4068
Sök

Nissan 200sx Motorbygge Japtuning.se

Det är här de händer =)

75 311 Visningar
Projektet avslutat 8 mars 2013
2 077 Inlägg
27 mars 2012
Woojen skrev:
JDMCRAZE skrev:
shit så najs big_smile

Tackar smile jo de känns gott att de rullar på, blev som en spark i röven när nogs hyrde kinnekulle till 1maj ^^ hade de inte hänt hade jag nog varit bra mkt slappare  tongue

Bra det blev av då big_smile
Hoppas med jag kan få fast jobb så man kan köpa bilhelvete sen wink
Så man kan köra bana med alla sina andra nogs bröder smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Woojen skrev:
JDMCRAZE skrev:
shit så najs big_smile

Tackar smile jo de känns gott att de rullar på, blev som en spark i röven när nogs hyrde kinnekulle till 1maj ^^ hade de inte hänt hade jag nog varit bra mkt slappare  tongue

Det låter som en sjukt bra idé big_smile Ses på wangan wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

2 077 Inlägg
28 mars 2012
Woojen skrev:
JDMCRAZE skrev:
Woojen skrev:

Det låter som en sjukt bra idé big_smile Ses på wangan wink

Yes big_smile
Har ju kört go-cart massa så hoppas det kan ge en lite fördel sen wink
Men huvudsaken är ju att man har kul med sina bröder och vänner!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 702 Inlägg
28 mars 2012
Nej det är väl ingen direkt hemlighet jag har redan lackat karossen på insidan och det är volvos laserblå. Så det blir den på utsidan med fast med en twist typ nån effekt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

130 Inlägg
28 mars 2012
Hur går det här igentligen?smile Vill se bilder big_smile.

Vad är det för kammar du skall använda dig av?smile

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
miniDULTEN skrev:
Hur går det här igentligen?smile Vill se bilder big_smile.

Vad är det för kammar du skall använda dig av?smile

kör ett par kammar som motsvarar dubbla avgaskammar, alltså inget jättevasst, får bli lite mer seriös byggnation av toppen nästa säsong då jag inte hinner allt på en tongue för man vill ju köra lite också wink

Idag har jag meckat en del till men glömde bilder så får väll be om ursäkt men kan bjuda på bilder på mottorn imorgon som den står nu klar smile

www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Nej det är väl ingen direkt hemlighet jag har redan lackat karossen på insidan och det är volvos laserblå. Så det blir den på utsidan med fast med en twist typ nån effekt.

Coolt :)du skulle kört Nissans bayside blue wink sjukt snygg och lik laserblå tongue

www.nogs.se
200a Projektet

130 Inlägg
28 mars 2012
jag vet hur det är:P Man meckar som attans och är skit nöjd. Men sen är man så nöjd så man glömmer ta bilder hehe. vill bara ha sommar nu. Riktigt roligt kommer det att bli:). Ska som sagt köpa en ca18det i helgen och börja bygga så som du har gjort nu smile ska vara ca 400hästar. Men är inte så jätte duktig på allt och det ska väll vara eftermarknads sprut för det ska funka riktigt bra?smile

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
miniDULTEN skrev:
jag vet hur det är:P Man meckar som attans och är skit nöjd. Men sen är man så nöjd så man glömmer ta bilder hehe. vill bara ha sommar nu. Riktigt roligt kommer det att bli:). Ska som sagt köpa en ca18det i helgen och börja bygga så som du har gjort nu smile ska vara ca 400hästar. Men är inte så jätte duktig på allt och det ska väll vara eftermarknads sprut för det ska funka riktigt bra?smile

Hehe ja det är lätt hänt faktiskt då jag spelar musik på telefonen samt tar kort med den så ibland kan man glömma tongue
ofan en standard motor eller är den redan byggd?
Jodå eftermarknads sprut är nog den bästa investering du kan göra om du ska trimma, finns ju massa olika prisklasser, ett som fungerar dugligt är ju Nistune som är ett "chip" som du moddar orginalboxen med, vilket gör den fullt programerbar och kostar inte många tusenlappar smile

www.nogs.se
200a Projektet

130 Inlägg
28 mars 2012
den är helt orginal från början:) så det kommer bli helt egen byggt. Med smidd botten, portad topp, annat insug, topmounted grenrör med precision snurra och lite sånt:). kan nog bli fett:D Ja japtuning har ju för 2500kr. Men vet inte om man vågar gå in på det eller inte xD hehe. är lite rädd att allt ska gå helt fel smile Ska du köra med em sprut?smile

