2606
Sök

Audi S4/RS4 hittad, sen stulen i polisen garage Roslagen (11-12/1)

84 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej allihopa!
Det hittades en grå RS4 i onsdags som ställdes i polisens garage, nu har dom stulit den IGEN! i POLISENS GARAGE. Det finns två stulna grå RS4, det är min och en till. Allt säger att detta är en S4 då dom på något sätt slipat om chassinummer (eller hur man nu gör), bytt plåtar mm så på papper är det en skärmbreddad S4. Kolla in länken från larmtjänst, vet du något hör av dej. Ni hittar bilder på min bil på min sida

Tack för hjälpen!

http://www.larmtjanst.se/Aktuellt/Nyhet … Norrtalje/
Senast redigerat av Elin46 (13 januari 2012)

223 Inlägg
13 januari 2012
#2
Såg din första tråd, helt otroligt att du blivit av med den IGEN!

Kan inte göra annat än önska lycka till och hoppas att du återfår bilen i bra skick.
Senast redigerat av slowSwede (13 januari 2012)


1 160 Inlägg
13 januari 2012
#3
kräv polisen på pengar. slarviga   j vlar

Najs
13 januari 2012
#4
får lite "gone in 60 sec" känsla.. kaxigt värre o sno bilen av polisen.. krävs lite stake för den saken.. synd bara att staken används till fel grej... men men lycka till! o hoppas den återfinnes igen

:-)
367 Inlägg
13 januari 2012
#5
Det var det sjukaste, trodde man bara gjorde sånt på film!

Är detta garage helt obevakat och öde? Med tanke på tiden det tog för någon patrull att komma till platsen.

7 274 Inlägg
13 januari 2012
#6
Dom har redan kodat in nycklarna etc så det enda dom behövde göra var att öppna bilen, vrida om och åka i väg.
Sen om polisens garage inte är så säkrat är det nog inga större bekymmer för några som har stulit ett tag wink

Synd för dig men lite lustigt var det ändå.


One Man Clan
4 287 Inlägg
13 januari 2012
#7
Då får polisen mynta den åt dig om de nu är en tröst för dig.
Deras mark deras försäkring osv.


711 Inlägg
13 januari 2012
#8
Pinsamt,man kan ju undra om tjuvarna hade proppat den full med "godsaker" eftersom dom
var så heta på att sno den igen.

Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
14 januari 2012
#9
jimbon skrev:
Pinsamt,man kan ju undra om tjuvarna hade proppat den full med "godsaker" eftersom dom
var så heta på att sno den igen.
lär ha funnits en VÄLDIGT bra anledning att bilen stals igen skulle jag tro

varför är en annan historia nog ingen nöjestur iallfal

säkert proppad med knark eller något

Kör fort så hinner inget hända...

7 274 Inlägg
14 januari 2012
#10
Growe skrev:
jimbon skrev:
Pinsamt,man kan ju undra om tjuvarna hade proppat den full med "godsaker" eftersom dom
var så heta på att sno den igen.
lär ha funnits en VÄLDIGT bra anledning att bilen stals igen skulle jag tro

varför är en annan historia nog ingen nöjestur iallfal

säkert proppad med knark eller något
Hade inte förvånat mig om bilen stals för att transportera varor i från första början så det kanske låg något där i men det lär vi nog aldrig få veta wink


695 Inlägg
14 januari 2012
#11
Så polisen tror att dom letar efter en s4 med breddade skärmar.. De betyder ju att den lätt kan få en annan identitet en gång till utan att behöva synas.... Har inte polisen tillgång till bilder på den aktuella bilen som larmtjänst kan publicera istället?...
Senast redigerat av nesum (14 januari 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

187 Inlägg
14 januari 2012
#12
Såg den gamla klassiken "Nu blåser vi snuten" på tv nyligen...känns som att våra poliser håller samma nivå ibland....

Hoppas att det löser sig för din del iaf..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
14 januari 2012
#13
Svanb3rg skrev:
Såg den gamla klassiken "Nu blåser vi snuten" på tv nyligen...känns som att våra poliser håller samma nivå ibland....

Hoppas att det löser sig för din del iaf..
skulle vara skoj att höra vad dom sa när dom fick inbrottslarmet..

troligen så sa dom nog till varandra att ingen är så dum att dom gör inbrott där så vi kan stanna på statoil och köpa oss varsin munk innan smile

Kör fort så hinner inget hända...

Skrap
2 098 Inlägg
15 januari 2012
#14
Låter helt sjukt. Maximal otur med bilen.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Rallyförare
1 075 Inlägg
15 januari 2012
#15
Att plocka beslagtaget gods av polisen är som att sno godis av småbarn, busenkelt....


84 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#16
-Michael skrev:
Det var det sjukaste, trodde man bara gjorde sånt på film!

Är detta garage helt obevakat och öde? Med tanke på tiden det tog för någon patrull att komma till platsen.
jag har faktiskt ingen aning.... men dom är nog inte rädda för bevakning eftersom det lär vara samma som stal en röd RS4 från ett kameraövervakat hotellgarage i Nacka för bara någon vecka sedan.

84 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#17
nesum skrev:
Så polisen tror att dom letar efter en s4 med breddade skärmar.. De betyder ju att den lätt kan få en annan identitet en gång till utan att behöva synas.... Har inte polisen tillgång till bilder på den aktuella bilen som larmtjänst kan publicera istället?...
Nej, polisen vet att det är en RS4 dom letar efter men eftersom att allt säger att det är en S4 så måste dom gå ut med att det är en S4. (ingenting säger ju att det är en RS4, mer än att dom som kan nåt vet att det är en) wink

Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
16 januari 2012
#18
Elin46 skrev:
-Michael skrev:
Det var det sjukaste, trodde man bara gjorde sånt på film!

Är detta garage helt obevakat och öde? Med tanke på tiden det tog för någon patrull att komma till platsen.
jag har faktiskt ingen aning.... men dom är nog inte rädda för bevakning eftersom det lär vara samma som stal en röd RS4 från ett kameraövervakat hotellgarage i Nacka för bara någon vecka sedan.
problemet är jhu att dom alltid märker ut att det är videoövervakning och då gör den ingen nytta längre

gör jhu saken nästan enklare eftersom alla tror att det stoppar någon
men det är knappast svårt att ta på sig en skidluva och knata in endå

Kör fort så hinner inget hända...

84 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
#19
Growe skrev:
Elin46 skrev:
-Michael skrev:
Det var det sjukaste, trodde man bara gjorde sånt på film!

Är detta garage helt obevakat och öde? Med tanke på tiden det tog för någon patrull att komma till platsen.
jag har faktiskt ingen aning.... men dom är nog inte rädda för bevakning eftersom det lär vara samma som stal en röd RS4 från ett kameraövervakat hotellgarage i Nacka för bara någon vecka sedan.
problemet är jhu att dom alltid märker ut att det är videoövervakning och då gör den ingen nytta längre

gör jhu saken nästan enklare eftersom alla tror att det stoppar någon
men det är knappast svårt att ta på sig en skidluva och knata in endå
det har du helt rätt i!

254 Inlägg
16 januari 2012
#20
Men för i helvete Polisen....

Det var väl inte din audi Elin ?

Enligt transportstyrelsen är ju den silver, varför skriver Polisen då grå ?


ALPIS
Senast redigerat av alpis (16 januari 2012)



Sök