2319
Sök

Bmw e34 535 -89 Går ryckigt i motorn

82 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Har en Bmw e34 535 -89 som för någon månad sedan börja gå riktigt dåligt i motorn.

Felet: Ligger i jämn hastighet till exempel 90 km/h och helt plötsligt kan motorn tappa all kraft och dör men då räcker det med att trycka lite på gasen så går den ganska fint igen, men så fort man släpper lite på gasen så går den ryckigt/dör igen och så fort man gasar lite så går den bra igen.
Sen går den dåligt/rycker också innan den kommer upp över 3000 varv nu och då går den nästan som vanligt

På tomgång så lägger den sig på ungefär 500 varv. Rycker man ur tempgivaren eller lmm så varvar den upp och lägger sig på ungefär 2000-2500 varv.
Har bytt lmm utan någon förbättring
Stänger man av bilen och sen startar den igen så lägger den sig på normal tomgång igen, men gasar man till lite så börjar den gå dåligt igen och rycker man ut lmm så börjar den går bra och går bra även om man sätter i den igen tills man gasar igen

Någon som har något förslag??
Senast redigerat av SalkerF (19 januari 2012)

Kolla in min projekt tråd HÄR

1 365 Inlägg
20 januari 2012
Köpte du din nya lmm från BMW? Bilarna är tok känsliga på rätt lmm har jag upptäckt av egen erfarenhet. annars låter det faktiskt som att någon givare spökar till och från. Har du kollat kamaxelgivaren?

SalkerF skrev:
Har en Bmw e34 535 -89 som för någon månad sedan börja gå riktigt dåligt i motorn.

Felet: Ligger i jämn hastighet till exempel 90 km/h och helt plötsligt kan motorn tappa all kraft och dör men då räcker det med att trycka lite på gasen så går den ganska fint igen, men så fort man släpper lite på gasen så går den ryckigt/dör igen och så fort man gasar lite så går den bra igen.
Sen går den dåligt/rycker också innan den kommer upp över 3000 varv nu och då går den nästan som vanligt

På tomgång så lägger den sig på ungefär 500 varv. Rycker man ur tempgivaren eller lmm så varvar den upp och lägger sig på ungefär 2000-2500 varv.
Har bytt lmm utan någon förbättring
Stänger man av bilen och sen startar den igen så lägger den sig på normal tomgång igen, men gasar man till lite så börjar den gå dåligt igen och rycker man ut lmm så börjar den går bra och går bra även om man sätter i den igen tills man gasar igen

Någon som har något förslag??

1 435 Inlägg
20 januari 2012
Soppafilter? Bränsleläckage? Fukt i tändstiftsbrunnar? Fräsch rotor/fördelare/tändkablar?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
20 januari 2012
Hej.
Du behöver inte köpa en LMM utan testa den du har nu, starta motorn, dra av kontakten från den (LMM), om motorn går sämre då är det inget fel på den, om den går på samma sätt som innan då bör du testa med en annan.
Et kan vara också katalysatorgivare som trasslar till men…

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

82 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Tackar för tipsen, bytte soppa filter och hittat tjuvluft, sen verkar det som att jag lyckats bytt plats på 2 kablar till lambdan. så för tillfället går det bra igen smile

Kolla in min projekt tråd HÄR

551 Inlägg
21 januari 2012
bra att det har löst sig men det första jag tänkte på var soppa filter..

You can't B serious, oh K

Sök