Spm kolvar Spm h-stakar Balanserad motor Allting viktat blocket planat Oringat Orginal-toppackning KL-racing grenrör med extern wg. Toppen är helt orginal men med nya grejer.
Har fått bra pris på en tb-58 från turbobanditen. Jag vill inte ha ketchupeffekten vid 5tusen varv utan vill att de ska komma så fort som möjligt. Är detta rätt turbo för mig?
Av de jag har läst hitills lutar de åt en bw s200. Lättspolad och gjord för ca 500 kusar. Tror hursom att ja skippar tb-58an, inte helt säker.. Men nästan Andra förslag?
Jag har en tb58 som jag kört med innan jag rev motorn.. Med original topp med T kamaxel och original komp på 8:7.1 så hade jag fullt ladd vid 4000 varv..
Jag har en tb58 som jag kört med innan jag rev motorn.. Med original topp med T kamaxel och original komp på 8:7.1 så hade jag fullt ladd vid 4000 varv..
Okej , känns lite sent för mitt mål.. Men de kanske är skillnad på 16 och 8v?
Jag har en tb58 som jag kört med innan jag rev motorn.. Med original topp med T kamaxel och original komp på 8:7.1 så hade jag fullt ladd vid 4000 varv..
Okej , känns lite sent för mitt mål.. Men de kanske är skillnad på 16 och 8v?
Du har ju ett annat komp.. Vad har du för effektmål? För vill du plocka lite ponnysar under huven så hade jag valt en annan turbo
Siktar på 350-450 hk.. Bottendelen är byggd för att klara av mycket mer. Men med orginaltoppen o sugkammar kan man landa däromkring. Så det tänka jag göra, inte köra på gränsen, utan hålla det hållbart
En vän som jobbar med turbos osv sa att jag borde köpa en garett t3 med cossie-setup. Större kompdel och modifierad turbin.. Vad tror ni?
Hmm, ja ju större kompressordel förhållandevis till turbindel desto tidigare ladd. Men oroar du dig för sent ladd så köp en Twinentry turbo + grenrör. Och ännu bättre o köra på högt komp o E85.
Hade satsat på lite större turbo än tb-58 om du kör med smidd botten o allt, man tröttnar snabbt på effekten.
En vän som jobbar med turbos osv sa att jag borde köpa en garett t3 med cossie-setup. Större kompdel och modifierad turbin.. Vad tror ni?
Hmm, ja ju större kompressordel förhållandevis till turbindel desto tidigare ladd. Men oroar du dig för sent ladd så köp en Twinentry turbo + grenrör. Och ännu bättre o köra på högt komp o E85.
Hade satsat på lite större turbo än tb-58 om du kör med smidd botten o allt, man tröttnar snabbt på effekten.
Har redan grenrör köpt..
Mjo ja vet att de går att köra me värre grejer. Men har inte råd att modda toppen i år. Botten o låda har redan kostat nästan 35.
hx35 är ett fint alternativ!! iaf på 8v men är de så stor skillnad? laddet kommer iaf vid 3,200 när jag laddade 1,5 bar och den levererar definitivt dom siffrorna du vill ha!! ett tips, lindman har en hx35
Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
hx35 är ett fint alternativ!! iaf på 8v men är de så stor skillnad? laddet kommer iaf vid 3,200 när jag laddade 1,5 bar och den levererar definitivt dom siffrorna du vill ha!! ett tips, lindman har en hx35
jag hade inte tagit en tb-58 , en tb-60 med twinentry och extern wg för stabilt ladd, och dela rören hela vägen fram till wg. det ger dig ca 500rpm tidigare ladd
borg warner får du väll inte för det priset iallafall?
http://www.garaget.org/video/113680 vi kör motsvarande T3/T4 hybrid oxå kina på våran 16v med 7:1 kilos komp. Och E85 Kammarna står inte 100% rätt, men vi har ändå ett halvkilo ladd runt 3000rpm och fullt strax efter de.
Så jättemycket bättre än så blir de inte på en 2.3L:are som skal upp till 400hästkrafter. Vi har ett helt grymt vrid mellan 4000 och 6500 rpm. de räcker gott att busa med!