3880
Sök

Vilken Saab man välja?

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 februari 2012
Marcus- skrev:
whoiswho skrev:
Tack! Jag är nu även medlem på Saabturboclub big_smile

Din stackare, nu finns ingen återvändo! haha, nej men får gratulera till bilköpet då wink

Vi diskuterar trim och sånt där, för Saabar krånglar aldrig tongue

445 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Marcus- skrev:
whoiswho skrev:

Din stackare, nu finns ingen återvändo! haha, nej men får gratulera till bilköpet då wink

haha Tack så mycket!smile

445 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Andromeda skrev:
Marcus- skrev:
whoiswho skrev:

Vi diskuterar trim och sånt där, för Saabar krånglar aldrig tongue

Saab kick ass!big_smile jag gillar dom starkt:) eller rättare sagt, nu förstår jag varför folk alltid har gillat Saab:D

1 327 Inlägg
27 februari 2012
Se upp för denna rost som finns på de flesta 9-3:

i.http://forumbilder.se/images/151320111475343b1.jpg

445 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Det ska ska inte finnas något rost vad jag minns, Den är riktigt blank och fin i lacken:) är det jävligt ifall det börjar rosta där?

1 327 Inlägg
27 februari 2012
whoiswho skrev:
Det ska ska inte finnas något rost vad jag minns, Den är riktigt blank och fin i lacken:) är det jävligt ifall det börjar rosta där?

Finns det inga rostbubblor eller omlackad färg så är det ganska lugnt. Men pga att det verkar rosta innifrån och ut så kan man ju inte riktigt veta helt säker om det börjat rosta där inne heller.

Rengör noga vid det stället när du tvättar bilen och spruta in rostskyddsmedel i skärmen så kan du kanske fördröja att rosten kommer i några år till iaf.

9-3 har nog en av de sämsta bakskärmarna med rostbenägenhet på alla bilar som tillverkats sedan 90 talet.

Svårt att fixa rosten helt så man måste kapa bort all angripen rost och ersätta med ny, det räcker inte bara med att slipa bort från utsidan och måla över.

Ligger 3 plåtar överlappande bakom skarven där det rostar bra, jag rostlagade en 9-3 med endast små rostbubblor i lacken och då var plåten på insidan totalt genomrostad.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 februari 2012
Aero T16 skrev:
Se upp för denna rost som finns på de flesta 9-3:

i.http://forumbilder.se/images/151320111475343b1.jpg

Det är just den skarven i karossen jag menade, rostar *alltid* på alla NG900-karosser....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

445 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Kände och tittade på skärmkanterna i fram och ibak och det är ingen rost så det känns riktigt fint:) Men det är väldigt bra att ha detta i åtanke:) på tal om något annat, varför måste det komma snö! det va ju asgött med sol och vårkänslor och ny härlig bil:D fast bilen är fortfarande awesome iofs:D

Vägpilot
93 Inlägg
27 februari 2012
whoiswho skrev:
Kände och tittade på skärmkanterna i fram och ibak och det är ingen rost så det känns riktigt fint:) Men det är väldigt bra att ha detta i åtanke:) på tal om något annat, varför måste det komma snö! det va ju asgött med sol och vårkänslor och ny härlig bil:D fast bilen är fortfarande awesome iofs:D

Den är gjord för det där, plöj på bara!

9-3 Driver

445 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Hahaha, fan ni i estokolmo får väl inte så mycket snö:D

Vägpilot
93 Inlägg
27 februari 2012
Jorå, vi har haft ett helsickes väder de senaste veckorna. Nu börjar det smälta bort, och det var en skön återförening med torr landsvägsasfalt idag... wink

9-3 Driver

445 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
haha, ja det är gött med rena vägar:D iofs imorgon blir det fina plusgrader här:D sju st tror jag att det va till och med:D haha! ge mig VÅR! Rättare sagt OSS!

445 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
funderar på att byta stereo i bilen,  men vad jag har fattat de som så är det inte de lättaste på 9-3orna, känns nästan som att det blir en sväng till brl så dom får koppla in de smile

Vägpilot
93 Inlägg
28 februari 2012
whoiswho skrev:
funderar på att byta stereo i bilen,  men vad jag har fattat de som så är det inte de lättaste på 9-3orna, känns nästan som att det blir en sväng till brl så dom får koppla in de smile

Svårt att tro att det är lätt på någon bil, men BRL verkar kunna sina grejer - kör på!
Jag har sett väldigt fina interörslösningar för OG 9-3, en av mina favoriter är denna där han har installerat en 9-5 navigationsenhet i sin 9-3 Cab:

https://www1.garaget.org/archive/1/68/7628/7628-468931.jpg

Hoppas kunna göra något liknande någon gång, ihop med Hirschratten är det satans snyggt! Finns massa möjligheter!

9-3 Driver

1 697 Inlägg
28 februari 2012
Har för mig att 9-3 har 1,9 din och därför passar inte en standard 2 din utan modifikationer.

445 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Den installationen du visade är ju riktigt snygg! men jag är lite inne på att köpa en 2 Din och även en adapter så man får in den i saabens kontakter. Men ifall det ska vara så jobbigt som Juvikka säger så måste jag ju ta i kontakt med BRL och se vad dom har att säga om saken.

6 170 Inlägg
28 februari 2012
Det är pissenkelt att koppla ljud i en OG9-3, som vilken bil som helst....

Det är i NG9-3 mellan mitten 00-tal (00-tal wtf ??  haha) till -07 kanske ?? som stereon osv har optiska kablar som ställer till det ordentligt om man ska koppla ljud.

Så i din är det bara att koppla på smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
28 februari 2012
Smithy skrev:
whoiswho skrev:

Svårt att tro att det är lätt på någon bil, men BRL verkar kunna sina grejer - kör på!
Jag har sett väldigt fina interörslösningar för OG 9-3, en av mina favoriter är denna där han har installerat en 9-5 navigationsenhet i sin 9-3 Cab:

http://www1.garaget.org/archive/1/68/7628/7628-468931.jpg

Hoppas kunna göra något liknande någon gång, ihop med Hirschratten är det satans snyggt! Finns massa möjligheter!

Snyggt med 9-5 Hirsch-ratt och dörrhandtag i kolfiber. NG9-3 knoppen på växelspaken passar ju ok också..

445 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Niiiiice, jag blev lite orolig där:D är sugen på en Alpine 2 DIN som jag hittade på BRL big_smile föressten vad heter adaptern som man ska ha till stereon? Är det ISO-adapter PC2-04-4 ?

6 170 Inlägg
28 februari 2012
whoiswho skrev:
Niiiiice, jag blev lite orolig där:D är sugen på en Alpine 2 DIN som jag hittade på BRL big_smile föressten vad heter adaptern som man ska ha till stereon? Är det ISO-adapter PC2-04-4 ?

Dubbel-DIN är inget problem, ta bort en liten plastbit under SID:en så passar det.

Och i gamla 9-3 sitter det väl redan ISO-kontakter ??

Sök