2871
Sök

Bluepower BLP-840 Installation

133 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej jag har försökt installerat en bluepower BLP-840 i en volov s60 05
I bilen finns de 2 st iso kablar ljud och ström etc som vanligt bara att koppla ihop och en tredje 2 stift finns så det bara att koppla ihop allt detta.

allt funkar förutom att det inte kommer något ljud ut till högtalarna. Vad har jag missat för något. Kan inte hitta att det ska kopplas in nån rca kabel nånstans eller antenn kabel vilket jag tycker är mycket konstigt. Är inte van vid att montera ljud i nya bilar har fixat och pillat i äldre modeller några gånger men förstår mig inte på varför det inte kommer nå ljud,

kan inte finna något original slutsteg i bilen så borde inte finnas nån rca kabel som tittar fram bakom sterion? Nån som har skruvat lite med ljud i en s60 05 som har lust att komma med lite förslag så hade det vart super! Tack på förhand

NoDDaN

133 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
#2
Ingen som har nån aning om varför det inte kommer något ljud men allt annat funkar,? är bara 2 kablar som ska klickas i ljudkablarna och ström kablarna. men borde ju finnas nån sorts lågnivåkabel att trycka i nånstans är ju en bil från 05 eftersom de inte kommer något ljud men hittar ingen. Tycker de är märkligt att de inte kommer nå ljud


_NoDDaN_ skrev:
Hej jag har försökt installerat en bluepower BLP-840 i en volov s60 05
I bilen finns de 2 st iso kablar ljud och ström etc som vanligt bara att koppla ihop och en tredje 2 stift finns så det bara att koppla ihop allt detta.

allt funkar förutom att det inte kommer något ljud ut till högtalarna. Vad har jag missat för något. Kan inte hitta att det ska kopplas in nån rca kabel nånstans eller antenn kabel vilket jag tycker är mycket konstigt. Är inte van vid att montera ljud i nya bilar har fixat och pillat i äldre modeller några gånger men förstår mig inte på varför det inte kommer nå ljud,

kan inte finna något original slutsteg i bilen så borde inte finnas nån rca kabel som tittar fram bakom sterion? Nån som har skruvat lite med ljud i en s60 05 som har lust att komma med lite förslag så hade det vart super! Tack på förhand

NoDDaN

133 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#3
Kan detta ha nå med att göra med Låg och högnivå att göra? att man måste omvandla bilens högnivå till lågnivå för att sterion ska fatta att den ska skicka ut ljud? eller måste man bara göra detta om det är steg inblandat?

NoDDaN

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 februari 2012
#4
Väldigt sällan som signalöverförigngen sker via RCA kontakter till slutsteg i nyare bilar, lågnivå kan det dock vara ändå. Men i ditt fall så är det nog som så att originalförstärkaren inte får någon remotesignal.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

133 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#5
så du menar att jag måste hitta en remotsland nånstans bakom originalsterion som ska kopplas in i den nya blupower sterion för att få ljudet att starta? den tanken har jag haft men finns ingen löskabel nånstans som ska kopplas in på det viset. måste jag då leta reda på den och skarva den vidare in i bluepowersterion ?

ChriZtoffer skrev:
Väldigt sällan som signalöverförigngen sker via RCA kontakter till slutsteg i nyare bilar, lågnivå kan det dock vara ändå. Men i ditt fall så är det nog som så att originalförstärkaren inte får någon remotesignal.

NoDDaN

133 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#6
Det finns en svart 2 stifftig kabel antar att det är kabeln från slutsteget som kopplas in i bluepowersterion ? den borde väll koppla in remoten av sig själv? eller finns den separat nånstans? som ska in i den blåa kabel i bluepowersterion för remoten brukar ju vara blå?.

NoDDaN

139 Inlägg
13 januari 2013
#7
Tjena jag har samma problem som dig, fast jag får bara ljud från högtalaren i fronten av panelen. Fick du rätt på det? Och hur gjorde du?


730 Inlägg
13 januari 2013
#8
Momoo skrev:
Tjena jag har samma problem som dig, fast jag får bara ljud från högtalaren i fronten av panelen. Fick du rätt på det? Och hur gjorde du?
Har ni separata slutsteg, dvs original slutsteg i era bilar? Måste koppla in remoten isåfall. Då fungerar det.

139 Inlägg
13 januari 2013
#9
Ja i min är de original slutsteg. Fast jag e så dålig på ljud o kopplandet mm. Hur menar du exakt?


730 Inlägg
13 januari 2013
#10
Momoo skrev:
Ja i min är de original slutsteg. Fast jag e så dålig på ljud o kopplandet mm. Hur menar du exakt?
Har inte kopplingsschemat framför mig. Men du måste då koppla i den runda adaptern till rca-utgångarna som är till för att driva slutsteget samt så finns det i det kontaktstycket en blå sladd, den ska du koppla till antenna eller vad det står på sladden.

139 Inlägg
13 januari 2013
#11
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Tjena jag har samma problem som dig, fast jag får bara ljud från högtalaren i fronten av panelen. Fick du rätt på det? Och hur gjorde du?
Har ni separata slutsteg, dvs original slutsteg i era bilar? Måste koppla in remoten isåfall. Då fungerar det.
Och hur gör mab de då?. Montera dit den idag, fast har problem med ljudet. Dvs de kommer endast ljud i fronten. Bak sensor funkar inte och rattknappar.

Vad fick du med tillbehör när du köpte din?