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
miniDULTEN skrev:
den är helt orginal från början:) så det kommer bli helt egen byggt. Med smidd botten, portad topp, annat insug, topmounted grenrör med precision snurra och lite sånt:). kan nog bli fett:D Ja japtuning har ju för 2500kr. Men vet inte om man vågar gå in på det eller inte xD hehe. är lite rädd att allt ska gå helt fel smile Ska du köra med em sprut?smile

Em sprut? jag kör med ett Autronic SM4 smile

www.nogs.se
200a Projektet

130 Inlägg
28 mars 2012
em= eftermarknads sprut big_smile. Okej:) var det lätt?smile.

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
miniDULTEN skrev:
em= eftermarknads sprut big_smile. Okej:) var det lätt?smile.

aha tongue, allt är väll relativt men när jag köpte min bil var ju sprutet redan där men att bygga kabelhärva är inte direkt svårt utan de kräver mer tid att läsa å så smile men är man kass på el kanske ett plug N play är värt att lägga pengarna på smile

www.nogs.se
200a Projektet

130 Inlägg
28 mars 2012
okeej:) hehe. Ja vi får se hur det blir, kanske kan lämna in bilen någonstans och få hjälp med det;D för rätt peng så bör någon hjälpa en:)

1 101 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
miniDULTEN skrev:
okeej:) hehe. Ja vi får se hur det blir, kanske kan lämna in bilen någonstans och få hjälp med det;D för rätt peng så bör någon hjälpa en:)

Jörgen på VEMS är tydligen en jävel på att byga härvor å gör de för ganska schysst peng smile

www.nogs.se
200a Projektet

130 Inlägg
28 mars 2012
okej tack för tipsen:D. Men nu ska jag beställa oljekyl och service material så att jag kan få motorn komplett:D. Sen ska jag göra en jätte rolig sak. Rostlaga balken:(

1 702 Inlägg
28 mars 2012
Bayside blue är grymt snygg men jag fick all färg jag behövde av en kompis till den laserblåa. Lite som betalning för jobb jag gjorde på hans lackfirma, men hade han inte lagt ner firman så hade jag tjatat mig till en hetare lack som spons. Laserblå med kolfiber på tak o bagage Kanske huv kommer bli okej ändå.

Tommy Out.

1 101 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Idag har det skruvats en del så nu är motorn redo för att lyftas i smile så det som är kvar att göra innan uppstart och lite till smile
* Lyfta i motorn
* på med kardan å liknande
* Koppla in allt annat
* Svetsa ny downpipe + scream pipe
* Fixa alla mätare å sista finishen på inredningen
* Fylla på vätskor
* Starta
* Mappa smile
* Brappa
Målet är att vara klar å köra på bana 1maj med nogs smile

Tog lite bilder också från idag smile
Svänghjulet smile gott att pilla med ett rent å nytt svänghjul som dessutom väger mindre än hälften från orginal smile
http://i40.tinypic.com/mra4w.jpg

Lamell och tryckplata sitter där det ska också smile
http://i39.tinypic.com/20ubp20.jpg

Bytte urtrampningslagret också när man var i farten
http://i41.tinypic.com/wwg0h5.jpg

Sen var det bara att skruva ihop dock var de lite kruxigt ensam då när jag pressade lådan mot motorn gungade den iväg xD men det löstes med lite vilja å knuffande smile
http://i39.tinypic.com/2z4aejs.jpg

Sen till sist stog den här å vill igång wink
http://i40.tinypic.com/2ikzc3q.jpg

www.nogs.se
200a Projektet

1 702 Inlägg
3 april 2012
Här går det undan minsann. En riktig snygg motor blir det oxå ser jag.
När var det tänkt o mappa??

Tommy Out.

1 101 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Här går det undan minsann. En riktig snygg motor blir det oxå ser jag.
När var det tänkt o mappa??

Ja det blev lite finare tycker jag smile, tänkte mappa i slutet av denna månad typ någon gång mellan 20e - 28e smile

www.nogs.se
200a Projektet

Sök