Tja ja som rubriken lyder! Vi bytade topplockspackning på kompisens 245 ET allså den me mekaniskt insprut sen fick vi den inte att starta? Ingen av oss har grejat me denna typ av insprut & fattar noll av de. Får bränsle fram till den delen som är ihopkopplad me insuget. Släppte på bränslerören allså dom som går till spridarna & det är bara tryck i ett par av dom. Måste de luftas eller hur fungerar de? Han hostar & puffar & känns som den är så nära på att hoppa igång men de gör han inte. Gjorde nåt litet tändande men de va allt. Gnista finns & allt...
Är ju söndag så alla volvogurus ligger väl hemma, så lite svar hade varit tacksamt
MINSTA lilla tjuvläcka mellan luftvågen/bränslefördelaren gör att bilen kan gå illa eller inte starta då denna styr bränsleblandingen är det JÄTTE viktigt att allt sitter ihop rätt och bra
Detta sprut är jättekänsligt gällande tjuvluft, Kolla så den inte drar någonstans, Men ditt fel låter som tändningsproblem, Står kammen rätt? Fördelaren rätt?
Detta sprut är jättekänsligt gällande tjuvluft, Kolla så den inte drar någonstans, Men ditt fel låter som tändningsproblem, Står kammen rätt? Fördelaren rätt?
beskrivnigen är lite bristfällande så det kan vara lite vad som helst och k-jetet är så super känsligt
så är det ett vakumläcka så kan den mycket väl vägra starta
gjorde bort mig en gång när jag monterade bälgen på vågen så den hamnade lite snett på ett ställe och bilen var verkligen stendöd inte en till stymelse till att tända då var det inte något större läckage
en annan gång så satt inte vevhus slangen på och då gick den skit illa bara lite läcka vid slangen från vevhuset gjorde att den gick riktigt dålig och kunde stanna när man rörde den slangen
åfan de e såpass känsligt allså. Vi får ta en närmare titt på de! Men han gick ju innan de är de vi tycker e så konstigt. Ne tändningen är de inte för allt står som de gjorde & vi hade me oss en som är riktigt kunnig me de där & han sa att de skulle stå så...