730 Inlägg
13 januari 2013
#12
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Tjena jag har samma problem som dig, fast jag får bara ljud från högtalaren i fronten av panelen. Fick du rätt på det? Och hur gjorde du?
Har ni separata slutsteg, dvs original slutsteg i era bilar? Måste koppla in remoten isåfall. Då fungerar det.
Och hur gör mab de då?. Montera dit den idag, fast har problem med ljudet. Dvs de kommer endast ljud i fronten. Bak sensor funkar inte och rattknappar.

Vad fick du med tillbehör när du köpte din?
Jag har typ allt till min, dvs: gps, rattstyrning, skärmar i nackstöden, kamera osv.

Leta rätt på rätt kablar och koppla enligt kopplingsschemat som ska ha följt med wink

139 Inlägg
13 januari 2013
#13
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Ja i min är de original slutsteg. Fast jag e så dålig på ljud o kopplandet mm. Hur menar du exakt?
Har inte kopplingsschemat framför mig. Men du måste då koppla i den runda adaptern till rca-utgångarna som är till för att driva slutsteget samt så finns det i det kontaktstycket en blå sladd, den ska du koppla till antenna eller vad det står på sladden.
Jahaa ja men den är redan kopplad. Fast ingen blå sladd på.
Ja får lämna in den till nån som kan de bättre. Pallar inte smile


730 Inlägg
13 januari 2013
#14
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Ja i min är de original slutsteg. Fast jag e så dålig på ljud o kopplandet mm. Hur menar du exakt?
Har inte kopplingsschemat framför mig. Men du måste då koppla i den runda adaptern till rca-utgångarna som är till för att driva slutsteget samt så finns det i det kontaktstycket en blå sladd, den ska du koppla till antenna eller vad det står på sladden.
Jahaa ja men den är redan kopplad. Fast ingen blå sladd på.
Ja får lämna in den till nån som kan de bättre. Pallar inte smile
Det är ju enkelt att koppla in tongue

139 Inlägg
13 januari 2013
#15
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:

Har ni separata slutsteg, dvs original slutsteg i era bilar? Måste koppla in remoten isåfall. Då fungerar det.
Och hur gör mab de då?. Montera dit den idag, fast har problem med ljudet. Dvs de kommer endast ljud i fronten. Bak sensor funkar inte och rattknappar.

Vad fick du med tillbehör när du köpte din?
Jag har typ allt till min, dvs: gps, rattstyrning, skärmar i nackstöden, kamera osv.

Leta rätt på rätt kablar och koppla enligt kopplingsschemat som ska ha följt med wink
Ok var placera du gps pucken? Samt tv antennen?


139 Inlägg
13 januari 2013
#16
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:

Har inte kopplingsschemat framför mig. Men du måste då koppla i den runda adaptern till rca-utgångarna som är till för att driva slutsteget samt så finns det i det kontaktstycket en blå sladd, den ska du koppla till antenna eller vad det står på sladden.
Jahaa ja men den är redan kopplad. Fast ingen blå sladd på.
Ja får lämna in den till nån som kan de bättre. Pallar inte smile
Det är ju enkelt att koppla in tongue
Kom o koppla till mig då haha. Jag köpte den av en kille. Den är kopplad o färdig fast vet ej va felet är!


730 Inlägg
13 januari 2013
#17
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:

Och hur gör mab de då?. Montera dit den idag, fast har problem med ljudet. Dvs de kommer endast ljud i fronten. Bak sensor funkar inte och rattknappar.

Vad fick du med tillbehör när du köpte din?
Jag har typ allt till min, dvs: gps, rattstyrning, skärmar i nackstöden, kamera osv.

Leta rätt på rätt kablar och koppla enligt kopplingsschemat som ska ha följt med wink
Ok var placera du gps pucken? Samt tv antennen?
Gps pucken sitter bakom backspeglen bakom skyddet för regnsensorn och tv antennen ligger i solskyddet.

Haha det beror ju på var du bor.

139 Inlägg
13 januari 2013
#18
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:

Jag har typ allt till min, dvs: gps, rattstyrning, skärmar i nackstöden, kamera osv.

Leta rätt på rätt kablar och koppla enligt kopplingsschemat som ska ha följt med wink
Ok var placera du gps pucken? Samt tv antennen?
Gps pucken sitter bakom backspeglen bakom skyddet för regnsensorn och tv antennen ligger i solskyddet.

Haha det beror ju på var du bor.
Jahaa för jag har min gps antenn vänster sida vid panelen längst in. Och tv antennen vid solskyddet med.
Malmö smile


730 Inlägg
13 januari 2013
#19
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:

Ok var placera du gps pucken? Samt tv antennen?
Gps pucken sitter bakom backspeglen bakom skyddet för regnsensorn och tv antennen ligger i solskyddet.

Haha det beror ju på var du bor.
Jahaa för jag har min gps antenn vänster sida vid panelen längst in. Och tv antennen vid solskyddet med.
Malmö smile
Ok. Näe usch, reserv danmark håller jag mig borta ifrån!

139 Inlägg
13 januari 2013
#20
Sjodahl skrev:
Momoo skrev:
Sjodahl skrev:

Gps pucken sitter bakom backspeglen bakom skyddet för regnsensorn och tv antennen ligger i solskyddet.

Haha det beror ju på var du bor.
Jahaa för jag har min gps antenn vänster sida vid panelen längst in. Och tv antennen vid solskyddet med.
Malmö smile
Ok. Näe usch, reserv danmark håller jag mig borta ifrån!
En bra fråga, hur många isokablar har du på bilen? 1 isokabel till stereon 1till ac fläkt anläggning och en antenn sladd och en förstärkare sladd?



Sök