3724
Sök

Saab 9000 aero 95:a Nordic uhr steg 3 ( 300hk ) turbo strul

5 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Tjena!

Här om dagen blev jag påkörda i sidan av en otroligt virrig tant.

Hon lyckades i en rondell träffa mig i vänster bakdörr med en jävla fart så de blev en hel härlig smäll som dånade dollar tecken.

Men efteråt märkte jag hur turbon vägrade ladda mer än 0,1 bar. och i vanliga fall trycker den 1,3 bar.

nu efter lite körning så har den börjat på ca 4,500 - 5,000 varv laddat 0,5 bar.

Jag är inte så  kunnig på felsökning av turbo styrning. Så jag verkligen önskar att någon kunnig kan tipsa mig om vad jag ska kolla efter/på osv.

Min fundering är om magnetventilen har tagit stryk av den hårda smällen eller om de är mappsensorn ?

Väldigt tacksam för tips eller direkt kunnande av felet.

888 Inlägg
11 januari 2012
Hur går bilen annars? som den ska?

Mvh Henke

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
11 januari 2012
skulle kolla slangarna mellan intercoolern och turbon insug och luftburk/filter säkert där någonstans det hoppat isär

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
De ska jag ta och kolla upp. Tack så mkt för tips Growe!

5 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Ja den går riktigt bra. startar nästan direkt, väldigt pigg i motorn så de känns inte som att turbon rasat iaf.

5 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Jag har nu hittat felet. Så jävla löjligt så de är skämmigt att skriva ut. men det var iaf sprinten till wastgate armen som hade lossnat och armen trillat av.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
18 januari 2012
kevvoRacing skrev:
Jag har nu hittat felet. Så jävla löjligt så de är skämmigt att skriva ut. men det var iaf sprinten till wastgate armen som hade lossnat och armen trillat av.

Vanligt fel. Inget skämmigt alls, men ett av de första grejerna man bör kika på smile

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Sök