2693
Sök

Ev. kabelbrott i en audi a4 b7

474 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Hejsan!

Det började med att jag inte tyckte att jag hade nå ljud i förarsidan, testade att ställa om stereon och mycket riktigt så var det dött från den sidan.

Tog bort stereon och testade med ett 1,5 v batteri att nudda polerna och det sprakade inte ur varken diskant eller bas. Testade att göra samma sak direkt på högtalarens poler och då blev det sprakande ljud, alltså är inte högtalarna döda.

Då återstår det väl enbart sladden som kan vara av?
Tips på vart den kan vara av?
Är det hela instrumentpanelen som lär tas bort för att komma åt den hela vägen?

Tackar för tips!

Kommentera & Rösta ! ©

3 187 Inlägg
1 februari 2012
wallingstam skrev:
Hejsan!

Det började med att jag inte tyckte att jag hade nå ljud i förarsidan, testade att ställa om stereon och mycket riktigt så var det dött från den sidan.

Tog bort stereon och testade med ett 1,5 v batteri att nudda polerna och det sprakade inte ur varken diskant eller bas. Testade att göra samma sak direkt på högtalarens poler och då blev det sprakande ljud, alltså är inte högtalarna döda.

Då återstår det väl enbart sladden som kan vara av?
Tips på vart den kan vara av?
Är det hela instrumentpanelen som lär tas bort för att komma åt den hela vägen?

Tackar för tips!

vet du inte vart kabeln går, så dra en ny.

47 Inlägg
1 februari 2012
det är garanterat i den lilla stumpen som går från  A stolpen ut till dörren, alltså mitt i gångjärnet om du förstår hur jag menar, kablarna brukar gå av där, ddra loss höljet på kabeln där så hittar du nog ditt fel.

// Johan

474 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Visst är det delningsfiltret som sitter innanför dörrsidan?
Var inne på om det kanske är paj

Kommentera & Rösta ! ©

47 Inlägg
1 februari 2012
det kan vara delnings filtret, men audi har problem med kabelbrott precis i dörren/gångjärnet. funkar all annan elektronik i dörren?

474 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Du hade så rätt så rätt johan!
Kabeln hade gått rakt av i gångjärnet, samt att dom andra också var väldigt avskalade. Blir en ny härva!

Kommentera & Rösta ! ©

47 Inlägg
2 februari 2012
kul att man kan vara till hjälp, har själv nyss råkat ut för ett kabelbrått där,

Lycka till!!

Sök