hade liknade problem med min 740 men det tips jag kan ge dig knacka till relät som sitter på expansionkärlet eller byt det reält för det ska tydligen styra bränsle tillförsel.
Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
hade liknade problem med min 740 men det tips jag kan ge dig knacka till relät som sitter på expansionkärlet eller byt det reält för det ska tydligen styra bränsle tillförsel.
Jo fast det styr även gnistan och det hade han, så tror inte att det är det.
Det relät böt jag för ett par månader sedan då bilen inte startade efter att jag tvättat den med högtrycken (ej motortvätt) och det visade sig att det var det relät, men har provat att byta det igen utan resultat:)
Farsan bogserade nyss ner mig till macken och jag tankade 27 liter + 15 liter som vi tankat i tidigare och provade också att bogsera igång den men den var sten död. Jag har ju hört att den ska ju gå även om förpumpen är trasig men det kommer inte inte soppa till filtret en gång och huvudpumpen går.
En annan fundering är om jag verkligen satt armaturen rätt? jag vet att jag hade svårt att få dit själva armaturen med tätningen mellan tank och armatur, är osäker om låsringen verkligen gängar i hela vägen men detta ska väll inte påverka bensintillförseln något?
Ta loss bensinledningen så nära tankpumpen du kan, dra ner slangen i en flaska eller något, dra igång pumpen och se om pumpen pumpar upp någon bensin ur tanken
Låter ju som det är stopp någonstans eftersom primärpumpen fungerar
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Tycker det låter otroligt konstigt att den inte hostar till, det kan inte vara så att huvudpumpen är på att ge upp och matar på för klent? annars kanske man skulle kunna skruva bort slangarna och köra med tryckluft om det skulle vara skit där?
det första felet var ju att den bara gick på 3 burkar, sedan så gick den inte och starta men den hosta till när vi försökte dra igång den men nu så tänder den inte till någonting alls...
annars kanske man skulle kunna skruva bort slangarna och köra med tryckluft om det skulle vara skit där?
Told you that yesterday
Helt klart värt ett försök om båda pumparna funkar Pumpen ju vara påväg att ge upp, men det borde ändå komma fram lite, kolla om det är torrt i huvudpumpens inlopp
Att den gick på 3 cylindrar KAN ha någon att göra med detta fel, KAN också bero på något helt annat
Om du blåser rent ledningen med tryckluft: Blås i motsatt riktning av flödet (alltså från huvudpumpen mot tanken) för ev. skit har ju kommit den vägen och då vet man att man kan få tillbaka det samma bäg Säkert något du visst, men alltid bra att nämna det
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Det var över ett år sedan jag löste problemet, men som svar så var det två fel, pumpen som sitter i tanken och ett igenproppat bensinrör, Antagligen så har pumpen i tanken lagt av och i och med alla start försök osv så proppades även bränsle slangen igen, därav att den inte startade även efter att jag tankat, hoppas det kan hjälpa någon i framtiden