs hopp på kammen vid olika tillfällen så blir han nog miljonär om han köper en triss haha. Funkar inte det som "PHrnfeldt" skrev så bränn upp aset och spar dej massa bekymmer
Ja men iom att han körde igår så har det ju flödat med bensin då också, försvinner inte av sig själv. Tippar ju på att stiften är sura nu. Billigt att kolla kallstarten också bara att rycka kabeln vet iaf att min funkar perfa utan lmm. Det senaste han skrev om den va att den seg varvade upp till 2000 varv tog en stund. Lmm brukar ju mer ge pendlande tomgång och inget pluddrande. Men som sagt kan vara väldigt många olika saker.
Nej, reagerade även på att bilen bara varvade 2000 varv. Min baksköt dock så innåt helvete för att sedan dö som om den blev rejält sur. Inget pendlande ö h t. Angående stiften så förutsatte jag som sagt att han tagit upp dem efter varje försök för att inspektera och rengöra dem. Och kallstarten kan han ju kolla genom att rycka kabeln, likaså tempgivaren. Bilen går galant att starta om tempgivaren är urkopplad, man kan behöva kompensera med gaspedalen tills det att motorn nått 80 grader bara.
Kolla stiften är ju något av det första man gör haha Har för mej att när min temgivare var kass så kom jag ej högre än 2000 varv.. Men det lär ju likta bensin iaf
Kommer inte ihåg hur min betedde sig. Dock var ju min helväck så styrenheten gick in i limp-home med resultat att den var svårstartad.
Hade kammen hoppat hade den gått lika dåligt igår som idag.. Baktändningarna får du när det är fel blandning.
Han får ju samma symptom som vid fel blandning om kammen hoppat ett steg också, men förefaller ju inte troligt då han inte kunnat köra igår isf. Skulle ju vara om kammen hoppat vid två skilda tillfällen, men inte särskilt troligt det heller..
Pröva med en annan LMM, och fungerar inte det så pröva koppla bort kallstart, och fungerar inte det så koppla bort tempgivaren till sprutet.
Har han fått 2 stegs hopp på kammen vid olika tillfällen så blir han nog miljonär om han köper en triss haha. Funkar inte det som "PHrnfeldt" skrev så bränn upp aset och spar dej massa bekymmer
Är ju inte direkt en högoddsare så har det hänt så ska han definitivt köpa sej en trisslott
det va bara en tanke.. betersing om den gammla^^ men ska ut o prova pumpa så in åt helvete nu o se vad som händer..
Vänta tills din polare kommer med luftmassemätaren istället. Finns ingen anledning att plåga bilskrället i onödan om du ändå snart får reda på hur det ligger till.