Eftersom att jag inte har den möjliga kunskapen att göra en låda som spelar över 140 dB så anlitade jag bästaste Stickan till detta. Vill inte heller få flisor i fingrarna (tjej vet du) så Stickan har gjort hela lådan
Började igår med att göra ringar till diskanterna. Efter jävligt mycket strul lyckades jag tillverka 4 st. Sen limmade jag fast den på skyddet för backspegeln. Tyvärr så försvinner döda-vinkeln-varnaren nu, men va fan. Vad gör man inte för bättre ljud?
Plastade. Dessvärre så hängde det med lite glasfiber. Men det är ju lätt att ta bort sen. Tyget var ju ett måste när jag hittade det i tygaffären. Kostade 149:-/m men det fick det vara värt!
Sen började jag med att klippa ut hålen till basen efter att jag klätt den med vinyl. Lådan ska tätas, sen ska basarna och porten in!
Åker till Cypern på fredag, borta en vecka. Sen är det bara 3 veckor kvar till Elmia. Och de två veckorna ska ljudet spelas in och de sista justeringarna kunna utföras
Mkt fint bygge, ska kolla in närmare i Påsk. Han e duktig Hans.
Fick du kapa ringen till diskanten Är det 3-vägs eller 2st diskanter?
Keep up!!! Kommer följas
Yes fick kapa. Och det för att de ens skulle få plats två st diskander på den lilla ytan. Planen var att jag endast skulle ha en diskant på varje sida. Men insåg att det skulle bli för lite. De hör till RM6.2- kiten. Så det är 2-vägs.