Tja Allihopa Kände att det var dags för ett nytt projekt. Denna gång blir det inte någon mer familjebil utan jag och min tvillingbror har nu investerat i en väldigt fin och välvårdad Golf MK2 1.8 GL utav 91:års modell som gått... Visa mer
Hallå ! Dags för lite uppdatering, veckan började riktigt gött !
Chillade mest och byggde upp en fin vägg av delar några utav dem delar jag hade liggandes
Skulle åka hem från jobbet, och tyckte att bilen skrapade alldeles för mycket, mycket mer än vanligt, istället för att ta motorvägen hem så valde jag att köra till första bensinmack, och det jag såg var punka i vänster framdäck Pumpade däcket och åkte snabbt ner till verkstan.
Gött med skruv i däcket!
Satte i en plugg i däcket, brukar funka och hålla bra
Efter det kom jag på att jag kunde montera den nya TVG-Skölden
Sen var jag sugen på att testa ett nytt wax, så jag tvättade bilen på en GDS hall
Har lagt på Mothers Pure Brazilian Carnuba Wax
Torkat av waxet och det ser riktigt bra ut Fick lite mer djup i lacken med (Y)
Tog en kvällsprommenad med bilen, innan han varnade för avsaknad utav soppa
Dagen efter så började bilen låta lite för mycket, men även gå lite ojämt, jag ignorerade detta tills på kvällen då den knappt gick fram och var orkeslös, bulten som håller fast fördelaren hade på något sätt lossnat och fördelaren hade vridit sig åt helskotta, tändstiften så g inte så värst fina ut just då
Två utav den hade bra tändning men dem andra två dålig, därav den ojämna gången.
Gick sedan under bilen och skulle kolla så att avgassystemet satt fast och flänes som kommer bakom extraktorgrenröret hade spruckit
Blir att på något sett reklamera detta
Brorsan lyckas svetsa och fixa det tillfälligt men det känns som att den kommer att spricka på ett annat ställe med snart, han drog även bort alla slutdämpare och tätade ordentligt med monteringspasta i alla skarvar
But whait, oturen stannar inte där utan valde att fortsätta ! batterilampan valde att slå amok och blinkade som fan en kväll, detta har hänt mig en gång innan så jag körde raka vägen till verkstan med avstänga lampor
Generatorremen hade blivit gummi spagetti
Min goda vän hade en helt ny generator rem liggandes som jag kunde byta
Och som pricken över i:et, så drog jag av kofångaren !
En bra o ha grej i bilen som polarna köpte med sig från Ullared, 120 spänn kostar denna Bahco Sats och har det mesta man behöver för småfix
Alltid kul med att bilen blien fotad av andra på bilträffar
Hittade en stor spegel som jag var tvungen att fota vid en kväll
lokalträff i göteborg
stadsträffen skara
Lane Logeträffen, Samt nytt Medlemskap i LowMotion Familjen
Nu är det dags för mig att berätta en lite saga...sagan om sommarlandsträffen. Veckan började med att jag kilade iväg till verkstan och började rekonden utav G60-inredningen, Drog fram All Purpose Cleanern och galltvålen och började mixtra till önskad styrka.
Alltihopa kördes med en mjuk rund pensel och medel, innan jag gick över med det så tog jag och ångade det området jag skulle jobba på noggrant med ångmaskinen.
Blev rätt så bra skillnad
Framstolarna blev det fantastisk skillnad på !
Efter 10 timmars rekond utav inredningen så var det dags för gruppbild ! Smorde även in allt ordentligt i skinbalsam, så det får suga åt sig under natten.
Jag hade jättegärna velat restaurera framstolarna i form av omfärgning samt fyllnad utav sprickor vid ett senare tillfälle, förhoppningsvis tills nästa säsong.
Nästa dag var det full rullle igen, denna gång var det dem svarta mattorna som var på tur. Här använde jag alkalisk avfettning samt All purpose cleanern, starkt blandade.
Efter en lång kväll i det stora torkskåpet nere i t vätthallen så var dem redo för damsugning samt borstning
Dem svarta hatthyllesidorna och hatthyllan fick sig en omgång med APC och Ånga
Dagen efter det så kom John, Markus och Anders till oss för att demontera inredningen Kan lugnt säga att det gick fort som fan !
Allting är fortfarande i jättebra skick, blir att sälja av rubbet billigt sen
Allt skulle ut, även ljudet (gamla trotjänare)
Var tvungen att provmontera dörrsidan, och då stack motivationen upp i topp !
Inte så mycket kvar !
