3321
Sök

Volvo s60 -01 Bakluckan fastnar inte nere!!!

6 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Hej!
Min baklucka fastnar inte nere när jag stänger den utan den går att öppna utan att behöva låsa upp den...
Den stannar ju nere så det går att köra med bilen men vem som helst kan ju öppna och kika in i bagaget!
Killen jag köpte den av sa att det var knappen man öppnar med som det var fel på och att det var ett vanligt fel på dom första s60-bilarna. Det skulle kosta ca 1500 enligt honom.

Hoppas att någon har kunskap om detta !! vill helst slippa lämna den till verkstan utan att veta va som e fel...

Mvh!

33 Inlägg
2 februari 2012
bilen ja skruvade med igår hade precis samma problem, de var också en s60, åkte till skroten och handla ny låskista för 500kr, och bytte smile funkade kanon efter de! skulle nästan garantera att de är samma problem på din,

6 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
AddeGrindborg skrev:
bilen ja skruvade med igår hade precis samma problem, de var också en s60, åkte till skroten och handla ny låskista för 500kr, och bytte smile funkade kanon efter de! skulle nästan garantera att de är samma problem på din,

Med låskista menar du själv grejen som låser sig fast nere i karossen ?? den som ska haka i där nere? smile Hoppas att det är så på min med då!

6 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Afc skrev:
AddeGrindborg skrev:

Med låskista menar du själv grejen som låser sig fast nere i karossen ?? den som ska haka i där nere? smile Hoppas att det är så på min med då!

Förstog vad du menade nu!smile Får hoppas att det är samma problem på min för jag hittade också en för 500:-

Dahlgren
450 Inlägg
2 februari 2012
På en s60 så sitter ju drag handtaget till att fälla ner baksätet i bagaget!
Så de kan göra mycket mer än att bara "titta" in i ditt bagage!

6 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
A-Dahlgren skrev:
På en s60 så sitter ju drag handtaget till att fälla ner baksätet i bagaget!
Så de kan göra mycket mer än att bara "titta" in i ditt bagage!

haha jo tack ja vet;)

33 Inlägg
4 februari 2012
ja skulle nästan garantera de smile den sitter på bakluckan, där haken finns, själv låset alltså, byt ut hela de, men innan du sätter dit de, så ta bara ut elen och koppla in på den nya, lås den med skruvmejsel och se så att den låser och stannar där, prova även så att öppnaren på nyckeln funkar, sen är de bara montera smile

6 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
AddeGrindborg skrev:
ja skulle nästan garantera de smile den sitter på bakluckan, där haken finns, själv låset alltså, byt ut hela de, men innan du sätter dit de, så ta bara ut elen och koppla in på den nya, lås den med skruvmejsel och se så att den låser och stannar där, prova även så att öppnaren på nyckeln funkar, sen är de bara montera smile

Tack så mycket för infon! jag hoppas att det funkar:)

6 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
AddeGrindborg skrev:

Skruvade isär låskistan idag och det var motorn som hade låst sig:) fick smörja lite så nu funkar den perfekt!

33 Inlägg
4 februari 2012
Afc skrev:
AddeGrindborg skrev:

Skruvade isär låskistan idag och det var motorn som hade låst sig:) fick smörja lite så nu funkar den perfekt!

Kanon! smile

Sök