Har sedan en tid tillbaka skaffat mig ett nytt projekt utöver 740:n..
I grunden en 2.5 liters volvofemma med 20 ventiler som ska förses med fem stycken 40 mm Keihin motorcykelförgasare från kawasaki 900 ninja, (zx9-r). Kör med en audifördelare och volvo tändmodul.
Byggt i en 5:e förgasare i bryggan, ska dock breddas..
Audifördelare på sidan för att spara utrymme bakåt
Byggt spännare till generatorn, använde en rulle från b234. Tack Jimmy Även kapat ur generatorfästet för att kunna bygga om termostathuset.
Har du tänkt nått på längd osv på insugsrören? fått för mig att du kan ändra karaktär på motorn med hjälp av det!
Njae, inte mycket mer än att det ska få plats under huven då motorfästena är byggda för rakställning Den tror jag det går att kunna ändra karaktär med trattarna?
Har du tänkt nått på längd osv på insugsrören? fått för mig att du kan ändra karaktär på motorn med hjälp av det!
Njae, inte mycket mer än att det ska få plats under huven då motorfästena är byggda för rakställning Den tror jag det går att kunna ändra karaktär med trattarna?
Mkt möjligt att det är så! kanske flera saker som spelar in! inte så insatt i det än
Har du tänkt nått på längd osv på insugsrören? fått för mig att du kan ändra karaktär på motorn med hjälp av det!
Njae, inte mycket mer än att det ska få plats under huven då motorfästena är byggda för rakställning Den tror jag det går att kunna ändra karaktär med trattarna?
Mkt möjligt att det är så! kanske flera saker som spelar in! inte så insatt i det än
olika längder på insugsrören avgör vridmoment å varvvillighet, korta = varvillig. långa = högre vridmoment. men du ska köra med trattar va? gör en jäkla skillnad då motorn får mycket mer luft pga den större arean.