Hej Idag så var jag och hälsade på en bekant. Färden dit var helt problem fri med mercan, Jag hörde inget missljud och kände ingen skillnad på hur bilen brukar reagera och jag är ganska så pet noga om jag hör missljud. Senare när jag skulle köra hem så startade jag bilen som vanligt, Jag hinner bara köra runt 20m så känner jag hur det luktar starkt bränd plast och det börjar svida i ögonen.
Jag stänger omedelbart av motorn och hoppar ut ur bilen för att kolla om det ryker någon stans men jag ser ingenting, Jag öppnar motor huven och kollar efter glöd och om det luktar något men jag hittar inget synligt problem.
Jag har testat täppa för avgasröret om det är någon läckage men jag hittar inget som var fel där.
Jag startade upp bilen igen och det stank direkt ifrån cupen och det är ingen varnings lampa som lyser.
Jag kan påpeka att innerbelysningen i bilen så har det varit något knasigt med för att ibland när jag har kört på väg gupp så har den startat och ibland funkar den inte alls. Samma gäller när jag startar bilen att halv ljus belysningen ska starta men ibland så startar belysningen av sig själv och oftast har jag behövt att starta belysningen manuellt.
Är det möjligt att det är kabel härva?
Jag har kollat på oljestickan och oljan var precis på minimum
Jag hoppas inte att bilen har skurit ihop
Kan det vara så den har skurit ihop? Det värsta var att jag skulle fylla på oljan när jag skulle komma hem
Hoppas detta hjälper er
Har ni några frågor så ska jag försöka svara så fort som möjligt