Det här är ungefär som att foliera fälgarna, sprayen blir till matt gummi och finns i olika färger.
När man tröttnat på färgen så kan man bara rycka av allt (sitter dock rätt bra men när man väl fått upp en flik så är det bara fortsätta dra.)
Man kan alltså "klä" sina sommarfälgar med det här, om man gör det noga, och köra på vintern så är dom skyddade mot salt.
Finns massa instruktionsvideos om man söker på plastidip rims på youtube, men jag tar och langar upp lite bilder på processen här.
Fälgarna får sig en grundlig tvätt med fälgrengöring och sist en vända med bromsrengöring.
Glömde köpa maskeringstape så silvertape fick duga.
Två lager, sen låta torka, sen köra på resten tills burkarna är slut. Är rätt glansigt innan det torkat.
Ser ut som skit innan det torkat, men det flyter ut fint och blir slätt.
Så här ser burken ut, gick åt två stycken för mina 4st 18" fälgar. Jag köpte mina burkar på
Britalian Racing, var det enda stället jag kunde hitta som sålde dom i Sverige, snabb leverans och burkarna finns i blå, röd och vit också.
Så här ser det ut när det torkat.
Blev ju inte så dumt!
Viktigt att inte glömma att skära i plasten nere i bulthålen, annars finns det risk att man rycker loss plasten när man drar åt bultarna och konan på bulten klämmer åt.
Resultatet då, har fått hem svarta hjulbultar nu men det ser ju inte jättedumt ut med krombultar så jag väntar ett tag.
Eventuellt så kommer jag trycka dit en smal gul fälgrand för att bryta av lite mot däcken.
Ledsen för mobilkamerabilderna och att bilen är skitig, hoppas ni gillade "guiden" ändå.
Släng gärna iväg en kommentar eller två i mitt galleri också.
God fortsättning!