Senare mot kvällen så stannade john kvar med mig så vi kunde fortsätta med inredningen Bakre sidopaneler på plats
La även nya isoleringsmattor fram och en bit bitimen ovanpå
Dags för hela mattan att Flytta in i bilen
Börjar bli smutt !
Baksäte samt bälten satt riktigt gött, brorsan plockar upp lite viktiga småsaker.
Förarstolen på plats, det börjar äntligen bli komplett
Dörrpanelerna på plats och allt annat sitter där det skall
´ Sista stolen i bilen och klart att man skall få njuta lite utav hur det känns kl 07:15 på morgonen, vi började arbeta rint 18:00 tiden dagen innan...
Så ser det ut i das trunk, minus min VW väska fullt med putsprodukter
...efter detta var vi helt körda, vi åkte till ica...väntade tills dem öppnade, köpte frulle och gick o la oss.
Dagen därpå drog jag och brorsan och tog en sväng, påvägen hem så skulle vi busköra lite med bilarna, matar 1-2:an hur fint som helst, 2-3:an...vrooooooooom, fan, ligger den i friläge tänkte jag, så körde in den i 3:an igen och den frikoppla, samma sak med 4:an och 5:an, i all panik så ringen jag brorsan och han hjälper mig tillslut bogsera mig in till garaget.
Vi kom fram till att det måste ha vart Kopplingen, så samma dag innan farsan skulle komma ner från semestern så bad vi han köpa en koppling och lite annat smågodis. Det slutade med att han hittade en förstärkt Sachs koppling god för 200nm, samma kit som jag tänkte beställa några timmar tidigare.
Medans jag jobbade så hade Benhar hunnit hämta farsan från flygplasten och sedan tillsammans med Johan dragit ner lådan och allt därtill. Så när jag väl var där så var det i princip kopplings byte samt montering kvar
Nya Kopplingskittet
Här såg det fint ut ! Var nog verkligen dags at byta koppling, tur att det hände såpas nära vårt hem och inte påväg till någon träff långt bort !
Vi hittade även en liten spricka
Boven i dramat, så här skall det väl inte vara ? , Min nya uppfinning och kallas för frirullande koppling !
Svänghjul rengjort samt kopplingskit monterat. Sen återstod resten
Runt 06:30 så blev vi klara, Och Johan hade stannat och hjälpt oss i 12 timmar !
Dagen därpå var det bara finlir kvar
Hämtade resten utav sakerna som pappa köpt till oss som födelsedagspresent
Det var nog dags att byta dessa, finns två till i reserv med
ser mycket bättre ut med nytt (till vänster) !
Provade nytt Top Coat som jag fick låna utav en vän, Blev Mothers Reflections Top Coat
Pålagt med oscillerande maskin och svart trissa
hade nästan glömt att att jag fick lite vinyl utav Markus en dag, blev att smacka dit den just for the lulz
Efter en väldigt lång vecka så var det äntligen dags att njuta av göt häng med vänner och bilintresserade ! Här kommer lite bilder tagna utav olika personer och följare !
Hoppas ni gillade uppdateringen ! Snacka om underbart avslut på veckan, efter träffen gick hela LowMotion gänget på restaurang och gottade sig innan vi åkte hemåt till våra sköna sängar
Här är ett klipp på hur bilen såg ut innan träffen när den var färdig Glömde ju även tillägga att jag ryckte bort toningen, skall köra så här ett tag, men planerar på att hitta en väldigt ljus brun solfilm i framtiden.
Det finns något i dessa bilder jag köpte samtidigt som jag fixade inredningen... Försök klura ut det och skriv gärna (Och för er som vet...dont spoil it !)
Laddar upp lite bilder från THIRD träffen Vart en helt underbar träff som höll hög klass som vanlig, denna gång med dubbelt så mycket bilar jämfört med SECOND
På väg till Borås Notera hur läppen skrapar precis vid fotoögonblicket :thumbup:
Jisses va många träffar du varit på, hur hittar du alla träffar? Letar och letar men hittar bara de största.. Snacka om lyft med den nya inredning! Många tummar upp!!!
Jisses va många träffar du varit på, hur hittar du alla träffar? Letar och letar men hittar bara de största.. Snacka om lyft med den nya inredning! Många tummar upp!!!
Haha Jag har stora planer inför nästa säsong, då hoppas jag vi får stå brevid varandra på mässor och träffar !
Haha Jag har stora planer inför nästa säsong, då hoppas jag vi får stå brevid varandra på mässor och träffar !
Skall ni till Gatebil imorgon?
Imorgon blir det tyvärr att lyfta toppen på brorsans mk4:a då kammen failade