den tänder, testa med en annan lmm som vi vet funkar men nej,, men stiftet va svart sotigt,, men soppapumpen går,, så undrar om den får soppa till spridarna..
Är gnistan tillräcklig då? Du har en ventil på spridarbryggan, bara trycka in den och se om det sprutar ut när du slår på tändningen om du inte har tillgång till någon bränsletrycksmätare, kommer det dit kan du plocka loss en kontakt till en spridare och mäta med en testlampa samtidigt som någon kör på starten så ser du om du har signal till spridarna
har bra gnista, okej den ventilen får jag titta efter, tack får tipset! om inte det kommer soppa kan det va rälet till spridarna? som sitter vid "vattenpåfyllaren"?
Problem löst! nu går den och startar:) jo tog bort o tog isär rälät vid "vattenpåfyllarn" det som styr spridarna.. det va fullt med gröna beläggnigar över allt i den:S gjorde rent det o nu går den, MEN den smäller fortfarande.. när jag varvar upp den o släpper gasen smäller det till.. varför? låter under bilen tror jag, men men tack för alla svar o hjälp:)
Tipsade ju om det reläet Kan vara baksug när du torrgasar alltså står stilla och varvar, man vet aldrig På min smäller det så fort jag gör en hastig växling när jag laddar på Inget man ska behöva bry sig om för att vara ärlig. Fast beror ju på HUR mycket det smäller.
smäller på ganska bra även om jag står still o varvar men även när jag kör o släpper på gasen så smäller det.. men den gör jämt och så inget bludder eller så.. dåliga tänddelar?
Som jag redan sagt det kan vara MYCKET MYCKET MYCKET som gör att det smäller men börja upp med rengöra allt riktigt noga Och byt tändkablarna om du har några nya
ja en tändkabel är faktist dålig.. den klickarinte när man trycker på den,, den e nergången^^ så om det påvärkargnistan så överblir det obränd soppa som smäller? nått sånt iall^^ läst det förr