Har alltid haft för mig att Quattro på Audi är konstant fyrhjulsdrift. Men efter att ha snackat med en kille som har just Quattro på sin A4 -99 så blev jag inte lika säker på det. Han sa nämnligen att han tror att han har framhjulsdrift hela tiden, men när framhjulen börjar spinna så går bakhjulsdriften in.
Hur ligger det till egentligen?
Jag vill ha svar från dom som verkligen vet hur det är och inte gissningar tack
Har alltid haft för mig att Quattro på Audi är konstant fyrhjulsdrift. Men efter att ha snackat med en kille som har just Quattro på sin A4 -99 så blev jag inte lika säker på det. Han sa nämnligen att han tror att han har framhjulsdrift hela tiden, men när framhjulen börjar spinna så går bakhjulsdriften in.
Hur ligger det till egentligen?
Jag vill ha svar från dom som verkligen vet hur det är och inte gissningar tack
Tjena!
På din kompis A4 är det konstant fyrhjulsdrift (torsen)
Torsen diff sitter på Audis bilar med rakställda motorer. A4,A6,A8,S2 mfl....
Haldex sitter på Audis bilar med tvärställda motorer Tex, A3,S3
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Jaa, men R8 är ju inget man ser varje dag direkt Jag tycker det är så fult btw, jag tänker direkt på en gammal Golf syncro när jag hör visko-koppling
samma här. torsen ska det helst va. o haldex på 2a plats
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra