Tackar jo de känns gott att de rullar på, blev som en spark i röven när nogs hyrde kinnekulle till 1maj ^^ hade de inte hänt hade jag nog varit bra mkt slappare
Bra det blev av då Hoppas med jag kan få fast jobb så man kan köpa bilhelvete sen Så man kan köra bana med alla sina andra nogs bröder
Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Tackar jo de känns gott att de rullar på, blev som en spark i röven när nogs hyrde kinnekulle till 1maj ^^ hade de inte hänt hade jag nog varit bra mkt slappare
Bra det blev av då Hoppas med jag kan få fast jobb så man kan köpa bilhelvete sen Så man kan köra bana med alla sina andra nogs bröder
Det låter som en sjukt bra idé Ses på wangan
Yes Har ju kört go-cart massa så hoppas det kan ge en lite fördel sen Men huvudsaken är ju att man har kul med sina bröder och vänner!
Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Nej det är väl ingen direkt hemlighet jag har redan lackat karossen på insidan och det är volvos laserblå. Så det blir den på utsidan med fast med en twist typ nån effekt.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
kör ett par kammar som motsvarar dubbla avgaskammar, alltså inget jättevasst, får bli lite mer seriös byggnation av toppen nästa säsong då jag inte hinner allt på en för man vill ju köra lite också
Idag har jag meckat en del till men glömde bilder så får väll be om ursäkt men kan bjuda på bilder på mottorn imorgon som den står nu klar
Nej det är väl ingen direkt hemlighet jag har redan lackat karossen på insidan och det är volvos laserblå. Så det blir den på utsidan med fast med en twist typ nån effekt.
Coolt :)du skulle kört Nissans bayside blue sjukt snygg och lik laserblå
jag vet hur det är:P Man meckar som attans och är skit nöjd. Men sen är man så nöjd så man glömmer ta bilder hehe. vill bara ha sommar nu. Riktigt roligt kommer det att bli:). Ska som sagt köpa en ca18det i helgen och börja bygga så som du har gjort nu ska vara ca 400hästar. Men är inte så jätte duktig på allt och det ska väll vara eftermarknads sprut för det ska funka riktigt bra?
jag vet hur det är:P Man meckar som attans och är skit nöjd. Men sen är man så nöjd så man glömmer ta bilder hehe. vill bara ha sommar nu. Riktigt roligt kommer det att bli:). Ska som sagt köpa en ca18det i helgen och börja bygga så som du har gjort nu ska vara ca 400hästar. Men är inte så jätte duktig på allt och det ska väll vara eftermarknads sprut för det ska funka riktigt bra?
Hehe ja det är lätt hänt faktiskt då jag spelar musik på telefonen samt tar kort med den så ibland kan man glömma ofan en standard motor eller är den redan byggd? Jodå eftermarknads sprut är nog den bästa investering du kan göra om du ska trimma, finns ju massa olika prisklasser, ett som fungerar dugligt är ju Nistune som är ett "chip" som du moddar orginalboxen med, vilket gör den fullt programerbar och kostar inte många tusenlappar
den är helt orginal från början:) så det kommer bli helt egen byggt. Med smidd botten, portad topp, annat insug, topmounted grenrör med precision snurra och lite sånt:). kan nog bli fett:D Ja japtuning har ju för 2500kr. Men vet inte om man vågar gå in på det eller inte xD hehe. är lite rädd att allt ska gå helt fel Ska du köra med em sprut?
den är helt orginal från början:) så det kommer bli helt egen byggt. Med smidd botten, portad topp, annat insug, topmounted grenrör med precision snurra och lite sånt:). kan nog bli fett:D Ja japtuning har ju för 2500kr. Men vet inte om man vågar gå in på det eller inte xD hehe. är lite rädd att allt ska gå helt fel Ska du köra med em sprut?
aha , allt är väll relativt men när jag köpte min bil var ju sprutet redan där men att bygga kabelhärva är inte direkt svårt utan de kräver mer tid att läsa å så men är man kass på el kanske ett plug N play är värt att lägga pengarna på
okej tack för tipsen:D. Men nu ska jag beställa oljekyl och service material så att jag kan få motorn komplett:D. Sen ska jag göra en jätte rolig sak. Rostlaga balken:(
Bayside blue är grymt snygg men jag fick all färg jag behövde av en kompis till den laserblåa. Lite som betalning för jobb jag gjorde på hans lackfirma, men hade han inte lagt ner firman så hade jag tjatat mig till en hetare lack som spons. Laserblå med kolfiber på tak o bagage Kanske huv kommer bli okej ändå.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Idag har det skruvats en del så nu är motorn redo för att lyftas i så det som är kvar att göra innan uppstart och lite till * Lyfta i motorn * på med kardan å liknande * Koppla in allt annat * Svetsa ny downpipe + scream pipe * Fixa alla mätare å sista finishen på inredningen * Fylla på vätskor * Starta * Mappa * Brappa Målet är att vara klar å köra på bana 1maj med nogs
Tog lite bilder också från idag Svänghjulet gott att pilla med ett rent å nytt svänghjul som dessutom väger mindre än hälften från orginal
Lamell och tryckplata sitter där det ska också
Bytte urtrampningslagret också när man var i farten
Sen var det bara att skruva ihop dock var de lite kruxigt ensam då när jag pressade lådan mot motorn gungade den iväg xD men det löstes med lite vilja å knuffande