3331
Sök

Sabb 9-3 205hk -99 Värt 17000

9 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Hejsan alla bilgalningar,

Jag har precis fått p-plats i garaget mitt och har börjat titta på min första bil. Jag har blivit väldigt intresserad av denna:

------------

Saab "special edition" 9-3 205hk -99 för 17500 :-

Däck:
4 sommardäck på 16” Saab Aero-aluminiumfälg
4 odubbade vinterdäck på plåtfälg. (Bör bytas snart sa ägaren. Tittade upp hur mycket det kostade och bara däcken gick på 4000kr)
4 BBS-fälgar, 17” aluminiumfälgar.

Rost:
Väldigt lite för en så pass gammal bil.

Radio display:
Den är sönder och läste lite att det kostar ca 2000 att fixa hos bilservice.

Den har gått 20 000 mil.

----------

Jag provkörde bilen lite och den var väldigt trevlig att köra. Så problemet för mig är priset. Jag sa det till honom, att priset behövdes diskuteras och han sa att 17 000 var det lägsta han kunde tänka sig.

Om jag behöver byta däck + display blir det ca 8000 kr + 17 000 skulle jag tro.

Så min fråga till er som är speciallister på detta, är det ett bra pris?

Behöver ni mer information så säg gärna det.

Tack så mycket, hoppas på svar smile

2 600 Inlägg
25 januari 2012
är bilen fin i skicket så är ju 17k relativt bra pris. displayer är ju standa fel på dessa och däck kan du säker hitta till bättre pris igenom att beställa på däckonline men bero ju givetviss vad du vill ha för däck men alternativ finns ju smile men hur anser du sj är bilen nått du verkligen vill ha? annars så är det bara att kolla vidare för att se om du hittar en som är i bättre skick. saab är det ju bra köp läge på just nu smile mycket bil för pengarna med.

gör som jag kör gubba racer=)

5 710 Inlägg
25 januari 2012
Jag fick 22.000 för denna:
http://www.garaget.org/?car=257023
...när jag sålde i höstas.
32.000 på mätaren.
Har du något att jämför med iaf.

MVH Jonas
..............

Mr. AUDI !
642 Inlägg
25 januari 2012
En begagnad display på skroten går på från 350-850:- o är väldigt enkla att montera o du har 1-3månaders garanti på delarna..
Om du "BÖR" byta däcken klarar du dig säkert i år med dem som finns, då kan du jue köpa 4 "nya" under våren/sommaren när både nypriser o begagnat priser är lägre på vinterdäck!

Mvh Sibba

Four Rings To Rule Them All!

9 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Jo jag kan hålla med om att det är okej pris.
Jag vill verkligen köpa bilen! Den är visserligen gul men annars så är den snygg som satan, lädersäten bra ljud inte mycket rost, snabb big_smile.

Hur dyrt kan det vara med däckpåsättning tro?

9 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Tack för svar och tips alla!
Det är nog sant som du säger Sibba, däcken klarar jag mig nog på denna säsong och så får jag helt enkelt köpa nya, beggade däck till nästa vinter.

Ska titta på bilen nu igen på Torsdag och förhoppningsvis köpa den.

Tack,
Seb

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
25 januari 2012

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

9 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Du hittade den! big_smile Japp det är den. Förstod dock inte varför ägaren inte tillät mig pruta lägre än 17 000? Andra saab 9-3 från 1999 har jag sett för 15 000 och t.o.m. lägre.

Men jag antar att 17 000 är ett bra pris det med. Som sagt jag är inte den bästa pöjken när det gäller bilar smile.
Senast redigerat av Schlyter92 (25 januari 2012)

450 Inlägg
25 januari 2012
Schlyter92 skrev:
Du hittade den! big_smile Japp det är den. Förstod dock inte varför ägaren inte tillät mig pruta lägre än 17 000? Andra saab 9-3 från 1999 har jag sett för 15 000 och t.o.m. lägre.

Men jag antar att 17 000 är ett bra pris det med. Som sagt jag är inte den bästa pöjken när det gäller bilar smile.

ägaren kanske inte tillät dig pruta lägre för han egentligen ville ha 17500 kr. men folk har fått för sig att man alltid ska pruta på blocket. inte alla sätter ett pris som är prutbart. tycker i vissa fall att ska man pruta på tilltänkta ex kan man lika bra välja en bil i sämre skick.

/henke

7 274 Inlägg
25 januari 2012
Polaren blev erbjuden 8000kr för sin saab 9-5 aero -02 från en bilhandlare wink
Sen behöver du inte köpa första bästa bil heller. Bilarna finns i stora mängder och till vrakpriser så nog allt går det att göra rejäla fynd om man ligger i lite.

9 Inlägg
25 januari 2012
Trådstartare
Det är så sant. Antar att det är som farsan säger: "Du har blivit kär i bilen och måste ha den, även fast det finns många exakt likadana".
Ägaren sa åt mig att köpa den idag (egentligen ska jag köpa den imorgon) för att det var många som skulle komma och titta på den idag. "Först till kvarn" var det tydligen. Om den inte finns kvar imorgon är det bara att börja leta igen smile

4 637 Inlägg
26 januari 2012
Tycker det låter som ett bra pris, hade slagit till!
Bra bilsmak har du dessutom!

3 120 Inlägg
26 januari 2012
Du får en -01 -02 Aero för de pengarna om du bara har lite is i magen och kan vänta ut säljarna, då får du dessutom Viggenpaketet som jag tycker är väldigt snyggt på 9-3:an smile

1 798 Inlägg
26 januari 2012
dock är väl upp till 99 bättre då de är den gamla t5 motorn då i 93 inte alls samma problem som med de nyare som har t7

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
26 januari 2012
viccoA skrev:
Du får en -01 -02 Aero för de pengarna om du bara har lite is i magen och kan vänta ut säljarna, då får du dessutom Viggenpaketet som jag tycker är väldigt snyggt på 9-3:an smile

En 02a aero med viggenpaket för 17k? roll

2slow

164 Inlägg
26 januari 2012
Hade slagit till direkt, tycker 9-3 är en klockren vardagsbil med lite pulver i. Nackdel e ju att den är lite svampig i mellan åt. Displayen kan du fixa över internet om du känner någon någerlunda händig. Har 4st vinterdäck till 9-3 om du blir sugeb också.

3 120 Inlägg
26 januari 2012
azid skrev:
viccoA skrev:

En 02a aero med viggenpaket för 17k? roll

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … _4&w=3

http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_9_ … _4&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_9_ … _4&w=3

http://www.blocket.se/klippan/Saab_93_A … _4&w=3

http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9 … _4&w=3

Bevakar man blocket ett par veckor är det inga bekymmer att köpa en hyffsad Aero för samma pengar som TS vill lägga. Det folk begär på blocket är inte vad man betalar alla gånger.
Har själv kört 9-3 Aero -01 som vinterbil, den var inga problem att pruta ner 30% mot begärt pris.

Min Jaguar köpte jag för 20% av vad Hedbergs begärde för en likadan så där är det ännu värre tongue
Senast redigerat av viccoA (26 januari 2012)

9 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Tack för alla tips!
Hur är det angånde miltal? Dom tips jag har fått är att jag inte borde köpa nån bil som gått över 20 000 mil. Stämmer det eller kan man köpa en bil som kanske gått 25 000? Bör man vara orolig?

Tack

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 januari 2012

Den översta annonsen är en bilskutt, och han låter efterbliven också. Han har haft några billiga Aero's ute på senaste tiden.

Sök