1 februari 2012
Trådstartare
tja!
Sen jag köpte ett SPL ice 1500D så har jag bränt två JBL basar på två veckor, varav ena var en P1222, alltså ingen skitbas. Den andra var en jbl gto serie.
Vilket fall så har jag två slutsteg nu, ett pioneer (som jag drev basen med förut i 1,5 år utan problem) och det nya SPL steget.
Båda sitter i samma jordpunkt, bältespunkten. Det är plåtrent runt så bra kontakt får det, inga störningar någonstans så som generatorvin osv.
Det har spelat ca två veckor sedan brände jag ena basen, spelade två veckor med andra och brände jag den också.
INGEN av gångerna har det låtit illa, så jag förstår inte problemet? Jag har en kombi som ni ser så det bör ju höras om någonting är på tok. Gainen är ca 50% och bassboost mm på noll.
Som sagt har allt lirat klockrent i 1,5 snart två år utan problem alls, men sen jag köpte spl steget har det gått utför.
Jag har varit i kontakt med återförsäljaren som skyller på att jag spelar för högt, vilket jag inte gör. Har inte spelat högre nu än tidigare. Allt är avsäkrat som det ska vara.