3986
Sök

Corvette c4 manuell vs automat?

Mann
5 september 2006
Trådstartare
Ska man ha manuell eller automatisk växellåda på en corvette c4? vilken har bäst acceleration ? Håller en automat bättre än en manuell växelåda?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
5 september 2006
Hej, manuella är snabbare och hållbarheten vet jag inget om...

192 Inlägg
7 september 2006
Mann skrev:
Ska man ha manuell eller automatisk växellåda på en corvette c4? vilken har bäst acceleration ? Håller en automat bättre än en manuell växelåda?

Jag köpte en C5 för några veckor sen.. va först emot automat, men sen när ja prova så åker man som en dröm me automat.. växlar mjukt o fint, men även snabbt när du vill de... prova båda sorter o känn efter själv...
Lycka till! wink

med lem
1 147 Inlägg
7 september 2006
jag skulle föredra manuell oavsett bil, men tycker också du ska prova båda delar eftersom du själv ska trivas med o köra bilen..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
17 september 2006
Tja! är man snabb på fot å hand är en manuell snabbare men offtast så håller en automat bättre. Ska du (leka) så är det manuell men ska du åka bekvämt så är det automat som gäller. Men det är upp till dig, det är ju du som ska ha bilen big_smile

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

Bilmekaniker
84 Inlägg
17 september 2006
Hej hej! c4:ans manuella är inget för stadstrafik/crousing. Lovar att du åker hem efter 20 minuter i en kö big_smile Mjölksyra i vänsterbenet efteråt.. Hård tryckplatta kan jag säga.. Automat ska de va big_smile

"Om du nu inte kör mycket landsväg"

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

1 723 Inlägg
17 september 2006
940_Sebbe skrev:
Hej hej! c4:ans manuella är inget för stadstrafik/crousing. Lovar att du åker hem efter 20 minuter i en kö big_smile Mjölksyra i vänsterbenet efteråt.. Hård tryckplatta kan jag säga.. Automat ska de va big_smile

"Om du nu inte kör mycket landsväg"

precis vad jag tänkte. finns roligare saker än att trycka ner kopplingen på en V8. Fast vill man ha ett maffigt vänsterben inför kommande badsäsong så wink

Man kan busköra nåt fantastiskt med C4ans automatlåda. Den släpper och spinner vare sig du vill eller inte (förutsatt att du kopplat ur antispinnen wink). Vill du växla själv gå ju även det med automatlådan.

Mann
20 september 2006
Trådstartare
Okej hur funkar det med att växla själv med automatlådan?

192 Inlägg
21 september 2006
Mann skrev:
Okej hur funkar det med att växla själv med automatlådan?

Det är inte nödvändigt.. den växlar som man vill, beroende på högerfoten.. O vad jag har fått för mig så är de inte så jättebra för lådan o göra de heller...
gå in på corvetteklubben o sök lite o fråga där..? smile

www.clubcorvette.se

1 723 Inlägg
22 september 2006
du gör ju inget mer än att hindra lådan från att växla själv till nästa steg. är det skadligt? undrar själv när du skriver så för jag växlar ofta på det sättet.

Sök