Lewmpz skrev:
Almqvisst skrev:
saab_tompa skrev:
tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)
jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen
jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.
Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen
? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet
Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t
Jag kör 3" från turbon och har inget burkigt ljud alls, beror helt på var du kör för ljuddämpare,
Bygga dp är inga problem, 2x 45 böjar + en rak sen bara svetsa ihop.
Har även Fmic bakom fronten, var en del pyssel men kapen gör sitt jobb!
"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström