2638
Sök

Lura besiktningsmännen

8 156 Inlägg
30 januari 2012
Polara skrev:
nä de kollar aldrig chassinr, om det inte gäller typning el regbes, så prova, borde ju funka...

Jag har varit med att dom kollat. Både på morsans nya bil och på farsans gamla Volvo 245:a. Beror väl på till vilken bilprovning man åker till och vilken ålder det är på besiktningsmannen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
30 januari 2012
Okke skrev:
Kommer dom på dig är det väl bara att säga att du har två och nyss bytat plåtarna på båda så du har råkat o förväxla dom?

Försök att dra den i tingsrätten..? Har man kvitton på att man köpt nya plåtar till båda bilarna så skulle det kunna gå. Men jag skulle inte rekommendera någon att försöka...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
30 januari 2012
vad jag vet så tillkallar inte dom polisen utan man får 1månad på sig att göra en ursprungskontroll på bilen

så kan man få om dom inte tycker allt stämmer överens med årsmodellen osv

vet en som fick det efter att han bytt motor på en 740 satt en B230A från början han körde in med en B230F komplett med kat och det blev ett jävla hallå
för det där och då fick han 2:a på identieten på bilen och fick åka därifrån

dom mesta mina bilar har dom kollat chassinummret på

dock kollade dom bara den poppnitade brickan på min 740
min 855:A kollade dom nummret som sitter stansat i karossen

därimot har jag aldrig sätt dom kolla chassinummret på någon av våra bussar när jag vart inne och besiktat

Kör fort så hinner inget hända...

679 Inlägg
30 januari 2012
Dom har aldrig kollat chassi numret på dom bilarna ja besiktat, eller så plockar du av turbo kittet, åker in och besiktar?

16 197 Inlägg
30 januari 2012
Bompeman skrev:
Dom har aldrig kollat chassi numret på dom bilarna ja besiktat, eller så plockar du av turbo kittet, åker in och besiktar?

å den dagen olyckan e framme så gäller inte försäkringen å man får stå för allt själv.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

430 Inlägg
30 januari 2012
Legosoldaten skrev:
KHRacing skrev:
Polara skrev:
nä de kollar aldrig chassinr, om det inte gäller typning el regbes, så prova, borde ju funka...

Chassienummer är en del utav bilprovningens rutiner. de kollar även att nummret på nummerskylten stämmer.

Tänkte på om man byter nummerskyltarna på bilarna? från den som ska besiktas "igentligen" till den bilen man besiktar med istället.

ja det kanske är olika stationer då, för mig har de ALDRIG kollat, varken på chassi el regplåt, detta oavsett om jag har bes nya eller gamla bilar...
vet tex en kille som åkte hot rod, olika nr på ram/kaross/plåtar, han bes den i minst 10år på det viset utan något problem...
men vissa stationer är väl kanske mer noggranna...dem "privata" bes stationerna är väl mer noggranna nu kan jag tro utifall polisen skulle göra stickprov på deras jobb såhär ibörjan...

Mopar or no car!

90 Inlägg
30 januari 2012
vad jag vet kollar dom alltid chassinummret, bien går inte genom om dom inte knappar in de, däremot gör dom de snabbt så man inte märker de...

Arg Snickare
875 Inlägg
30 januari 2012
Skaplig planering till brott här..

Living the good Life!
585 Inlägg
30 januari 2012
+1

When the flag drops, the Bullshit stops.

5 198 Inlägg
30 januari 2012
Polara skrev:
Legosoldaten skrev:
KHRacing skrev:

Chassienummer är en del utav bilprovningens rutiner. de kollar även att nummret på nummerskylten stämmer.

Tänkte på om man byter nummerskyltarna på bilarna? från den som ska besiktas "igentligen" till den bilen man besiktar med istället.

ja det kanske är olika stationer då, för mig har de ALDRIG kollat, varken på chassi el regplåt, detta oavsett om jag har bes nya eller gamla bilar...
vet tex en kille som åkte hot rod, olika nr på ram/kaross/plåtar, han bes den i minst 10år på det viset utan något problem...
men vissa stationer är väl kanske mer noggranna...dem "privata" bes stationerna är väl mer noggranna nu kan jag tro utifall polisen skulle göra stickprov på deras jobb såhär ibörjan...

Varför skulle Polisen kontrollera sånt ? De har inget med bilprovnignen att göra.. Det finns speciella kontrollorgan för sånt.

Men däremot kan dom stå utanför stationen och göra flygande om det vill.

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2012
Att inte admins har låst tråden. Med tanke på "planering till brott"

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

DEVIL
1 171 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Att inte admins har låst tråden. Med tanke på "planering till brott"

Det är ingen planering till brott, läs hela tråden vettja innan du yttrar dig.

bmw m power

SKANK Performence
272 Inlägg
30 januari 2012
Planerar gör vi ju inte direkt :p
vi discuterar följderna och vad besiktningen gör smile

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Arg Snickare
875 Inlägg
30 januari 2012
ungerfär likadant som om jag skulle planera ett streetrace på någon gata utanför stan. hur ska jag göra? vilka vill komma osv. en sådan tråd är låst och raderad inom 5 min.

DEVIL
1 171 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Helvete_racing skrev:
ungerfär likadant som om jag skulle planera ett streetrace på någon gata utanför stan. hur ska jag göra? vilka vill komma osv. en sådan tråd är låst och raderad inom 5 min.

Som sagt, vi diskuterar följderna. Inte att planera nåt, tror en forummoderator t.o.m har skrivit i tråden om jag inte minns fel. Så snälla om du ska gnälla, gå gärna till nåt annat ställe och gör det.
Senast redigerat av Legosoldaten (30 januari 2012)

bmw m power

SKANK Performence
272 Inlägg
30 januari 2012
Men alla som lägger upp trådar och vill ha hjälp med hur dom ska trimma bilen då?? Det är ju med planering till brott!

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

DEVIL
1 171 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
ramb0 skrev:
Men alla som lägger upp trådar och vill ha hjälp med hur dom ska trimma bilen då?? Det är ju med planering till brott!

+1

bmw m power

16 197 Inlägg
30 januari 2012
Legosoldaten skrev:
ramb0 skrev:

+1

Att trimma bilar är inget brott.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

DEVIL
1 171 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Legosoldaten skrev:
ramb0 skrev:

+1

Så att turbokonvertera bilar som inte har turbo är fullt lagligt? För det är ju trimmning?

bmw m power

Påstängd
1 197 Inlägg
30 januari 2012
Legosoldaten skrev:
evilaudio skrev:
Legosoldaten skrev:

+1

Så att turbokonvertera bilar som inte har turbo är fullt lagligt? För det är ju trimmning?

Det betyder ju inte att man ska använda den på väg bara för det.

Sök