3554
Sök

Driver inte volvo 140.

sört räjsing
76 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
Tjena!

Jag har en polare som har en Volvo 140, med b20 och m40 låda. Vi körde med bilen vanligt en hel dag, sen så råkade vi ta en trottoarkant och fick fälgslag och sen så krängde vi av däcket när vi lekte lite. tongue Bilen är aga diffad också, sen så monterade vi 15" fälgar bak för att sedan kunna köra på kvällen. Men då drev bilen knappt, och nu när du kör med bilen så driver den väldigt dåligt och så fort du gasar så vore det som om kopplingen slirar istället, men det luktar ingen koppling alls. Det bör det väl göra om kopplingen blivit dålig? Sen tycker jag att kopplingen kan ju inte bli jätte kass när man ställer bilen i ett par timmar bara när man körde med den innan fullt fungerande. Så om någon skulle kunna veta va det är får ni gärna svara. big_smile Som sagt det luktar ingen koppling överhuvudtaget och jag tycker det borde lukta som fan om den nu är dålig... Thx!

/ R

745 räjsing

59 Inlägg
16 januari 2012
öppna luckan te bakaxeln och kolla om svetsen i diffen gått, men det är inte så att ena hjulet spinner då utan att ni känner det tongue ? Kolla drivaxeln på den sidan med smile

200 Inlägg
16 januari 2012
om en drivaxel gått så kommer bilen knappt fram , spinner jätte lått då
Men det borde ni ju känna om diffen gått sönder eller inte tongue

sört räjsing
76 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
fast när man kör sakta på tomgång så hugger det i däcken, så aga diffen funkar ju...tongue
skoga skrev:
öppna luckan te bakaxeln och kolla om svetsen i diffen gått, men det är inte så att ena hjulet spinner då utan att ni känner det tongue ? Kolla drivaxeln på den sidan med smile

745 räjsing

sört räjsing
76 Inlägg
16 januari 2012
Trådstartare
aga diffen funkar, för det hugger satan när du kör sakta... du kan bromsa upp den utan att hjulen snurrar, som om det vore slir koppling liksom, men luktar inte ens koppling... roll
Bjura_e30 skrev:
om en drivaxel gått så kommer bilen knappt fram , spinner jätte lått då
Men det borde ni ju känna om diffen gått sönder eller inte tongue

745 räjsing

Sök