Nja kommer nog inte få igen pengarna men kanske kan göra ett sjysst byte om några år
24000kr kommer det kosta Innan denna sommar, sedan till nästa vinter kommer blir det FÖRHOPPNINGSVIS strokerkit med vev, stakar, kolvar, arp bult osv, så det är 15 lax till.. Får ligga i och jobba i sommar
Nja kommer nog inte få igen pengarna men kanske kan göra ett sjysst byte om några år
24000kr kommer det kosta Innan denna sommar, sedan till nästa vinter kommer blir det FÖRHOPPNINGSVIS strokerkit med vev, stakar, kolvar, arp bult osv, så det är 15 lax till.. Får ligga i och jobba i sommar
det kommer bli den grymmaste 1,8an i sverige iaf, vi får hoppas du hinner med allt
det kommer bli den grymmaste 1,8an i sverige iaf, vi får hoppas du hinner med allt
ja precis! 1.8 är ju sjuuuukt grymt att bygga på han hinner allt
Japp ska allt hinna Ska beställa fläkt så fort som möjligt så jag kan få på kylarn och de igen.. Sen ska jag försöka få tag i en retur från NiKar så kan jag få på turbon ordentligt. Räcker 15mm retur??
Var ett tag sen nu! Har fått hem wastegate och t silikonslang för dumpen. Har även fått på fläkten, men ska in till biltema idag och köpa tempgivare och tempgivaradapter, säkringshållare m.m.
Downpipe och wastegatefläns är svetsat, flexrör är draget till avgasröret från wg Btr är monterad Intercoolern är monterad Fronten är monterad Dumpen är monterad.
Imorn ska jag köpa glykol och avgasklämmor sen blir det uppstart!!
¨Provstartade bilen idag. Bilen gick rent ut sagt förjävligt.. gjorde en snabb felsökning och testade koppla ur luftmassemätaren, gick gick/går då som en dröm!!
Haha Vafan skriver jag lambda för. Var nog för att jag läste lite om att det kunde vara felet innan jag hittade felet..
Luftmassemätarmysteriet ska det stå! Hur som helst:
I Fredags när jag monterade ihop lite tryckrör osv hade jag bråttom, och lyckades då sätta luftmassemätaren åt fel håll. Upptäckte felet i Söndags när jag skulle åka hem ifrån, sa jag till tjejen att om jag har tur nu så har jag klantat mig. Kollade lite fort och japp, den satt fel. Fint!
Imorgon ska jag bygga om downpipe, nytt hål för wastegaten och svetsa lambdamutter på nya downpipet.
Kommer även updatera med mer bilder nu då jag fått tillbaka telefonen.
Idag blev det lackering av intercooler och tryckrör. Försökte även att få det att se symmetriskt ut med icn men det är fan omöjligt pga ac slangarna.............